Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila další data z výzkumu, který si nechala zpracovat u agentury Mediaresearch. Na Lupě už jsme o něm psali ve zprávičce Zákazníci e-shopů jsou v 99 procentech případů převážně spokojeni. Podle dalších publikovaných zjištění se 66 procent dotázaných zákazníků internetových obchodů orientuje podle ceny – vyberou si konkrétní výrobek a posléze si porovnají cenovou nabídku více e-shopů, podle níž se řídí. Do osvědčeného e-shopu jde rovnou hledat a nakoupit kýžený výrobek 27 procent dotázaných. Na doporučení internetového obchodu od přátel dá pět procent oslovených zákazníků. K řízení svých kroků reklamou se přiznává procento dotázaných. Další procento má pak ještě jinou obvyklou strategii při nakupování.
Pokud jde o platbu, tak podle průzkumu stále vládnou dobírky, ovšem jejich náskok už není tak velký. Preferuje je 44 procent respondentů. Bankovním převodem platí 35 procent oslovených zákazníků e-shopů a dalších 10 procent platí nejčastěji na pobočce e-shopu při osobním odběru zboží. Osm procent dotázaných za objednané zboží nejčastěji platí kartou po Internetu. Různé platební systémy jako nejčastější platební metodu uvádějí dvě procenta oslovených zákazníků. Další dvě procenta pak obvykle volí ještě nějakou jinou platební metodu. (Tisková zpráva)