UVNITŘ GRAF A TABULKA Zdá se, že na souboji dvou konkurenčních talentových show na Primě a Nově vydělají ostatní televize. Dva nejsledovanější české televizní programy minulý týden přicházely o diváky na úkor veřejnoprávní České televize. Neklesala pouze Nova, která se po letní reprízové sezóně drží v celodenních podílech na dospělém publiku těsně nad hranicí 30 procent, ale také Prima. Naopak mírně posílil program ČT 1 a skokanem týdne se díky tenisu stal kanál ČT 2.
Největší pokles postihnul minulý týden televizi Nova. Po celý den ji sledovalo v průměru 31,98 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,69 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o sedm procentních bodů méně než ve stejný týden loňského roku. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova dosáhla průměrného podílu 36,63 procenta. Klesal i filmový kanál Nova Cinema, který vykázal v celodenních číslech průměrný podíl 3,46 procenta, o 0,32 procentního bodu méně než minule. Během prime time tento podíl ještě klesl na průměrných 3,18 procenta.
Klesala také Prima, jejíž hlavní program sledovalo po celý den v průměru 17,92 procenta dospělého publika. Oproti předminulému týdnu to je o 0,51 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase Prima dosáhla horšího výsledku než za celý den, průměrných 17,56 procenta. Mírný pokles postihnul rovněž Primu Cool, v celodenních číslech klesla o 0,22 procentního bodu na 2,65 procenta, v hlavních večerních časech až na 2,47 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Lépe se dařilo České televizi. Tři ze čtyř jejích programů si oproti předminulému týdnu polepšily, včetně nejsledovanější ČT 1. Jedničku sledovalo po celý den v průměru 16,64 procenta dospělého publika, což je o 0,12 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase se podíl ČT 1 vyšplhal až na 18,79 procenta. Mnohem lépe se ale dařilo programu ČT 2, který si v celodenních číslech polepšil oproti předminulému týdnu o 2,39 procentního bodu na 6,24 procenta. Během prime time si Dvojka udržela nadprůměrný podíl 5,12 procenta a nechala za sebou TV Barrandov i Novu Cinema.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Mírný nárůst podílu na divácích zaznamenal i sportovní kanál ČT 4, který po celý den upřednostňovalo v průměru 2,64 procenta dospělého publika, To je o 0,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ještě lepšího výsledku se Čtyřka dočkala v hlavním vysílacím čase, kdy dosáhla průměrného podílu 3,05 procenta. Oproti tomu zpravodajská ČT 24 klesala. V celodenních číslech o 0,14 procentního bodu na hodnotu 3,40 procenta, ve večerních časech až na 2,06 procenta.
Televizi Barrandov se na úvod podzimu příliš nedaří. Minulý týden se opět pohybovala pod čtyřprocentním podílem na dospělém publiku. Konkrétně v celodenních číslech dosáhla hodnoty 3,72 procenta, což je o 0,27 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a jde už o třetí pokles za sebou. Přesto se Barrandovu podařilo porazit konkurenční Novu Cinema, s níž zápasí o pátou a někdy i o čtvrtou pozici nejsledovanějších českých televizí. Během prime time dosáhl Barrandov průměrného podílu 3,19 procenta (o jednu setinu procentního bodu lepšího než Nova Cinema).
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,39 procenta, což je o 0,11 procentního bodu více než minule a vůbec nejvíc v letošním roce. Během prime time dosáhly podílu 1,70 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,96 procenta, což je o 0,70 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,25 procenta.