Prima Group: minulý týden jsme byli komerční lídr. Nova: Ne, byli jsme to my

31. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA Do Česka dorazilo škádlení o pozici lídra na trhu, známé ze sousedního Slovenska. Prima i Nova se považují za nejsledovanější skupiny komerčních televizí.

Hašteření o to, která komerční televizní skupina je sledovanější, už dorazilo i do České republiky. FTV Prima v pondělí před tiskovou konferencí Novy o podzimním schématu a poté i během ní rozeslala novinářům dva e-maily se zprávami, že v uplynulém týdnu dosáhla v souhrnném celodenním podílu svých kanálů na dospělém publiku vyššího podílu než konkurenční skupina Nova a poprvé v historii se tak stala nejsledovanější komerční televizní skupinou v zemi.

K TÉMATU: Nova poprvé v historii klesla v týdenním podílu pod 20%, zůstala ale lídrem

„Jako zástupce těch nejdůležitějších odborných médií bych si vás dovolil, ještě než odejdete na TK CET 21, neoficiálně informovat, že kanály FTV Prima minulý týden dosáhly historického úspěchu a staly se největší komerční TV skupinou v této zemi (česky řečeno – v D15+ jsme větší než kanály Novy a to průměrně za celý týden). Samozřejmě, z pohledu dlouhodobého vývoje je mnohem důležitější, že tento skvělý výsledek stojí na konci několik let trvajícího vzestupného (…a stále pokračujícího) trendu a nejde tedy jednotlivost,“ napsal vybraným novinářům ředitel výzkumu FTV Primy Roman Mrázek.

ČTĚTE TAKÉ: Farma nejsledovanějším nedělním pořadem mladých diváků. Chalupáři zaujali starší

V oficiální tiskové zprávě pak FTV Prima dokonce oznámila „konec starých časů“. „Minulý týden byl pro skupinu televizních stanic Prima Group historickým mezníkem. V cílové skupině D15+ se totiž vůbec poprvé stala nejsilnější skupinou komerčních televizních stanic. S celodenním podílem na trhu 25,13 % share v CS 15+ překonala za minulý týden Prima Group, složená z hlavního vysílacího kanálu Prima family a dvou sekundárních kanálů Prima Cool a Prima love, konkurenční skupinu komerčních televizí,“ uvedl PR koordinátor FTV Primy Marek Winkler.

NAPSALI JSME: ČT 4 byla v sobotu jedničkou na trhu. Porazila Novu, Primu family i ČT 1

Nova později odpoledne kontrovala vlastní tiskovou zprávou, v níž oznámila že minulý týden byla nejsledovanější ona. Argumentovala přitom průměrným celodenním podílem obou svých celoplošných kanálů na publiku od 15 do 54 let. „Kanály Nova a Nova Cinema jsou lídrem pro diváky v cílové skupině D15–54, na kterou se primárně skupina Nova zaměřuje programově, a kterou komerční stanice na českém trhu prostřednictvím svých mateřských společností reportují investorům. V minulém týdnu dosáhly kanály Nova Group v CS 15–54 s 34,05 % podílem na sledovanosti v primetime významného náskoku oproti konkurenci, podíl na sledovanosti v rámci celého dne pak činil 28,52 %,“ uvedla Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.

Průměrné celodenní podíly televizních skupin na publiku za minulý týden
Televizní skupina D15+ (%) D15–54 (%)
ČT Group 33,21 27,74
Nova Group 24,59 28,52
Prima Group 25,13 24,76

Zdroj: ATO – Mediaresearch

„Právě diváci ve věku 15–54 let jsou pro kanály Nova a Nova Cinema primární CS, na kterou vytváří svůj program, a která zasahuje drtivou většinu cílových skupin, na které cílí reklamní zadavatelé. Nova Group tak dosahuje nejvyšších podílů na sledovanosti ze všech televizních stanic v ČR,“ doplnila v oficiální tiskové zprávě Nova. Neoficiálně pak ústy svých zástupců dodala, že i FTV Prima reportuje svým majitelům výsledky pro cílovou skupinu diváků od 15 do 54 let, v nichž nedosahuje takových čísel jako skupina Nova.

Obě televize přitom vlastně mají pravdu. V cílové skupině diváků starších 15 let měla minulý týden vyšší souhrnný podíl na publiku skupina Prima, u publika od 15 do 54 let zase skupina Nova. Jak už to v podobných situacích, kdy se dva perou, bývá, směje se třetí – alespoň u publika staršího 15 let totiž minulý týden nezvítězila ani skupina Prima, ani skupina Nova, ale programy České televize, které dosáhly souhrnného podílu 33,21 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).