Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem elektronického měření sledovanosti českých televizí prostřednictvím peoplemetrů, schválila speciální měření sledovanosti těchto televizí prostřednictvím televize přes pevnou linku (IPTV). Sdělila to společnost Mediaresearch, která je realizátorem tohoto měření, a peoplemetry v České republice provozuje od roku 2002.
O zahrnutí měření této technologie do českých peoplemetrů bylo rozhodnuto na základě výsledků Kontinuálního výzkumu, který mapuje vedle struktury české televizní populace zejména změny v jejím televizním chování a v její vybavenosti televizní technikou. Jeho výsledky vykazovaly dlouhodobě postupný nárůst této technologie v českých televizních domácnostech,
uvedla marketingová a PR ředitelka Mediaresearch Irena Wintrová.
Říjnová vlna Kontinuálního výzkumu Mediaresearch zjistila, že IPTV využívá 2,8 procenta českých domácností, v září to bylo pouze 2,4 procenta. Peoplemetry tak v České republice budou zahrnovat měření pozemního, satelitního a kabelového vysílání v analogové i digitální formě a nově i IPTV,
dodala Wintrová.
O navrhovaných změnách měření sledovanosti českých televizí bude úterní rozhovor serveru DigiZone.cz s Irenou Wintrovou