Hlavní navigace

Podíl Novy klesl pod 30 procent, ČT 4 Sport nad dvěma procenty

21. 8. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
21. 8. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Letní olympijské hry v Pekingu staví sledovanost českých televizí na hlavu. Televizi Nova minulý týden sledovalo nejméně diváků za celý letošní rok: v průměru si jí denně ladilo 29,63 procenta lidí starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas před televizní obrazovkou. To je o dva procentní body méně než v předchozím týdnu. Naopak celodenní podíl digitálního programu ČT 4 Sport na divácích vzrostl na rekordních 2,08 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti ve 33. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

Zájem o Novu rostl v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin, i když průměrný podíl na sledovanosti 35,99 procenta nepatří k nejlepším. Další úbytek diváků minulý týden zaznamenala také televize Prima. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu na trhu 17,08 procenta, což je o 0,52 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V primě time pak Primu sledovalo v průměru 19,39 procenta dospělých diváků, kteří trávili večer u televize.

Nadále klesal zájem také o první program České televize. Po celý den jej v průměru sledovalo 19,15 procenta diváků starších patnácti let, což znamená mezitýdenní pokles o 0,53 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase podíl ČT 1 stoupnul na 22,64 procenta. Díky olympiádě se výrazně dařilo programu ČT 2. V celodenních číslech dosáhl průměrného podílu 16,63 procenta, tedy o 2,6 procentního bodu více než v předchozím týdnu.

TABULKA: Vývoj sledovanosti českých televizí po jednotlivých týdnech roku 2008

V hlavním vysílacím čase ovšem podíl ČT 2 kvůli brzkému ukončení přenosů z Pekingu klesnul na méně než polovinu: 8,11 procenta. Rekordu ve sledovanosti minulý týden dosáhl digitální kanál ČT 4 Sport, který po celý den sledovalo v průměru 2,08 procenta diváků, co trávili čas u televize. Během prime time tento podíl mírně klesl na 1,53 procenta. Zpravodajskému kanálu ČT 24 klesl celodenní podíl na divácích z 1,65 na 1,63 procenta, v hlavním vysílacím čase pak dosáhl 1,25 procenta.

BRAND24

Filmový kanál Nova Cinema sledovalo minulý týden po celý den v průměru 0,44 procenta diváků starších patnácti let, což je o čtyři setiny procentní bodu více než v předchozím týdnu. Ve večerních časech tento podíl mírně klesl na 0,40 procenta. Stabilní sledovanost si díky olympiádě držely menší kabelové a satelitní televize. Přes celý den je v průměru sledovalo 13,37 procenta diváků, což je o čtyři setiny procentního bodu více než v předchozím týdnu.

Během prime time dosáhl podíl malých televizí 10,69 procenta. Pokud se k celodennímu průměrnému podílu malých televizí přičtou výsledky kanálů ČT 4 Sport, ČT 24 a Nova Cinema, dosáhly tyto menší televizní stanice historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu na trhu: 17,51 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).