Hlavní navigace

Předmětem zájmu phishingu jsou stále častěji e-mailová konta

10. 11. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Společnost Symantec zveřejnila svůj MessageLabs Intelligence Report za říjen 2009. V plném proudu už je sváteční spam. První exempláře nevyžádaných e-mailů s vánoční tématikou byly sice zaznamenány už v srpnu (!), nicméně s blížícími se vánočními svátky jich logicky ve schránkách uživatelů končí stále více a více. Vánočním hitem mezi spammery jsou letos očividně levné padělky značkových hodinek. Jejich nabídky v říjnu tvořily přibližně dvě procenta z veškeré nevyžádané pošty.

Společnost Symantec zveřejnila svůj MessageLabs Intelligence Report za říjen 2009. V plném proudu už je sváteční spam. První exempláře nevyžádaných e-mailů s vánoční tématikou byly sice zaznamenány už v srpnu (!), nicméně s blížícími se vánočními svátky jich logicky ve schránkách uživatelů končí stále více a více. Vánočním hitem mezi spammery jsou letos očividně levné padělky značkových hodinek. Jejich nabídky v říjnu tvořily přibližně dvě procenta z veškeré nevyžádané pošty.

Co se týče vln phishingu, zaznamenali jsme v přístupu útočníků podstatný posun, říká Paul Wood, vedoucí analytik MessageLabs Intelligence. Nejen, že experimentují s různými jazyky, ale kromě finančního sektoru se cílem jejich pozornosti stávají také služby online, jako je webový e-mail. Důvodem je pravděpodobně to, že e-mailové adresy se v hojné míře používají k ověřování na jiných webech, například ve společenských sítích, na maloobchodních a aukčních webech. (Tisková zpráva)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.