Služba podcasting, která lidem s počítačem nebo MP3 přehrávačem umožňuje stahování pořadů a článků z Internetu ve zvukové podobě, se za dva roky své existence čile rozvíjí. Konstatovali to odborníci na problematiku internetového vysílání, kteří se sešli včera na semináři firmy Apple, který byl budoucnosti podcastingu věnovaný. Zvukové nahrávky poskytují – dosud zdarma – ve světě i České republice rozhlasové stanice a tištěné tituly. Výrobu podcastů zvládnou i jednotlivci, kteří by tak chtěli Internet obohatit např. vlastní talk-show. Výtah ze semináře přinesla ČTK.
Nově jmenovaný šéf internetových projektů týdeníku Respekt Adam Javůrek agentuře sdělil, že vidí tři možné způsoby komerčního využití podcastingu. Buď bude přímo ve stahovaném souboru vložená reklama, nebo bude tuto službu někdo sponzorovat, třetí možností je zavedení placených odkazů pro podcasting. V blízké budoucnosti by ale placené odkazy nečekal. Konkurence volně šířených podcastů bude natolik zajímavá, že těch placených bude velmi málo. Pokud se budou objevovat, budou třeba z oblasti ekonomiky nebo z oblastí, kde jsou lidé ochotni platit za obsah Internetu,
odhaduje Javůrek.
Podle produktového manažera společnosti Apple Petra Němečka, která se technologií zabývá, zaznělo na semináři několik podnětů naznačujících případné komerční využití podcastingů. Ať už to bylo v podobě reklamního nosiče, nebo se dá předpokládat, že můžou být zpoplatněny i přístupy k videocastům, stejně jako je to u placených webových stránek,
řekl ČTK Němeček.