Hlavní navigace

Prázdniny nesvědčí hlavním kanálům televizních skupin, daří se ČT Sport

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ve srovnání s předminulým týdnem i minulým rokem nejvíce oslabily hlavní kanály Novy a Primy, naopak největším skokanem je ČT Sport.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 26. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největšího nárůstu sledovanosti v obecné cílové skupině dosáhla ČT Sport, jejíž podíl narostl o 1,99 procenta. Lehce si polepšily i kanály sdružené v rubrice Ostatní, které si polepšily o 0,57 procenta. Prázdniny svědčí i Primě Zoom, kterou sledovalo o 0,26 procenta diváků více než v předminulém týdnu. Na opačném konci žebříčku skončil hlavní kanál Primy, který oslabil o 1,02 procenta. Nedařilo se ani hlavní Nově, která ztratila 0,72 procenta obecné divácké skupiny. Okurková sezóna poznamenala i výkon zpravodajské ČT 24, které ubylo 0,58 procenta diváků.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvýrazněji klesá Nova, posiluje Česká televize

Mezi televizními skupinami oslabila jen Nova, které ubylo 0,42 procenta diváků starších patnácti let. Její celkový podíl tak v minulém týdnu činil 25,05 procenta. Nejvíce si polepšily kanály Primy, jejich podíl stoupl o 2,31 procenta na celkových 22,84 procenta. Česká televize si k dobru připsala 0,32 procenta a skončila v minulém týdnu s podílem 34,51 procenta. Lehce posílil i podíl skupiny Barrandov, který narostl o 0,08 procenta na celkových 7,66 procenta.

TOP 10 všechny stanice (27. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky si nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž výkon narostl přesně o jedno procento. Polepšila si i ČT 1, která svůj podíl navýšila o 0,6 procenta. Nezklamaly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž sledovanost narostla o 0,48 procenta. Z opačného pohledu nejhůře dopadla hlavní Nova, které ubylo 1,05 procenta mladší cílové skupiny. Nevalně se vedlo i hlavní Primě, která byla nucena oželet 0,69 procenta mladších diváků, a ČT:D, které díky prázdninovým odjezdům přišla o 0,68 procenta své cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Česká televize minulý týden lídrem trhu, porazila Novu. Nejvíc ale stoupal Fanda

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, která si polepšila o 0,53 procenta na celkových 28,07 procenta. Lehkého posílení se dočkaly i kanály TV Barrandov, jejichž podíl vzrostl o 0,13 procenta na finálních 5,09 procenta. Programy Primy celkem sledovalo 22,51 procenta diváků, což znamenalo pokles o 0,33 procenta. Výrazněji oslabil podíl skupiny Nova, který se snížil o 0,85 procenta a celkem činil 30,25 procenta.

Kanály – průměrné podíly (27. týden 2016)
Graf podílu kanálů (27. týden 2016)
Graf podílu skupin (27. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 28. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Meziročně si nejvíce polepšila ČT Sport, které fotbalové Euro pomohlo posílit svůj podíl o 7,03 procenta. Svůj podíl navýšil i kanál Kino Barrandov, který poskočil o 0,73 procenta. Více ale kanály ztrácely, hlavní Prima přišla o 2,59 procenta, hlavní Nova o 1,37 procenta a Fanda ztratil 1,3 procenta obecné cílové skupiny. Lépe se nevedlo ani ČT 24, jejíž podíl se meziročně snížil o 1,22 procenta.

Své podíly meziročně navýšily všechny televizní skupiny mimo kanálů Novy, jejichž podíl na sledovanosti se u obecné cílové skupiny snížil o 3,31 procenta. Nejvíce si polepšila Česká televize, která svůj podíl navýšila o 5,33 procenta. Srovnatelně si pak vedly Prima a Barrandov, prvně jmenovaná si polepšila o 1,48 procenta a druhá o 1,47 procenta diváků starších patnácti let.

WT100 tip v článku Dolejšová

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny se meziročně nejlépe vedlo ČT Sport, která svůj podíl navýšila o 6,51 procenta. Opět se dařilo i Kinu Barrandov, které si polepšilo o 0,66 procenta mladší cílové skupiny. Z opačného pohledu nejhůře dopadla hlavní Nova, která odepsala 2,39 procenta své primární obchodní skupiny. Prima Cool přišla o 1,45 procenta mladších diváků, kanály sdružené v rubrice Ostatní ztratily 1,3 procenta a podíl Fandy se meziročně snížil o 1,22 procenta.

Díky výkonu ČT Sport si tak meziročně nejvíce polepšila Česká televize, jejíž podíl vzrostl o 4,88 procenta. Posílily i kanály Barrandov, a to o 0,93 procenta. O 0,56 procenta pak svůj podíl navýšily programy Primy. Jediným poraženým tak zůstává skupina Nova, jejíž podíl u její primární obchodní skupiny poklesl o 4,35 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?