Žádná plnoformátová televize nebude moci v digitální éře přežít. Jediný, kdo má určitou šanci zachovat tento typ vysílání, jsou veřejnoprávní televize, míní generální ředitel hudebního kanálu Óčko Jiří Balvín. Jestliže by se někdo pustil do přímého souboje s tím, co dnes nabízejí Nova s Prima, tak to by mohl být buď blázen nebo Murdoch,
řekl Balvín na konferenci Tel.con.
Ta šance tady je, ale musí nastat to, co nastalo bohudík pro západní svět, kde se celý trh vyvíjel padesát let. U nás skokově vyrostla televize Nova, karty jsou rozdány, a teď nastane velmi těžké období pro mediální agentury, budou se muset zaměřovat na toho diváka, na kterého se zaměří nové digitální televize. Dojde k tomu, co se stalo na německém trhu, nikdo tady nebude mít šedesáti nebo sedmdesátiprocentní podíl na reklamním trhu,
tvrdí Balvín.
Změny se podle Balvína začnou projevovat teprve v roce 2009 a ve větším až v roce 2010. Nové televize musí pečlivě zvážit, na jakého diváka se zaměří a pak se této cílové skupiny držet. Představa, že na Českou republiku je určeno šest multiplexů, je úsměvná. Tady nebude ani omylem 24 televizních stanic. Ti, co chtějí vysílat svůj program, mají už dnes možnost ho šířit přes internet. Ale že by tyto televize vysílaly pozemně, to není možné,
dodal Balvín.