Podle průzkumu Digimonitor kupují české domácnosti televizory se stále větší úhlopříčkou

23. 1. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Gogen
Zhruba třetina tuzemských domácností využívá jako hlavní přístroj televizor s úhlopříčkou od 101 do 128 centimetrů. To je o téměř desetinu uživatelů více, než tomu bylo v roce 2013.

Podle průzkumu Digimonitor si stále více domácností pořizuje televizory s větší úhlopříčkou a více než polovina domácností je ochotna investovat do nové televize finanční částky nad deset tisíc korun. Přitom v roce 2014 to bylo pouhých 44 procent domácností. Hlavní domácí televizor pak u většiny respondentů není starší než pět let.

Polovina respondentů uvedla, že jejich domácnost vlastní dva televizní přijímače. Zhruba třetina z nich má jako hlavní televizi přístroj s rozměry 101 až 128 centimetrů (konkrétně 31 procent), což znamená devítiprocentní nárůst oproti roku 2013, kdy mělo tento rozměr úhlopříčky pouze 22 procent respondentů.

PSALI JSME: Digimonitor 2016 – Více než polovina diváků sleduje méně než devět televizních programů

MM Influenceři

Druhý přijímač v domácnosti pak většinou disponuje úhlopříčkou do padesáti centimetrů. Mezi hlavními televizory domácností jsou nejrozšířenější LCD televizory, které využívá 64 procent respondentů. Podle výzkumu ještě dvanáct procent domácností vlastní skleněnou CRT obrazovku.

Průzkum Digimonitor 2016 byl proveden na vzorku 1203 obyvatel České republiky, v proporcích odpovídajících datům o celkové populaci. Sběr dat proběhl v rámci internetového panelu společnosti STEM/MARK, průzkum pro České Radiokomunikace zpracovala společnost MRThink.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).