Hlavní navigace

Pinterest chystá nákupní tlačítko, zboží si koupíte přímo z obrázků

3. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Pinterest
Sociální síť na sdílení fotografií dospívá. Nedávno představila nástroje pro marketéry, teď se začíná míchat do života e-shopům.

Modré tlačítko Buy it by se mělo objevit u nasdílených obrázků (pinů) zboží vybraných partnerů, se kterými Pinterest uzavřel smlouvy. Uživatelům umožní přímo z aplikace koupit produkt, který na fotce vidí.

Podmínkou je, aby šlo o tzv. Rich Pins, tedy obrázky, které na sebe mají navázány další informace, jako je třeba dostupnost, odkaz na e-shop či cenu. Provozovatelé webů je mohou zprovoznit přidáním několika řádků kódu s metatagy.


Autor: Pinterest

Komerční piny bude na Pinterestu možné přímo vyfiltrovat prostřednictvím vyhledávání. Dotaz bude také možné omezit na „zboží s přibližnou cenou XY“.

Pinterest nebuduje vlastní e-shop, nákup bude pouze zprostředkovávat. Stejné je to i u placení. Zákazníci si zatím budou moci vybrat mezi Apple Pay nebo platební kartou – i v tomto případě ale platba půjde přes některou fungující platební bránu (Stripe, Braintree), Pinterest sám nebude ukládat žádné platební informace o zákazníkovi.

A nebude se starat ani o dopravu zboží nebo případné reklamace, to vše je na dotyčném obchodníkovi. Zajímavé je, že si Pinterest zatím nebude za zprostředkování od e-shopů účtovat žádný poplatek, ani podíl z ceny.

V začátku má být na Pinterestu k dispozici několik milionů produktů, které bude možné rovnou koupit, včetně módních značek jako Macy’s, Neiman Marcus nebo Nordstrom. 

MMF24

Nákupní tlačítko bude na Pinterestu dostupné v nejbližších několika týdnech, zatím ale pouze v USA a na zařízeních s iOS (iPhine, iPad). Časem má dorazit i do aplikace pro Android a na webové rozhraní služby.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).