Hlavní navigace

Prima i Nova minulý týden klesaly, diváci přibývali České televizi

UVNITŘ GRAF A TABULKA Zdá se, že na souboji dvou konkurenčních talentových show na Primě a Nově vydělají ostatní televize. Dva nejsledovanější české televizní programy minulý týden přicházely o diváky na úkor veřejnoprávní České televize. Neklesala pouze Nova, která se po letní reprízové sezóně drží v celodenních podílech na dospělém publiku těsně nad hranicí 30 procent, ale také Prima. Naopak mírně posílil program ČT 1 a skokanem týdne se díky tenisu stal kanál ČT 2.

Největší pokles postihnul minulý týden televizi Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru 31,98 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,69 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o sedm procentních bodů méně než ve stejný týden loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova dosáhla průměrného podílu 36,63 procenta. Klesal i filmový kanál Nova Cinema, který vykázal v celodenních číslech průměrný podíl 3,46 procenta, o 0,32 procentního bodu méně než minule. Během prime time tento podíl ještě klesl na průměrných 3,18 procenta.

Klesala také Prima, jejíž hlavní program sledovalo po celý den v průměru 17,92 procenta dospělého publika. Oproti předminulému týdnu to je o 0,51 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase Prima dosáhla horšího výsledku než za celý den, průměrných 17,56 procenta. Mírný pokles postihnul rovněž Primu Cool, v celodenních číslech klesla o 0,22 procentního bodu na 2,65 procenta, v hlavních večerních časech až na 2,47 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Lépe se dařilo České televizi. Tři ze čtyř jejích programů si oproti předminulému týdnu polepšily, včetně nejsledovanější ČT 1. Jedničku sledovalo po celý den v průměru 16,64 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase se podíl ČT 1 vyšplhal až na 18,79 procenta. Mnohem lépe se ale dařilo programu ČT 2, který si v celodenních číslech polepšil oproti předminulému týdnu o 2,39 procentního bodu na 6,24 procenta. Během prime time si Dvojka udržela nadprůměrný podíl 5,12 procenta a nechala za sebou TV Barrandov i Novu Cinema.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Mírný nárůst podílu na divácích zaznamenal i sportovní kanál ČT 4, který po celý den upřednostňovalo v průměru 2,64 procenta dospělého publika, To je o 0,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ještě lepšího výsledku se Čtyřka dočkala v hlavním vysílacím čase, kdy dosáhla průměrného podílu 3,05 procenta. Oproti tomu zpravodajská ČT 24 klesala. V celodenních číslech o 0,14 procentního bodu na hodnotu 3,40 procenta, ve večerních časech až na 2,06 procenta.

CIF tip v článku řečníci

Televizi Barrandov se na úvod podzimu příliš nedaří. Minulý týden se opět pohybovala pod čtyřprocentním podílem na dospělém publiku. Konkrétně v celodenních číslech dosáhla hodnoty 3,72 procenta, což je o 0,27 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a jde už o třetí pokles za sebou. Přesto se Barrandovu podařilo porazit konkurenční Novu Cinema, s níž zápasí o pátou a někdy i o čtvrtou pozici nejsledovanějších českých televizí. Během prime time dosáhl Barrandov průměrného podílu 3,19 procenta (o jednu setinu procentního bodu lepšího než Nova Cinema).

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,39 procenta, což je o 0,11 procentního bodu více než minule a vůbec nejvíc v letošním roce. Během prime time dosáhly podílu 1,70 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,96 procenta, což je o 0,70 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,25 procenta.

Našli jste v článku chybu?