Hlavní navigace

Prázdniny svědčí klasickým televizním stanicím, podíl Novy u mladších diváků dokonce meziročně stoupl

Autor: Wikimedia
Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oproti předchozímu týdnu nejvýrazněji klesal podíl kanálu ČT 2, jinak byl minulý týden z pohledu sledovanosti překvapivě stabilní. Na ČT Sport pak fotbal nahradily přímé přenosy z Tour de France.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 28. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Nejvýraznější propad zaznamenala oproti minulému týdnu ČT 2, která v součtu přišla o 1,23 procenta podílu na sledovanosti u obecné cílové skupiny. Ztrátu zaznamenala i vlajková ČT 1, které ubylo 0,2 procenta diváků mladších patnácti let. Ještě hůře dopadla TV Barrandov, které odjelo na prázdniny 0,37 procenta zástupců obecné divácké skupiny. Zájmu se nedočkaly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se snížil o 0,26 procenta. Nejvíce si naopak díky cyklistice a atletice polepšila ČT Sport, které přibylo 0,64 procenta diváků. Prázdniny přitáhly diváky i kanálům zastupovaným společností Atmedia, jejichž podíl se navýšil o 0,58 procenta. Lehce zabodovala i Nova Cinema, které se povedlo přitáhnout o 0,43 procenta více diváků starších patnácti let.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V rámci týdne si vedla nejlépe ČT, u mladšího publika pak Nova

Z televizních skupin hlásí úspěch komerční stanice – kanály Novy svůj podíl oproti předchozímu týdnu posílily o 0,57 procenta, a jejich celkový podíl tak tvořil 26,43 procenta. Lehkého posílení se dočkala i Prima, její podíl stoupl o nepatrných 0,03 procenta na finálních 20,88 procenta. Svůj podíl si naopak neohlídala Česká televize, která v týdenním srovnání přišla o 0,47 procenta diváků starších patnácti let a její podíl tvořil 32,9 procent. Prázdninový program nesvědčí ani kanálům TV Barrandov, které v součtu ztratily 0,41 procenta obecné cílové skupiny a jejich celkový podíl činil 7,94 procenta.

Top 10 všechny stanice (29. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

I mladší diváci se nejmasověji odvrátili od ČT 1, které oproti předchozímu týdnu ubylo 1,02 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Druhým smutným je hlavní Prima, která odepsala 0,44 procenta mladší cílové skupiny. Nedařilo se ani hlavní Nově, která ztratila 0,25 procenta své primární obchodní skupiny, a nezabodovala ani TV Barrandov, které ubylo 0,23 procenta mladších diváků. Vítězem minulého týdne se staly kanály zastupované společností Atmedia, jejichž podíl stoupl o 0,55 procenta. Nova Cinema svůj podíl ve srovnání s předchozím týdnem posílila o 0,49 procenta. Srovnatelně si polepšily i ČT Sport a Prima Zoom, první přitáhla 0,37 procenta a druhá 0,36 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: Česká televize zůstává v létě nadále lídrem, Nova meziročně viditelně oslabila

Mezi televizními skupinami zazářila jediná Nova, která svůj podíl posílila o 0,47 procenta na celkových 32,51 procenta své primární obchodní skupiny. Nejméně ztratila Prima, která přišla o 0,16 procenta diváků a její celkový podíl tvořil 22,9 procenta. Oslabila i Česká televize, pro kterou úbytek 0,34 procenta znamenal celkový podíl 26,37 procenta. Velice podobně dopadla i skupina kanálů Barrandov, jejichž podíl se snížil o 0,35 procenta na finálních 5,22 procenta.

Kanály – průměrné podíly (29. týden 2016)
Graf podílu kanálů (29. týden 2016)
Graf podílu skupin (29. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 30. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání jasně prohrává hlavní kanál Primy, od jehož sledování upustilo 1,85 procenta zástupců obecné cílové skupiny. Kanály sdružené v rubrice Ostatní meziročně ztratily podíl ve výši 1,57 procenta. Diváci ubyli i Primě Cool, jejíž podíl se snížil o 0,77 procenta, a ztrácela i Nova Cinema, která meziročně odepsala 0,73 procenta diváků starších patnácti let. Opačnému žebříčku naopak vévodí hlavní kanál Novy, který meziročně oslovil o 1,85 procenta zástupců obecné cílové skupiny více. Polepšilo si i Kino Barrandov, svůj podíl navýšilo o 0,57 procenta, a také dětské ČT:D díky prázdninám oslovilo o 0,35 procenta diváků více.

Meziročně si mezi televizními skupinami nejlépe vedly kanály Barrandov, jejich celkový podíl na sledovanosti u obecné cílové skupiny stoupl o 1,45 procenta. Mírného navýšení se dočkala i Česká televize, jejíž podíl na sledovanosti posílil o 0,26 procenta. Zanedbatelného oslabení se dočkala Prima, která přišla o 0,1 procenta diváků starších patnácti let. Nejvíce pak v meziročním srovnání jako již téměř tradičně ztrácela skupina Nova, které ubylo 2,85 procenta diváků z obecné cílové skupiny.

Content 2018 tip Kajnar

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mladší cílová skupina dává evidentně přednost prázdninovým radovánkám a většině sledovaných kanálů tak v meziročním srovnání podíl na sledovanosti klesal, některým i o více než jedno procento. Nejhůře dopadly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které meziročně přišly o 1,7 procenta diváků mladších 54 let. Radost nemají ani na Primě Cool, která si oproti minulému roku pohoršila o 1,31 procenta. Celé jedno procento své primární cílové skupiny pak odepsala Nova Cinema. Naopak nejlépe se vedlo její starší sestřičce, hlavní Nova si polepšila o slušných 1,61 procenta. Svůj podíl navýšilo i Kino Barrandov, kterému přibylo 0,41 procenta diváků, a opět se prázdniny pozitivně podepsaly na sledovanosti dětského ČT:D, které posílilo o 0,38 procenta.

Prázdninové anomálie se podepsaly i na výsledcích všech televizních skupin, které dokázaly meziročně navýšit své podíly na sledovanosti mezi diváky od 15 do 54 let. Nejnižší nárůst vykázala Nova, které oproti minulému přibylo 0,02 procenta její primární obchodní skupiny. Mírný nárůst vykázal i Barrandov, který si polepšil o 0,14 procenta. Česká televize pak dokázala oslovit o 0,68 procenta mladších diváků více. Nejlépe dopadla Prima, jejíž meziroční podíl se ve skupině mladších diváků navýšil o 1,5 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?