Hlavní navigace

Po hokejovém šampionátu nejvíc stoupala ČT 1 a Nova, propadákem týdne ČT Sport

2. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova se po dvou týdnech nadvlády České televize vrátila na pozici lídra trhu, a to jak ve „své“ kategorii 15 až 54 let, tak u publika nad 15 let

Mezitýdenní vývoj (vs. 21. týden 2014)

Cílová skupina 15+

První týden po mistrovství světa v hokeji se nesl v duchu stoupání hlavních plnoformátových kanálů. Šampionát nejvíce ublížil ČT 1 a Nově, a tyto dva kanály si minulý týden v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšily. Rekordní růst zaznamenala ČT 1, jejíž podíl stoupl o 2,52 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta. O 2,03 procentního bodu si polepšil hlavní kanál Novy, který vykázal průměrný celodenní podíl 24,89 procenta. Hlavní kanál Primy, který nebyl hokejovým šampionátem tak dotčen, stoupl jen nepatrně – o 0,75 procentního bodu na hodnotu 14,48 procenta. Největší propad podle očekávání vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 9,91 procentního bodu na hodnotu 2,82 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize i tentokrát nad Novou, ČT Sport byla trojkou trhu

V souhrnných celodenních podílech za celé televizní skupiny se minulý týden situace vrátila do normálu, Česká televize klesla z pozice lídra, jímž byla po celé dva týdny hokejového šampionátu, na druhou příčku. Nejsledovanější televizní skupinou v zemi se opět stala Nova, která si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 2,91 procentního bodu na hodnotu 33,13 procenta. Česká televize klesla o 6,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 28,01 procenta. Na skupinu Prima zbyla třetí pozice, když si polepšila o 1,83 procentního bodu na hodnotu 22,23 procenta.

Top 10 všechny stanice (22. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostl hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšil o 3,07 procentního bodu na hodnotu 26,95 procenta. O něco menší, ale také významný růst zaznamenala ČT 1, jejíž podíl vzrostl o 2,33 procentního bodu na 11,98 procenta. Růst o víc než jeden procentní bod vykázal i hlavní kanál Primy (o 1,24 procentního bodu na 10,99 procenta), a také balík „ostatních“ neměřených stanic (o 1,46 procentního bodu na 9,80 procenta). Naopak největší pokles opět vykázala ČT Sport, která se po hokejovém šampionátu propadla o 13,41 procentního bodu na hodnotu 2,67 procenta.

V pořadí celých televizních skupin a jejich souhrnných celodennních podílů se v této kategorii oproti cílové skupině D15+ nic nezměnilo, jen rozdíly mezi jednotlivými hráči na trhu jsou větší. Pozici lídra udržela skupina Nova, která oproti předminulému týdnu narostla o 4,55 procentního bodu na hodnotu 37,50 procenta. Naopak Česká televize, která ještě v předminulém týdnu šlapala Nově na paty, nyní výrazně zaostávala, když si pohoršila o 9,92 procentního bodu na hodnotu 23,57 procenta. Necelé dva procentní body pod ní se umístila skupina Prima, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 3,23 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,57 procenta.

Kanály – průměrné podíly (22. týden 2014)
Graf podílu kanálů (22. týden 2014)
Graf podílu skupin (22. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 22. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 22. týdnem loňského roku v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupal hlavní kanál Novy. Meziročně vzrostl o 0,76 procentního bodu na hodnotu 24,89 procenta. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala zpravodajská ČT 24, která loni touto dobou zachycovala v přímém přenosu pád vlády Petra Nečase. Meziročně si pohoršila o 2,83 procentního bodu na letošních 4,29 procenta. Významně klesl také podíl hlavního kanálu Primy, který oproti loňskému 22. týdnu spadl o 1,28 procentního bodu na letošních 14,48 procenta. Zaznamenáníhodný je i pokles ČT 1 o 0,78 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně jako jediná polepšila skupina Nova. Její kumulovaný podíl za všech pět volně šířených kanálů stoupl o 2,06 procentního bodu na hodnotu 33,13 procenta. Česká televize si pohoršila o 0,96 procentního bodu na 28,01 procenta a od poklesu jí nepomohly ani dva nové kanály, které loni touto dobou ještě neprovozovala. Ještě větší pokles vykázala skupina Prima, která se meziročně propadla o 1,78 procentního bodu na hodnotu 22,23 procenta (kromě Primy love klesaly všechny její programy).

Lupa_MIF21_vyvojapp

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil Fanda ze skupiny Nova. Jeho podíl vzrostl o 0,59 procentního bodu na hodnotu 2,15 procenta. Podobný růst zaznamenaly i další dva nejmladší kanály téže skupiny, Smíchov (o 0,53 procentního bodu na 2,14 procenta) a Telka (o 0,47 procentního bodu na 1,18 procenta). Ještě významněji rostl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia, které si polepšily o 0,91 procentního bodu na 3,98 procenta. Naopak největší meziroční pokles v této kategorii náleží zpravodajské ČT 24, která se propadla o 2,25 procentního bodu na hodnotu 2,61 procenta.

Ve výkonech celých televizích televizních skupin je oproti meziročnímu srovnání v kategorii dospělého publika nad 15 let rozdíl v tom, že dvě ze tří velkých televizních skupin stoupaly. Nejvíc skupina Nova, která si polepšila o 1,42 procentního bodu na kumulovaný podíl 37,50 procenta. Mírný růst o 0,75 procentního bodu na hodnotu 23,57 procenta zaznamenala i Česká televize. Jako jediná ze tří velkých skupin klesala Prima. Oproti 22. týdnu 2013 si pohoršila o 2,56 procentního bodu na hodnotu 21,74 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.