Polsko chce legislativně omezit hlasité reklamy

15. 12. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
15. 12. 2009

Podobně jako Slovensko, i Polsko chce zákonem přikázat televizím, aby nevysílaly reklamy s vyšší hlasitostí než ostatní program. Jak informuje server Rozhlas.cz, přílišný hluk komerčních spotů chce tamní regulační úřad trestat vysokými pokutami. Ještě dnes Rada pro rozhlasové a televizní vysílání po spoustě stížností divákům slíbí, že do půl roku problém s hlasitostí odstraní. Určí také jasně daná pravidla. Techničtí experti rady budou pomocí speciálních přístrojů a programů kontrolovat, jestli se ta nastavená zvuková hladina během reklam nepřekračuje.

MM Influenceři

Podobná norma přitom platí už i na Slovensku, byť je vynutitelnost této úpravy poněkud sporná. Televize argumentují tím, že někdy nelze zajistit, aby nebyl reklamní blok hlasitější než předchozí program, a to zejména kvůli tomu, že vysílané dílo mnohdy jde před reklamou do ticha.

Podobnou argumentaci chtějí použít i polské reklamní agentury. Ty tvrdí, že reklama má z logiky věci velmi dynamický hudební podklad, zatímco zbytek vysílání je spíše konzervativní a nemá ambice na sebe upozornit.

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).