Hlavní navigace

Prima family minulý týden s letošním rekordem, ČT 2 naopak nejníže

7. 3. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
7. 3. 2012

UVNITŘ GRAF A TABULKA Letošního rekordu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhla minulý týden Prima family. Z plnoformátových televizí stoupala pouze ona a hlavní program Novy, zatímco televize Barrandov a ČT 1 klesaly. Nejhorší týdenní výsledek od Nového roku vykázala ČT 2, kterou opět, stejně jako v předminulém týdnu, porazila sesterská ČT 24. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti televizí, které na svém webu zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO).

Primu family minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,22 procenta dospělého publika, což je o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Prima si tak potvrdila pozici dvojky na trhu, ovšem ne v hlavním vysílacím čase od 19 do 23, kdy její podíl klesl na průměrných 17,63 procenta (výrazně víc měla ČT 1). Prima Cool si mírně pohoršila, v celodenních číslech klesla o 0,12 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta a v prime time na 3,70 procenta. Klesala i Prima love, v denních číslech o 0,10 procentního bodu na 2,02 procenta, ve večerních časech pak vykázala podíl 1,55 procenta.

Naopak oba volně šířené programy televize Nova stoupaly. Hlavní kanál přitáhnul v obrazovce po celý den v průměru 26,01 procenta dospělého publika, což je o 0,67 procentního bodu více než minule. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let Nova vykázala podíl 28,79 procenta (nárůst o 0,25 procentního bodu). V prime time pak Nova zaujala v průměru 31,72 procenta dospělého publika a 34,33 procenta ve skupině D15–54. Nova Cinema si v celodenních číslech u dospělého publika polepšila o 0,52 procentního bodu na hodnotu 5,42 procenta, u D15–54 o 0,83 procentního bodu na 7,06 procenta. V prime time vykázala podíl 5,07 procenta u dospělých a 6,63 procenta u D15–54.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se minulý týden nevyhnul ani jednomu programu České televize. Nejvíc klesala ČT 1, která si v celodenních číslech u dospělého publika pohoršila o 0,40 procentního bodu na hodnotu 16,70 procenta. Ve večerních časech si ale výrazně polepšila až na průměrných 19,15 procenta, což jí hladce stačilo na porážku Primy family. ČT 2 klesla v celodenním podílu o 0,13 procentního bodu na hodnotu 4,06 procenta, což je zatím nejníže za letošní rok. V prime time vykázala podíl 3,01 procenta – nejnižší ze všech čtyř programů ČT.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Klesající tendenci se nevyhnul ani sportovní kanál ČT 4, který po celý den sledovalo v průměru 3,38 procenta dospělého publika, což je o 0,37 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech ale Čtyřka udržela poměrně vysoký podíl 3,30 procenta. Prakticky na svém se držela zpravodajská ČT 24, která v celodenních číslech klesla o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 4,89 procenta. V prime time se jí dařilo tradičně hůř, ale i podíl 3,21 procenta stačil na to, aby ČT 24 zaujala více dospělého publika než ČT 2.

wt100 2024 EARLY

Po měsíci vytrvalého stoupání zasáhnul pokles i televizi Barrandov. Tu sledovalo po celý den 5,31 procenta dospělého publika, což je o 0,43 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Barrandov to stálo pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi, kterou mu odebrala Nova Cinema – a to jak z hlediska celodenních podílů, tak v prime time, v němž Barrandov vykázal průměrný podíl 4,56 procenta. Některé dny Barrandov přeskončily i tematické kanály České televize.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,03 procenta, což je o tři setiny procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,26 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,16 procenta, o šest setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,84 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).