Hlavní navigace

Pokus: výzva k opuštění Internet Exploreru 6 se míjí účinkem

28. 1. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Řada internetových stránek v rámci různých kampaní nabádala nebo stále ještě nabádá uživatele k opuštění zastaralého prohlížeče Internet Explorer 6. Patří mezi ně i masově oblíbené servery jako je YouTube, Gmail či Facebook. Argumentuje se obvykle slabým zabezpečením, žalostnou podporou modernějších webových technologií, již nedostačujícím uživatelským komfortem nebo rychlostí zpracování kódu. Podíl šesté generace prohlížeče od Microsoftu je však stále nezanedbatelný a malý pokus vydavatelství…

Řada internetových stránek v rámci různých kampaní nabádala nebo stále ještě nabádá uživatele k opuštění zastaralého prohlížeče Internet Explorer 6. Patří mezi ně i masově oblíbené servery jako je YouTube, Gmail či Facebook. Argumentuje se obvykle slabým zabezpečením, žalostnou podporou modernějších webových technologií, již nedostačujícím uživatelským komfortem nebo rychlostí zpracování kódu. Podíl šesté generace prohlížeče od Microsoftu je však stále nezanedbatelný a malý pokus vydavatelství Internet Info ukazuje, že uživatelé Internet Exploreru 6 zkrátka na podobné výzvy nereagují.

Podíl prohlížeče Internet Explorer 6 je na našich sesterských serverech Podnikatel.cz a Měšec.cz velmi podobný. V obou případech jde o netechnické magazíny s příbuzným tématickým zaměřením. Loni v listopadu se na serveru Podnikatel.cz začala uživatelům Internet Exploreru 6 objevovat výzva k přechodu na modernější prohlížeč. Na serveru Měšec.cz taková výzva nebyla. Výsledek? I po této kampani je podíl šesté generace Internet Exploreru na obou serverech prakticky stejný, tedy 12 procent. Z toho jasně vyplývá, že uživatelé nechtějí nebo nemohou svůj zastaralý prohlížeč vyměnit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).