Mezitýdenní vývoj (vs. 39. týden 2014)
Cílová skupina 15+
Silný nástup skupiny Nova do letošního podzimu se minulý týden zastavil. Dva nejsledovanější kanály Novy zaznamenaly mezitýdenní pokles v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Hlavní kanál Novy dokonce klesal nejvíc ze všech českých televizí: pohoršil si o 1,48 procentního bodu na hodnotu 25,39 procenta. Nova Cinema klesla o 0,42 procentního bodu na podíl 4,60 procenta. Pád naopak zastavila ČT 1, která si předminulý týden sáhla na dno letošní sledovanosti. Minulý týden rostla o 0,50 procentního bodu na hodnotu 13,32 procenta. Největší růst ale zaznamenala ČT Sport, která si polepšila o 0,55 procentního bodu na 2,46 procenta. Polepšil si i hlavní kanál Primy, a to o 0,34 procentního bodu na hodnotu 14,66 procenta.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova pokračuje v rekordní jízdě: jako skupina u mladých nad 40 %
Propad dvou hlavních programů Novy se odrazil i na výkonu celé skupiny. Jako jediná z „velké trojky“ si minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila. Klesla o 1,72 procentního bodu na hodnotu 34,93 procenta, přičemž trojice nejmladších kanálů skupiny Nova spíše stagnovala, než by výrazněji rostla. Česká televize minulý týden zaznamenala jako skupina růst o 0,96 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta, přičemž kromě zpravodajské ČT 24 si polepšily všechny její programy. Významnější růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,72 procentního bodu na 23,00 procenta (rostly všechny čtyři kanály).
Cílová skupina 15–54
Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, si tento mediální dům minulý týden pohoršil nejvíc ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry. Hlavní kanál Novy klesl o 1,73 procentního bodu na hodnotu 26,96 procenta, Nova Cinema si pohoršila o 1,08 procentního bodu na 5,37 procenta. Největší růst v této divácké kategorii zaznamenala ČT Sport, která si polepšila o 0,71 procentního bodu na podíl 2,52 procenta. Obdobně se dařilo i ČT 1, jejíž výkon stoupl o 0,66 procentního bodu na hodnotu 10,89 procenta. Hlavní kanál Primy si polepšil o 0,47 procentního bodu na 12,16 procenta.
Propad Novy jako celé skupiny byl minulý týden významnější právě v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o rekordních 2,40 procentního bodu na hodnotu 38,18 procenta (přitom Fanda, Smíchov a Telka mírně rostly). České televizi a Primě se naopak dařilo. Větší růst zaznamenala ČT, jejíchž šest programů si v souhrnném podílu na publiku od 15 do 54 let polepšilo o 1,61 procentního bodu na hodnotu 22,40 procenta (klesala pouze zpravodajská ČT 24). Skupina Prima vzrostla o rovný jeden procentní bod na kumulovaný podíl 23,28 procenta a s výjimkou Primy Zoom stoupaly všechny její kanály.
Meziroční vývoj (vs. 40. týden 2013)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s prvním říjnovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl vzrostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Významně stoupl také podíl dětského kanálu ČT :D, a to o 0,68 procentního bodu na 1,54 procenta. Růst o 0,46 procentního bodu na 4,28 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Naopak největší meziroční pokles opět vykázala ČT 1, která si pohoršila o 2,33 procentního bodu na hodnotu 13,32 procenta. Významnější pokles zaznamenala i zpravodajská ČT 24 (o 0,76 procentního bodu na 3,65 procenta) a hlavní kanál Novy, který klesl o 0,64 procentního bodu na hodnotu 25,39 procenta.
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let meziročně nejvíce rostla skupina Prima. Polepšila si o 0,72 procentního bodu na hodnotu 23,00 procenta a kromě Primy Cool zaznamenaly růst všechny její televizní kanály. Jen o něco menší nárůst podílu zaznamenala skupina Nova, která si polepšila o 0,69 procentního bodu na 34,93 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala Česká televize, která si meziročně pohoršila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta. Může za to především výrazný propad Jedničky, který nevyrovnal mírný nárůst tematických kanálů (s výjimkou ČT 24).
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizí nejvíc polepšilo dětské Déčko, jehož celodenní podíl vzrostl o 1,29 procentního bodu na 2,69 procenta, tedy téměř na dvojnásobek loňské hodnoty. Významněji si polepšil i Smíchov ze skupiny Nova, jehož podíl vzrostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 2,71 procenta a stává se stabilní trojkou skupiny Nova v této cílové skupině. Opačným směrem se vydala ČT 1, která se meziročně propadla nejvíc z českých televizí – o 1,10 procentního bodu na 10,89 procenta. Výrazný propad zaznamenal i hlavní kanál Novy, a to o 0,82 procentního bodu na hodnotu 26,96 procenta. Zpravodajská ČT 24 klesla o 0,76 procentního bodu na podíl 2,03 procenta.
V souhrnných celodenních podílech celých televizních skupin si všechny tři největší mediální domy v zemi meziročně polepšily. Nejvíce rostla skupina Prima, jejíž podíl stoupl o 0,92 procentního bodu na hodnotu 23,28 procenta (s výjimkou Primy Cool stoupaly všechny její kanály). Česká televize si polepšila o 0,37 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,40 procenta (na rozdíl od situace v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, v níž si ČT meziročně významně pohoršila). Mírný nárůst vykázala i skupina Nova: o 0,22 procentního bodu na 38,18 procenta, přičemž ale její hlavní kanál i Nova Cinema meziročně klesaly.