Hlavní navigace

Polsko chce televizím zakázat přerušování pořadů reklamou

9. 3. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

9. 3. 2007

Zákazem přerušování televizních a rozhlasových pořadů reklamními bloky se bude ještě tento měsíc zabývat polský Sejm. Návrh předložila vládní strana Sebeobrana a týká se nejen veřejnoprávních, ale komerčních stanic.

Chceme do zákona o rozhlasu a televizi prosadit ustanovení, které by zakázalo přerušovat pořady reklamou, pokud k tomu provozovatel neměl souhlas autora pořadu. Jde nám o to, aby reklamy nepřerušovaly například divadelní inscenace nebo filmy, vysvětlil poslanec Sebeobrany Janusz Maksymiuk. Návrh prý reaguje na přání tvůrců a diváků.

MIF Dolejsova

Vycházíme z předpokladu, že to je nehorázné, neelegantní a svým způsobem to ničí dílo. Máme tedy stejný názor jako tvůrci, uvedl poslanec. Mluvčí Sebeobrany Mateusz Piskorski podle serveru Wirtualnemedia.pl dodal, že konečný návrh změny zákona bude strana konzultovat přímo s televizními tvůrci. Strana ale nemůže počítat s podporou dalšího koaličního partnera, strany Právo a Spravedlnost.

Osobně se mi také nelíbí, jak reklamy přerušují pořady, ale není to tak závažná věc, aby se kvůli ní musel měnit zákon, míní poslankyně Anna Pakuła-Sacharczuková z parlamentní kulturní komise. Důležitější by podle ní bylo nařízení, ale se v televizích neobjevovaly reklamy na produkty, které škodí zdraví, jako jsou alkohol a cigarety, nebo reklamy, které mohou ohrozit psychický a morální vývoj dětí a mladistvých.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.