Reklama na veřejnoprávních programech ČT 1, ČT 24 a internetových stránkách České televize skončí k 11. listopadu letošního roku. Při opakovaném hlasování o novele zákona o ČT o tom dnes rozhodla Poslanecká sněmovna. Poslanci přitom novelu schvalovali již podruhé, protože Senát ji dolní komoře Parlamentu vrátil s několika pozměňovacími návrhy. Samotného rušení reklamy na dvou programech a webu ČT se ale tyto úpravy netýkaly.
K TÉMATU: Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT
Pokud novelu stihne včas podepsat prezident Václav Klaus, počínaje 11. listopadem se omezí klasické reklamní spoty ve vysílání České televize pouze na programy ČT 2 a ČT 4. Na kanálech ČT 1 a ČT 24 bude moci zůstat product placement a sponzorské vzkazy. 11. listopad se zároveň stane oficiálním termínem dokončení digitalizace televizního vysílání v České republice, takže k tomuto dni dojde k liberalizaci televizního trhu. V praxi to znamená, že si kdokoli bude moci zažádat a získat licenci pro zemské digitální televizní vysílání.
ROZHOVOR: Zachování reklamy na ČT 2 je úlet, říká obchodní ředitel České televize
Dnešní rozhodnutí Poslanecké sněmovny vnímáme velmi pozitivně. Tímto krokem se definitivně ukotvil termín konce digitalizace pozemního televizního vysílání a zároveň se přesně stanovila pravidla pro vysílání reklamy a teleshoppingu na veřejnoprávní televizi. Pro televizi Nova dnešní rozhodnutí poslanců dále znamená potvrzení slibu významně investovat do podpory českého filmu, tedy do Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie,
komentoval rozhodnutí poslanců generální ředitel televize Nova Jan Andruško.
Nova, která před několika dny získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) licenci pro celoplošné zemské digitální vysílání pátého programu, pracovně nazvaného Kanál 5, bude mít od 11. listopadu 360 dní na to, aby zahájila jeho vysílání. Roční lhůta pro zahájení vysílání začne od tohoto data plynout také čtvrtému programu Primy, rodinnému kanálu Prima family.