Hlavní navigace

Porno a kontextová reklama

12. 1. 2005
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Zpravodajství a porno patří k sobě stále více. Celostátní deníky a jejich internetové verze na svých titulních stránkách přinášejí doslova jedno odhalení za druhým. Novému trendu by se měli začít přizpůsobovat i zadavatelé reklamy. A zdá se, že se jim to (aspoň na Internetu) celkem daří.

Na počátku poslední lechtivé aféry českých médií byl článek na titulní straně deníku Večerník Praha. Přesněji řečeno velká fotografie, na které si křehká dívenka nadzvedává tričko, aby odhalila své poprsí. Titulek „To je teda Pupendo“ narážel na to, že se jedná o protagonistku jedné z vedlejších rolí známého českého filmu.

V rámci možností ještě relativně nevinnou fotku přebral Blesk a použil také celkem neškodné akty. V přetahování zpravodajských webů tradičně zvítězil iDnes (ano, opravdu je to pravidlo), který nasadil nejtvrdší fotografie, u nichž jen alibisticky rozostřil nejkritičtější místa, a na méně zřetelných fotografiích neudělal ani to.

Pro inzerenty je vedle takového obsahu stále těžší zvolit nejlepší strategii oslovování uživatelů – je lepší se proti němu ostře vymezit, nebo dělat, jako že neexistuje? Jsou to složitá dilemata, ale jak se zdá, dokáže je ideálně vyřešit kontextová reklama (o jejím rostoucím významu tu v pátek psal už Eduard Hlava).

Podívejme se, jak geniálně jednoduchým, a přitom maximálně efektivním způsobem fungují kontextové odkazy právě pod článkem o odhalené Nikole Peškové na iDnes. Zdá se, že totiž nejlepší recept na lechtivý obsah je jeho maximální využití – a kontextová reklama umožňuje vybranou skupinu uživatelů oslovit s dokonale přizpůsobeným cílením.

1477
Ukázka kontextové reklamy pod zmíněným článkem na iDNES.cz

Uživateli je totiž jako první nabídnut odkaz na obchod s fotografickou technikou, kde si může nakoupit příslušné vybavení, aby nebyl jen pasivním konzumentem erotického obsahu, ale mohl se stát také jeho tvůrcem a k něčemu podobnému přemluvit i svou přítelkyni/man­želku. Internet je médium interaktivní a zdá se, že dnes se svleče už každý.

Poselství druhého odkazu je hned vícenásobné. Předně ponouká k tomu, aby příslušné podnikání v oboru bylo zaštítěno založením oficiální společnosti (přičemž Nikol, s.r.o. zní jistě atraktivněji než Nikola, a.s.). Ale především v odkazu najdete sadu technik, které mohou být s trochou fantazie jistě pikantním ozvláštněním celé umělecké činnosti a konkurenční výhodou nafoceného materiálu.

O tom, že třetí odkaz je také na svém místě, není třeba vůbec diskutovat – nafocené atraktivní fotografie je třeba nějak zveřejnit a zpřístupnit co nejširšímu spektru uživatelů, link na profesionální hosting a registraci příslušné domény je proto nezbytným pomocníkem pro zajištění těchto služeb.

CIF24

Kontextová reklama se tedy v tomto případě ukázala být dokonalým pomocníkem uživatele – nabídla mu komplexní spektrum služeb, na jednom místě a dosažitelné na pouhá tři kliknutí. Může někdo chtít víc? Snad, jen aby to i v jiném kontextu fungovalo stejně dobře…

P.S: Všem, kteří by nás snad chtěli podezírat z toho, že z této kauzy chceme i my vytěžit maximum, dáváme za pravdu, a děkujeme jim, že nás v tomto úsilí podpořili přečtením tohoto článku.

Autor článku

Autor je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, s.r.o. a v současné době předsedou Výkonné rady SPIR. Věnuje se marketingu, internetovému prostředí, médiím a příležitostnému moderování. Své občasné postřehy umisťuje na web Simindr.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).