Hlavní navigace

Prázdniny svědčí České televizi, v červenci stoupla sledovanost ČT 1 o dvě procenta

Autor: Publicdomainpictures.net
Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ČERVENCE – Kromě České televize se daří i stanicím TV Barrandov, aktuálně oslovují přes pět procent diváků ve věku od 15 do 54 let.

Doba čtení: 3 minuty

Meziměsíční vývoj (vs. červen 2016)

Cílová skupina 15+

Oproti červnovým výsledkům si u obecné cílové skupiny nejvíce polepšila veřejnoprávní ČT 1, která svůj podíl na sledovanosti navýšila o 2,03 procenta. Letní měsíce svědčí i TV Barrandov, její podíl se meziměsíčně zvětšil o 0,9 procenta. Narostla i sledovanost kanálů zastupovaných společností Atmedia, jejichž podíl se zvýšil o 0,73 procenta. Naopak výrazně oslabila TV Nova, která ztratila 4,97 procenta diváků starších patnácti let. Podobný osud potkal i hlavní kanál Primy, která ale odepsala jen 1,72 procenta obecné divácké skupiny. Odliv diváků zaznamenala i ČT Sport, které ubylo 1,16 procenta diváků starších patnácti let.

ČERVNOVÁ DATA: Meziročně klesá výkon Novy, naopak České televizi se evidentně daří

Prázdniny nejlépe svědčí České televizi, která svůj celkový podíl navýšila o 2,07 procenta na celkových 33,28 procenta. Rostl i podíl skupiny Barrandov, její kanály oslovily o 1,25 procenta diváků více než v červnu a celkem ji sledovalo 8,01 procenta diváků starších patnácti let. Největší ztrátu pak zaznamenala skupina Nova, které celkem ubylo 4,04 procenta obecné divácké skupiny a v červenci oslovila 25,79 procenta diváků. Lehce oslabil i podíl programů Primy, a to o 0,69 procenta na celkových 20,66 procenta.

TOP 10 všechny stanice (červenec 2016)

Cílová skupina 15–54

Trend u mladších diváků kopíruje vývoj u obecné cílové skupiny, největšího nárůstu se dočkala ČT 1 a největší pokles vykázala Nova. Veřejnoprávní jednička si oproti červnu připsala dvě procenta mladší cílovky. Ostatní přírůstky nebyly tak markantní, o 0,88 procenta si polepšila Prima Max a o 0,46 procenta svůj podíl navýšily kanály sdružené v rubrice Ostatní. Hlavní kanál Novy pak přišel o 4,01 procenta své primární obchodní skupiny. ČT Sport meziměsíčně ztratila 1,79 procenta diváků mladších 54 let a hlavní Prima si u stejné cílové skupiny pohoršila o 0,59 procenta.

MINULÝ ROK: Červenec ve znamení silného propadu Novy. Česká televize jako skupina lídrem trhu

Také mezi televizními skupinami si nejhůře vedla Nova, která jako jediná zaznamenala pokles. Její podíl klesl o celá tři procenta na celkových 31,62 procenta. Nejlépe si vedly programy České televize, která svůj podíl u mladší cílové skupiny meziměsíčně navýšila o 1,09 procenta na finálních 26,59 procenta. Pětiprocentní hranici překročil podíl stanic skupiny Barrandov, která si polepšila o 0,69 procenta a celkem tak oslovila 5,29 procenta diváků mladších 54 let. Navýšení podílu se dočkaly i kanály Primy, které celkem sledovalo 23,07 procenta mladších diváků, což znamenalo posílení o 0,43 procenta.

Kanály – průměrné podíly (červenec 2016)
Graf podílu kanálů (červenec 2016)
Graf podílu skupin (červenec 2016)

Meziroční vývoj (vs. červenec 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání dopadla nejhůře hlavní Prima, která si u obecné divácké skupiny pohoršila o 1,72 procenta. Dobře si nevedly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní, které meziročně přišly o 1,27 procenta diváků starších patnácti let. O 0,64 procenta přišla i další skupina programů, stanice zastupované společností Atmedia. V opačném gardu si nejlépe vedla ČT Sport, která si meziročně polepšila o 2,11 procenta. Další dva největší nárůsty vykázaly stanice skupiny Barrandov, Kino Barrandov svůj podíl navýšilo o 0,6 procenta a hlavní TV Barrandov posílil 0,43 procenta.

Z pohledu televizních skupin zůstala Prima víceméně na svém, její podíl u obecné cílové skupiny klesl o zanedbatelných 0,05 procenta. Oslabila i skupina Nova, jejíž podíl se snížil o 1,19 procenta. Polepšila si naopak Česká televize, která svůj podíl na sledovanosti meziročně navýšila o 1,76 procenta. Sledovanost poskočila i v případě kanálů skupiny Barrandov, které svůj podíl meziročně posílily o 1,5 procenta.

MIF18_témata2

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny nejvíce oslabil podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní, jejichž podíl poklesl o 1,35 procenta. Meziročně si pohoršila i Prima Cool, která přišla o 0,85 procenta diváků mladších 54 let. Klesající podíl vykázaly i stanice zastupované společností Atmedia, těm oproti loňskému červenci ubylo 0,63 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Největším přírůstkem se naopak může pochlubit ČT Sport, jejíž podíl stoupl o 1,91 procenta. Ostatní růstové trendy nebyly tak výrazné, o 0,46 procenta si polepšilo Kino Barrandov a o 0,32 procenta se navýšil podíl hlavního kanálu Primy.

Mezi televizními skupinami si pohoršila pouze Nova, které podíl u její primární cílové skupiny meziročně klesl o 1,77 procenta. Naopak nejlépe si vedly kanály Primy – ty svůj podíl navýšily o 2,14 procenta. Polepšila si i Česká televize, jejíž podíl u mladších diváků se meziročně zvýšil o 1,33 procenta. Svůj podíl zvětšila i skupina Barrandov, její kanály oslovily v červenci o 0,55 procenta diváků mladších 54 let více než loni ve stejný měsíc.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?