Televizi Nova meziročně ubývají diváci a v porovnání s druhou polovinou devadesátých let přišla se v denním podílu na trhu propadla o třináct procentních bodů, podle generálního ředitele této stanice Petra Dvořáka ale nejde o žádnou katastrofu. Nova ztrácí starší cílové skupiny, což odpovídá nastavené obchodní strategii. U mladších cílových skupin si držíme svoji pozici,
prohlásil Dvořák pro dnešní Lidové noviny.
Deník upozorňuje, že neustále stoupá podíl malých kabelových a satelitních televizí, které získávají publikum na úkor velkých televizí. Naopak sledovanost Novy, Primy a prvního programu České televize vytrvale klesá. Je to logický vývoj. Jak roste technická vybavenost domácností a zvyšuje se procento kabelového a satelitního příjmu, zvyšuje se i nabídka tematických kanálů. Celoplošné televize jsou ale stále jak v hlavním vysílacím čase, tak v průběhu celého dne dominantní,
konstatuje Dvořák.
Nejdelší čas ale diváci tráví u velkých televizí, dodává šéf Novy. Procento zásahu malých televizí sice roste, kabelové a satelitní programy jsou ale tak roztříštěné, že nemají potřebnou sílu jako velké plnoformátové televize. Dokud alespoň jedna z menších televizí nebude schopna prodávat reklamní časy na sledovanost, bude jejich vliv na trh zanedbatelný, prorokuje Petr Dvořák.
Inzerenti zatím dávají spíše přednost Internetu než malým televizím, dodává. Ani Nova však nenechává nic náhodě a pro ty diváky, kteří by snad chtěli utíkat od jejího hlavního programu, nabízí tematické kanály Galaxie sport a Nova Cinema. Chceme jimi především zvýšit pravděpodobnost, že pokud se budou diváci z cílové skupiny Novy „odštěpovat“, vyberou si nabídku naší tematické stanice, zůstanou „v rodině“,
vysvětluje Dvořák.