Hlavní navigace

Prima Cool skokanem minulého týdne, Telka s historicky nejvyšším podílem

Jan Potůček

UVNITŘ GRAFY A TABULKY –  Největší pokles v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázala ČT Sport, meziročně už tradičně nejvíc padala Prima

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 48. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Primě Cool se minulý týden podařilo v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let růst nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 0,42 procentního bodu na hodnotu 3,65 procenta. Archivnímu kanálu Novy, stanici Telka, se pro změnu podařilo dosáhnout nejvyššího týdenního podílu na dospělém publiku od zapojení do peoplemetrového měření: 1,20 procenta (oproti předminulému týdnu narostla o 0,14 procentního bodu). Největší mezitýdenní pokles vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 0,62 procentního bodu na hodnotu 1,99 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku nad 15 let minulý týden zvítězila skupina Nova, která zaujala v průměru 32,49 procenta publika. V porovnání s předminulým týdnem si polepšila o 0,29 procentního bodu. Pozici dvojky na trhu si udržela Česká televize, která si ale v mezitýdenním srovnání pohoršila o 0,42 procentního bodu na hodnotu 29,12 procenta. Pokles se nevyhnul ani třetí skupině v pořadí, FTV Primy. Oproti předminulému týdnu vykázala pokles o 0,28 procentního bodu na podíl 21,77 procenta.

Top 10 všechny stanice (49. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 0,82 procentního bodu na hodnotu 27,64 procenta. Významně rostla i Prima Cool, a to o 0,61 procentního bodu na podíl 5,65 procenta. Naopak hlavní kanál Primy si poprvé bez VyVolených (byť vysílal finále čtvrté řady show Česko Slovensko má talent) pohoršil o 1,15 procentního bodu na hodnotu 10,75 procenta, což byl největší propad ze všech českých televizí. Významný pokles o 0,73 procentního bodu na hodnotu 2,20 procenta zaznamenala i ČT Sport.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Propadákem předminulého týdne TV Nova, začala klesat i meziročně. Skokanem ČT Sport

Také v této cílové skupině si z pohledu souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi oproti předminulému týdnu polepšila pouze skupina Nova. Její kumulovaný podíl za všech pět volně šířených kanálů narostl o 1,26 procentního bodu na hodnotu 38,24 procenta, nejvyšší ze všech televizních domů v Česku. Pozici dvojky udržela Česká televize, která si ale pohoršila o 0,83 procentního bodu na podíl 23,27 procenta. Trojkou zůstala skupina Prima, která se ve srovnání s předminulým týdnem propadla o 0,67 procentního bodu na hodnotu 21,06 procenta (hlavně díky „velké“ Primě, na které skončili VyVolení).

Kanály – průměrné podíly (49. týden 2013)
Graf podílu kanálů (49. týden 2013)
Graf podílu skupin (49. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 49. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 49. týdnem minulého roku si z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24. Její podíl narostl o 0,31 procentního bodu na hodnotu 5,37 procenta. Ještě více si polepšily televizní stanice zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl stoupl o 1,06 procentního bodu na 3,86 procenta (největší zásluhu na tom má lidová Šlágr TV). Zajímavý meziroční růst o 0,29 procentního bodu na hodnotu 1,50 procenta vykázal i Fanda. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Primy, a to o 3,86 procentního bodu na podíl 14,16 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila Nova Group. Její kumulovaný podíl stoupl o 1,68 procentního bodu na hodnotu 32,49 procenta. Mírný růst o 0,30 procentního bodu na hodnotu 29,12 procenta zaznamenala i Česká televize (nebýt nových programů ČT :D/ČT art, klesla by). Jediná Prima Group meziročně klesala, a to o 2,07 procentního bodu na podíl 21,77 procenta. Pokles by byl ještě významnější, pokud by FTV Prima neměla k dispozici nový kanál Prima Zoom.

EBF18_tip_v_clanku_7recniku

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic meziročně nejvíce polepšil hlavní kanál Novy, jejíž průměrný celodenní podíl na publiku narostl o 0,96 procentního bodu na hodnotu 27,64 procenta. Významně rostla také ČT 1, která vykázala nárůst o 0,53 procentního bodu na podíl 12,92 procenta. Naopak největší pokles, ještě umocněný koncem VyVolených, vykázala u této mladší cílové skupiny „velká“ Prima, která se meziročně propadla o hrůzných 6,17 procentního bodu na hodnotu 10,75 procenta. Značný pokles o 1,30 procentního bodu na podíl 3,29 procenta zaznamenala i TV Barrandov.

Z meziročního srovnání souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin na publiku od 15 do 54 let vyšla nejlépe skupina Nova, která si polepšila o 3,96 procentního bodu na hodnotu 38,24 procenta. Víc než procentní růst, konkrétně o 1,08 procentníh bodu na 23,27 procenta, vykázala i Česká televize. Jako jediná v této kategorii klesala skupina Prima, která si v kumulovaném podílu za všechny čtyři svoje kanály meziročně pohoršila o 4,36 procentního bodu na hodnotu 21,06 procenta, přičemž pokles vykázaly všechny její programy, které vysílaly už v loňském roce (Prima Zoom odstartovala až letos v únoru).

Našli jste v článku chybu?