Meziměsíční vývoj (vs. září 2013)
Cílová skupina 15+
Předčasné parlamentní volby pomohly v říjnu zpravodajskému kanálu ČT 24 k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Oproti září si tento program polepšil o 1,13 procentního bodu na hodnotu 5,69 procenta a stal se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Přispěl k tomu zejména minulý víkend se speciálním povolebním vysílání, kdy se ČT 24 během soboty 26. října stala nejsledovanější televizí v zemi s více než 19procentním podílem na trhu. Naopak největší pokles v porovnání s letošním zářím zaznamenala ČT Sport, která si pohoršila o 0,65 procentního bodu na hodnotu 2,02 procenta. Pokles o 0,40 procentního bodu na podíl 3,47 procenta postihnul i Primu Cool.
ZÁŘIJOVÁ DATA: České televizi se nástup podzimu nepovedl, v září klesala i přes vznik ČT :D a ČT art
V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných podílů na dospělém publiku nad 15 let se v říjnu nejlépe dařilo skupině Nova. Pět jejích volně šířených kanálů oslovilo v průměru 33,33 procenta publika, což však bylo o tři setiny procentního bodu méně než v září. Pozici dvojky na trhu obhájila Česká televize, která dosáhla kumulovaného podílu 27,66 procenta. V jejím případě šlo o mírný růst o osm setin procentního bodu. Prima Group zůstala na třetí pozici se souhrnným podílem 22,59 procenta, což je o 0,11 procentního bodu méně než v září. Hlavní kanál Primy si přitom polepšil (o 0,36 procentního bodu na 14,70 procenta), ostatní ale buď klesaly, nebo stagnovaly.
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se soustředí především televize Nova, ale zajímá i zadavatele reklamy, si v říjnu nejvíce polepšila také zpravodajská ČT 24. V průměrném celodenním podílu na tomto publiku rostla o rovný jeden procentní bod na hodnotu 3,62 procenta. Rostl také hlavní kanál Primy, a to o 0,45 procentního bodu na podíl 12,11 procenta. Naopak Prima Cool zaznamenala největší meziměsíční pokles ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti září si pohoršila o 0,55 procentního bodu na hodnotu 5,31 procenta. Další významné poklesy potkaly ČT Sport (o 0,52 procentního bodu na hodnotu 2,25 procenta) a ČT 1 (o 0,49 procentního bodu na hodnotu 11,51 procenta).
Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si v říjnu nejlépe vedla skupina Nova, která dosáhla podílu 37,56 procenta. Oproti září si polepšila o devět setin procentního bodu. Pozici dvojky na trhu těsně uhájila Prima Group, která dosáhla podílu 22,67 procenta. Meziměsíčně si ale jako jediná pohoršila, a to o 0,37 procentního bodu. Česká televize klesla na pozici trojky s podílem 22,52 procenta, který byl o sedm setin procentního bodu vyšší než v září. Kromě zpravodajské ČT 24 k tomu přispěl zejména dětský kanál ČT :D, jehož podíl meziměsíčně stoupnul o 0,30 procentního bodu na hodnotu 1,66 procenta.
Meziroční vývoj (vs. říjen 2012)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s říjnem loňského roku u průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let nejvíce rostl podíl televizních stanic zastupovaných agenturou Atmedia. Zatímco loni v říjnu oslovily v průměru 1,96 procenta publika, letos to bylo již 4,08 procenta, což představuje růst o 2,12 procentního bodu. Na druhou stranu, počet zastupovaných stanic v portfoliu Atmedie meziročně významně vzrostl, zejména o volně šířené pozemně vysílající celoplošné kanály, takže růst se dal očekávat. Z jednotlivých televizních stanic si nejvíce polepšil Fanda, který rostl o 0,41 procentního bodu na hodnotu 1,41 procenta, a také hlavní kanál Novy, jehož podíl vzrostl o 0,41 procentního bodu na 25,54 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Primy: o 5,19 procentního bodu na hodnotu 14,70 procenta.
Pokud bychom srovnali meziroční vývoj celých televizních skupin, Nova byla jediným velkým hráčem, který si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let polepšila. Meziročně její podíl stoupnul o 2,58 procentníáho bodu na hodnotu 33,33 procenta (nutno dodat, že loni v říjnu ještě nevysílaly stanice Smíchov a Telka). Mírný pokles potkal Českou televizi, a to i přes to, že letos v říjnu má o dva kanály více (ČT :D a ČT art). Pohoršila si o 0,29 procentního bodu na hodnotu 27,66 procenta. Nejvíce klesala Prima Group, která se meziročně propadla o 3,56 procentního bodu na hodnotu 22,59 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si v průměrném celodenním podílu na publiku meziročně nejvíce polepšil Fanda (o 0,49 procentního bodu na hodnotu 1,71 procenta) a zejména televize zastupované agenturou Atmedia (o 1,37 procentního bodu na podíl 4,09 procenta). Zpravodajská ČT 24 si i přes volební vysílání zajistila jen mírný meziroční růst o 0,29 procentního bodu na hodnotu 3,62 procenta. Největší pokles oproti říjnu 2012 vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 5,35 procentního bodu na podíl 12,11 procenta. Významný pokles o 1,48 procentního bodu na hodnotu 3,52 procenta zaznamenala i TV Barrandov.
Ve srovnání meziročního vývoje kumulovaných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi si nejlépe vedla skupina Nova. Oproti říjnu 2012 si polepšila o 2,52 procentního bodu na hodnotu 37,56 procenta. Druhý největší růst vykázala Česká televize, a to o 1,19 procentního bodu na hodnotu 22,52 procenta. Nejvíce k tomu přispěl dětský kanál ČT :D, který letos v říjnu oslovil denně v průměru 1,66 procenta publika ve věku 15 až 54 let. Skupina Prima si naopak meziročně pohoršila o 3,63 procentního bodu na hodnotu 22,67 procenta.