Ilustrace: Nenad Vitas
Google nedávno vydal nového správce fotografií Picasa 3.1.0 a přináší v něm nemálo novinek. Když uvážíme, že i dvojková řada se v různých srovnávacích testech neumisťovala špatně, pak se zřejmě bude jednat o produkt, který bude patřit k absolutně nejlepším v oboru. Také webový prohlížeč Chrome se dočkal nové verze, která ho posunula ze stádia beta na finální pozici. V tomto kontextu je jistě zajímavé zmínit, že například GMail či Docs jsou stále ještě beta verzemi a jsou podstatně starší. S tím souvisí pak i aktualizace Google Pack, který v anglické verzi nabízí dva webové prohlížeče. Vedle stávajícího Firefox je nyní k dispozici (a preferován) právě Chrome.
Zdá se, že pro Google je oblast Internetu sice stále primárním zdrojem příjmů a domovským místem aktivit, ale vývoj software je pro ně stále zajímavější. Zatím se ze strany Google jedná spíše o reklamní produkty na vlastní webové služby s určitým bonusem navíc. To je příklad již zmiňované Picasy. Pak je zde snaha o „zrovnoprávnění“ webových aplikací a těch instalovaných. Chrome se snaží být rychlý a stabilní a nabízí možnost odkazů na internetové stránky v podobě ikon na ploše. Google Desktop se snaží propagovat vyhledávání od Google či GMail. Takto bychom mohli pokračovat.
Google se snaží stavět především na tom, v čem má úspěch a co umí dobře, tedy na věcech týkajících se webových služeb. Zatím jen velmi nesměle míří do míst, která s webem úplně bezprostředně nesouvisí. Z jeho strany je tedy vývoj software především sázka na jistotu. Vždy se najdou alespoň nějací klienti, kteří budou rádi používat program, který jim učiní pohodlnějším užívání oblíbené webové aplikace. A lze předpokládat, že Google bude v politice softwarové podpory svých webových služeb pokračovat i nadále. Snaha udržet vysoké tempo je pochopitelná, protože ani konkurence nespí. Microsoft ve svých Live také snaží zúročit své zkušenosti se software a přetavit je v úspěch internetový.
Google zatím není nějakým softwarovým mágem či gigantem a na poli software postupuje malými krůčky, ty však znamenají téměř jistý zisk. Možná ne nijak oslnivý, jako kdyby přicházel s novými originálními řešeními, ale zato zaručený. A to je přesně to, co Google v současné době potřebuje.