Hlavní navigace

Přemysl Svora: Nově klesá sledovanost, protože se zbavila zábavy

15. 10. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Digitální kabelová televize DVB-C Autor: 115393
15. 10. 2008

Televize Nova přichází částečně o sledovanost kvůli tomu, že se zbavila zábavných pořadů, které tvořily pilíř jejího programu. Myslí si to programový ředitel připravované digitální televize Barrandov Přemysl Svora. Nova upustila od zábavy, my si myslíme, že některé diváky ztratila právě kvůli tomu. 50-procentní podíly na trhu se už nedějí, a taky ratingové body, které měla Nova za dob svých zábavních formátů, tou hranou tvorbou nenahradila, řekl Svora v rozhovoru pro server RadioTV.cz.

ROZHOVOR: Přemysl Svora: TV Barrandov by klidně koupila obrázky do zpráv i od Novy

Dnes se podle šéfa programu TV Barrandov bere za úspěch pořad, který sleduje půldruhého milionu dospělých diváků, což by byl před třemi nebo čtyřmi lety absolutní neúspěch. Tehdy by ten formát de facto zastavili, když by měl pod dva miliony nebo pod 1,8 milionu lidí v sledovanosti. A my si myslíme, že zábava do televize patří, že u televize se má bavit, že se tam má relaxovat. A tam vidíme takovou naší doménu, protože zbylé televize to opustili a nedělají to. Nebo to dělají v malé míře, vysvětlil Svora.

FOTOGALERIE: Jak se natáčí Cyranův ostrov, nový sitcom TV Barrandov

TV Barrandov se podle svého programového šéfa ale chce vyhnout standardním estrádám, jakými byly například Novoty. Jdeme dvěma směry. Jedním jsou osvědčení autoři a moderátoři, kteří už umí psát a umí to dělat, a zkoušíme i lidi, kteří se na trhu neuplatní v současných televizích. Jsou to třeba mladí herci, nebo herci, kteří ještě v televizi nebyli, nebo projekty, které ještě televize nedělaly, přiblížil Svora. Zpočátku nebude taková práce ideální, ale Barrandov si své tvůrce vychová, dodal.

Na rozdíl od Novy, která se už několik let orientuje výhradně na mladší a středně staré diváky do 55 let, se Barrandov nebojí oslovit starší cílové skupiny. Pro nás starý divák není ošklivý divák, nemyslíme si, že všichni diváci musí mít do 55 let, my si myslíme, že i v 55 letech si divák ještě zaslouží pozornost. Taky si myslíme, že je trochu nesmyslné tvrdit, že je komerčně nevyužitelný, vysvětlil Svora. Pro TV Barrandov budou zajímaví diváci ve věku od 35 let výše.

ebf - partner 1

Myslíme si, že do 35 let je velice těžko uchopitelný divák, jednak ho zasáhl internet a další média, a po 30 letech je již divák usazenější, takže proto na něho chceme cílit, dodal Svora s tím, že TV Barrandov bude jasně cílit na městského diváka, což se projeví na druhu zábavy, kterou tato televize nabídne. Když slovenský trh uživí dvě plnoformátové komerční televize, tak český trh by měl bez problémů uživit alespoň tři velké silné televize, dodal programový šéf Barrandova k narážkám, že další plnoformátové televize nemají na českém televizním trhu šanci.

Televize Barrandov zahájí vysílání 11. ledna 2009 v zemské digitální síti 2, kde bude bude vysílat společně s Novou, Novou Cinema, Primou a Primou klub. Kromě toho se objeví v nabídce všech kabelových a IPTV operátorů a na satelitu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).