Hlavní navigace

Prima family minulý týden s rekordním podílem 20,18 %. Nejvíc klesala ČT Sport

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKA Je to teprve podruhé za letošní rok, co hlavní program Primy pokořil v týdenním podílu hranici 20 procent. Meziročně si ale pohoršil.

Doba čtení: 2 minuty

Nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku za celý letošní rok dosáhla minulý týden Prima family. Hlavní program Primy sledovalo denně 20,18 procenta dospělého publika. To je o 1,08 procentního bodu více než v předminulém týdnu a teprve podruhé, co Prima family letos v týdenních číslech překročila hodnotu 20 procent. Zároveň se stala nejvíce rostoucí televizní stanicí za minulý týden. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Naopak největší pokles minulý týden zaznamenala ČT Sport. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,08 procentního bodu na hodnotu 2,01 procenta. O necelý procentní bod klesla i zpravodajská ČT 24, v jejím případě jde ale spíš o návrat do normálních hodnot po silně nadprůměrném předminulém týdnu s krajskými a prvním kolem senátních voleb. Nejvyšší týdenní podíl na dospělém publiku měla tradičně Nova, která dosáhla hodnoty 25,27 procenta (u publika od 15 do 54 let to bylo 27,77 procenta).

K TÉMATU: Skokany předminulého týdne byly ČT sport a ČT 24, největší pokles zaznamenala ČT 1

Z pohledu tří největších televizních skupin byla v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nejúspěšnější Nova Group, která dosáhla hodnoty 30,90 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,12 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s kumulovaným podílem 27,44 procenta. Také v jejím případě jde o horší výsledek než v předminulém týdnu, dokonce o 1,35 procentního bodu. Třetí pozici obsadila Prima Group s podílem 26,35 procenta, která si jako jediná polepšila – o 0,83 procentního bodu. Pro skupinu Prima jde o druhý nejlepší týdenní podíl za letošní rok.

ČTĚTE TAKÉ: V září nejvíc posilovala Nova, oproti srpnu poskočila o 4,5 procentního bodu

NMI18_Sedivy

V meziročním srovnání s 42. týdnem minulého roku si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, jejíž týdenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 0,99 procentního bodu (z loňských 4,66 na letošních 5,65 procenta). Obdobný nárůst o 0,96 procentního bodu vykázala i Prima love (z loňských 1,45 na letošních 2,41 procenta). Naopak největší meziroční pokles patřil opět hlavnímu programu Novu. V porovnání s 42. týdnem 2011 si pohoršila o 2,48 procentního bodu (z loňských 27,75 na letošních 25,27 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za 42. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,99 + 0,37 + 0,73
ČT 2 3,79 + 0,30 + 0,26
ČT Sport 2,01 - 1,08 – 1,70
ČT 24 5,65 – 0,94 + 0,99
Nova 25,27 – 0,09 - 2,48
Nova Cinema 4,77 0 – 0,43
Fanda 0,86 – 0,03 – neměřen –
Prima family 20,18 + 1,08 – 0,60
Prima Cool 3,76 – 0,19 + 0,45
Prima love 2,41 – 0,06 + 0,96
TV Barrandov 4,83 + 0,03 + 0,12
Atmedia 1,86 – 0,13 – 0,06
ostatní TV 8,58 + 0,70 + 0,86

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?