Hlavní navigace

Poslední týden olympiády už ČT mírně klesala, Telka dosáhla historického maxima

24. 2. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Archivní kanál Novy se v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let dostal nad Smíchov i Fandu, přiblížil se Zoomu a Love.

Mezitýdenní vývoj (vs. 7. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Pohra českých hokejistů ve čtvrtfinále olympijského turnaje v Soči a méně medailových disciplín přispělo v uplynulém týdnu k poklesu zájmu o olympijské vysílání ČT Sport. Hlavní olympijský kanál České televize si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršil oproti předminulému týdnu o 2,17 procentního bodu na hodnotu 16,12 procenta. S výrazným náskokem ale zůstal dvojkou trhu. Největší nárůst naopak zaznamenala ČT 2, která rovněž nabízela přenosy ze ZOH 2014 Soči, ale i další sportovní události. Podíl Dvojky narostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 6,14 procenta. Výrazný úspěch měla Telka, která podílem 1,30 procenta pokořila svůj dosavadní rekord.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Olympiáda nejvíc škodí Nově. Minulý týden ale klesali všichni kromě ČT Sport a ČT 2

V souhrnných podílech celých televizních skupin si prvenství podržela Česká televize, i když oproti prvnímu olympijskému týdnu mírně klesla. Všech šest jejich kanálů sledovalo denně v průměru 41,65 procenta dospělého publika, což bylo o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Skupina Nova za Kavčími horami výrazně zaostala: dosáhla kumulovaného podílu 27,39 procenta, ale oproti předminulému týdnu si mírně polepšila. Konkrétně o 0,49 procentního bodu. Mírný růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o pět setin procentního bodu na podíl 18,19 procenta. Nejvíce se na tom podílela Prima Cool.

Top 10 všechny stanice (8. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla ČT 2. Olympijská Dvojka si v průměrném celodenním podílu na publiku polepšila o 0,77 procentního bodu na hodnotu 6,40 procenta – o dva procentní body vyšší, než je u tohoto programu obvyklé. Zajímavě rostl také podíl zpravodajské ČT 24 (o 0,43 procentního bodu na hodnotu 2,25 procenta). Naopak největší propad zaznamenal ČT Sport, který si pohoršil o 3,34 procentního bodu na podíl 17,69 procenta. Kromě tohoto programu neklesala už žádná jiná televize, pouze Fanda stagnoval na stejném výkonu jako v předminulém týdnu.

Také v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let si v druhém olympijském týdnu udržela prvenství Česká televize. Ze všech televizních skupin oslovila nejvíc diváků, za celý den v průměru 39,25 procenta publika. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila, a to výrazněji než v širší cílové skupině všech dospělých nad 15 let: šestice kanálů ČT klesla o 1,56 procentního bodu. Naopak skupina Nova na druhé pozici rostla o 0,77 procentního bodu na hodnotu 30,14 procenta a skupina Prima si coby trojka trhu polepšila o 0,62 procentního bodu na kumulovaný podíl 17,15 procenta.

Kanály – průměrné podíly (8. týden 2014)
Graf podílu kanálů (8. týden 2014)
Graf podílu skupin (8. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 8. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s osmým týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky olympiádě její podíl narostl o rekodních 11,07 procentního bodu na hodnotu 16,12 procenta. Rostla ale také ČT 2, i když výrazně méně: o 1,69 procentního bodu na podíl 6,14 procenta. Největší meziroční pokles vykázala ČT 1, která so pohoršila o 3,48 procentního bodu na 13,61 procenta, ale v těsném závěsu byl hlavní kanál Primy s poklesem o 3,24 procentního bodu na hodnotu 11,97 procenta. Hlavní kanál Novy klesl o 2,77 procentního bodu na podíl 20,51 procenta.

Z meziročního srovnání souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin vyplývá, že olympiáda jednoznačně pomohla České televizi: oproti osmému týdnu 2013 si polepšila o 11,34 procentního bodu na hodnotu 41,65 procenta. Skupina Nova klesla o 1,97 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,39 procenta a skupina Prima si pohoršila o významných 6,04 procentního bodu na hodnotu 18,19 procenta. U Primy se na poklesu významnou měrou podílely kromě hlavního kanálu i Prima Cool a Prima Zoom, jejichž meziroční poklesy byly větší než jeden procentní bod.

ebf - tip - debata

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Také u mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila ČT Sport, dokonce o poznání lépe než u širšího publika nad 15 let. Konkrétně si polepšila o 13,52 procentního bodu na hodnotu 17,69 procenta. Další olympijský kanál ČT 2 meziročně rostl o 1,87 procentního bodu na hodnotu 6,40 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Novy: ten se propadl o 4,19 procentního bodu na podíl 22,06 procenta. O významných 2,58 procentního bodu na podíl 10,80 procenta klesla i ČT 1 a obdobně padal i hlavní kanál Primy (o 2,31 procentního bodu na 9,43 procenta) a Prima Cool (o 2,23 procentního bodu na 4,02 procenta).

Olympiáda se výrazně promítla i do meziročního vývoje výkonů celých televizních skupin, dokonce ještě více než u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let. Jako jediná stoupala Česká televize, zato výrazně: o 14,18 procentního bodu na hodnotu 39,25 procenta. Skupina Nova zaznamenala pokles o 4,28 procentního bodu na podíl 30,14 procenta a skupina Prima se meziročně propadla dokonce o 6,74 procentního bodu na hodnotu 17,15 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).