Hlavní navigace

Prima Cool skokanem minulého týdne, nejvíce se propadala ČT 1

9. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize zaznamenala velký meziroční propad, zejména kvůli loňskému extrémnímu zájmu o povodňové zpravodajství ČT 24

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Štafetu nejvíce rostoucí televizní stanice na trhu minulý týden převzala překvapivě Prima Cool. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,23 procentního bodu na hodnotu 3,65 procenta. Druhou nejvíce rostoucí televizí na trhu byla Telka ze skupiny Nova, jejíž podíl vzrostl o 0,19 procentního bodu na 1,47 procenta – druhý nejvyšší v letošním roce. Naopak největší pokles zaznamenala ČT 1, která mezitýdenně propadla o 0,46 procentního bodu na podíl 14,54 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy a ČT 2, oba shodně o 0,36 procentního bodu na hodnotu 14,12 procenta, resp. 4,09 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Po hokejovém šampionátu nejvíc stoupala ČT 1 a Nova, propadákem týdne ČT Sport

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let minulý týden rostla pouze skupina Nova, která zároveň s náskokem uhájila prvenství. Její podíl 33,62 procenta byl o 0,49 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, a vedle Telky se na tom nejvíce podepsal růst hlavního kanálu a Fandy. Česká televize si minulý týden pohoršila o 0,53 procentního bodu na hodnotu 27,48 procenta, přičemž největší růst zaznamenala ČT Sport (ale jen o 0,14 procentního bodu). Skupina Prima klesla jen nepatrně: o tři setiny procentního bodu na 22,20 procenta.

Top 10 všechny stanice (23. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila rovněž Prima Cool. Její průměrný celodenní podíl na publiku vzrostl oproti předminulému týdnu o 0,46 procentního bodu na 5,93 procenta, což jí hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Významnější růst o 0,33 procentního bodu na hodnotu 3,00 procenta zaznamenala ČT Sport, jež bodovala zejména tenisovým French Open. Největší mezitýdenní pokles v této divácké kategorii zaznamenala ČT 1, která se propadla o 0,42 procentního bodu na hodnotu 11,56 procenta, a poté ČT 2 (pokles o 0,40 procentního bodu na 3,50 procenta).

Ve vývoji souhrnných podílů tří největších televizních skupin došlo u této divácké kategorie k určité změně oproti širší cílové skupině 15+. Jedinou rostoucí televizní skupinou (myšleno z „velké trojky“) byla Prima, která si polepšila o 0,31 procentního bodu na podíl 22,05 procenta. Dařilo by se jí ještě lépe, kdyby se její hlavní kanál v mezitýdenním srovnání nepropadl o 0,38 procentního bodu (na hodnotu 10,61 procenta). Skupina Nova klesla jen nepatrně o pět setin procentního bodu na hodnotu 37,45 procenta, zatímco Česká televize zaznamenala pokles o 0,42 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,15 procenta.

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2014)
Graf podílu kanálů (23. týden 2014)
Graf podílu skupin (23. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 23. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním červnovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 1,55 procentního bodu na hodnotu 25,03 procenta. Významněji rostla i Telka (o 0,81 procentního bodu na 1,47 procenta) a Fanda (o 0,65 procentního bodu na 1,98 procenta), zatímco největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, a to o rekordních 6,68 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta. Loňský mimořádný podíl přes 11 procent způsobilo povodňové zpravodajství, jež rekordně zvedlo i celkový podíl České televize (až na úroveň skupiny Nova).

Rekordní zájem o loňské povodně vedl také k významnému meziročnímu poklesu souhrnného podílu všech kanálů České televize na dospělém publiku starším 15 let. ČT si jako celek pohoršila o 5,30 procentního bodu na hodnotu 27,48 procenta. Poklesu nezabránil ani vznik dvou nových kanálů ČT :D a ČT art, které loni touto dobou ještě nevysílaly. Skupina Nova si naopak meziročně polepšila o 3,07 procentního bodu na hodnotu 33,62 procenta a kromě Novy Cinema všechny její kanály meziročně stoupaly. Mírný růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,79 procentního bodu na 22,20 procenta.

KL-nominace

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší „novácké“ kategorii diváků od 15 do 54 let meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíc stoupal Fanda. Polepšil si o 0,80 procentního bodu na 2,46 procenta. Významně rostla i Telka (o 0,65 procentního bodu na 1,25 procenta) a Prima love (o 0,57 procentního bodu na 3,23 procenta). Zajímavé je, hlavním kanál Novy, který v širší kategorii 15+ meziročně rostl o 1,55 procentního bodu, v této mladší cílové skupině stoupl o pět setin procentního bodu (na hodnotu 26,70 procenta). Největší meziroční pokles vykázala opět zpravodajská ČT 24, a to o 6,40 procentního bodu na 2,53 procenta).

Česká televize i v této mladší kategorii diváků doplatila na loňský mimořádný úspěch povodňového zpravodajství ČT 24 a v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si meziročně pohoršila o 3,69 procentního bodu na hodnotu 23,15 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně stoupaly. Nejvíce skupina Nova, která si polepšila o 1,57 procentního bodu na hodnotu 37,45 procenta (ze všech pěti volně šířených kanálů klesala pouze Nova Cinema). Mírný růst o 0,46 procentního bodu na 22,05 procenta zaznamenala skupina Prima, když meziročně klesl pouze podíl jejího hlavního kanálu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.