Hlavní navigace

Pochopit novou realitu médií je dlouhý proces

David Antoš

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

Jan Makovička v rámci Czech Internet Fora 2007 vedl workshop na téma Byznys ve věku Web 2.0. V poměrně živé diskusi byly probrány změny, kterým média i inzerenti čelí či pravděpodobně čelit budou. Jan Makovička fungování klasických médií přirovnal k masové výrobě z dob průmyslové revoluce. Internet jednosměrné vysílání změnil v obousměrnou komunikaci.

KL17-nominace

Změny nejsou výzvou pouze pro média. Společnosti získávají lepší možnosti precizního zacílení svých kampaní i možnost přímé oslovení zákazníků. Je o však dvousečné – pokud nejsou s jejich službami spokojení, velmi snadno mohou svou zkušenost předat dál a zdaleka ne jen svým známým. Na příkladu Alzasoftu lze demonstrovat, jak drtivé účinky to může mít.

Očekávaný je nástup personalizované reklamy v horizontu tři let. Velké společnosti o uživatelích získávají mnoho osobních údajů, které zadavatelů mohou umožnit zacílit na konkrétní lidi. Sporné je, jak daleko může zajít implicitní personalizace reklamy, a to z etických i čistě technických důvodů. Teoreticky by z analýzy podobnosti lidí a jejich křížových preferencí mohlo být možné automaticky odhadovat, co by danou osobu mohlo zaujmout. Bez umělé inteligence jsou však možnosti značně limitované.

Našli jste v článku chybu?