Hlavní navigace

Prima love potvrdila očekávání: roste rychleji než Prima Cool

14. 10. 2011
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

 Autor: 115393
Sedm měsíců po startu třetího programu televize Prima, ženského kanálu Prima love, se ukazuje, že očekávání managementu ohledně nárůstové křivky této stanice nebyla lichá. Generální ředitel Primy Marek Singer ještě před zahájením vysílání prorokoval, že podíl Primy love na publiku poroste rychleji než u Primy Cool, a nemýlil se. Čísla však zatím zůstávají mírně za očekáváním vedení Primy a květnový rekord televizní premiéry filmu Líbáš jako bůh dosud na Primě love nepřekonal žádný jiný pořad.

Úspěšný model „Primy Cool pro ženy“

Projektem ženského kanálu Prima love si Prima vyřešila hned několik problémů najednou: vyčistila programové schéma hlavní Primy od seriálů, které sice oslovují zajímavé publikum, ale ne tak široké, jaké potřebuje plnoformátová televize, získala protipól k úspěšné Primě Cool zaměřené na mladé muže a také „zachytávač“ divaček, kterým se zrovna nemusí zamlouvat vysílání ostatních dvou programů Primy a utekly by jinak ke konkurenci. Prima se tak vlastně pustila do multikanálové strategie, kterou tolik vzývá konkurenční Nova, ale kromě tři roky starého neplaceného filmového kanálu Nova Cinema zatím nedokázala divákům nic nabídnout (Nova Sport a MTV jsou placené programy s omezeným dosahem).

Zatímco hlavní program Primy cílí na nejširší skupinu diváků starších 15 let, ostatní dva její kanály se orientují na výrazně mladší diváky: Prima Cool na muže ve věku 15 až 40 let, Prima love na ženy od 15 do 44 let. Právě v této cílové skupině chce Prima love do konce letošního roku oslovovat stejně velké publikum jako Prima Cool, která vysílá už dva a půl roku: až šest procent diváků u obrazovek. Zatím se jí to ale nedaří. I když je náběhová křivka Primy love opravdu strmější než u Primy Cool, tak brutální nárůst, kterým by přeskočila ony více než dva roky postupného vývoje mladšího „zeleného“ bratříčka, z ní zatím vedení Primy nevymačkalo.

Prima love - týdenní podíly 2011 (D15+)

Týdenní podíly Primy love na dospělém publiku od uvolnění jejích dat z peoplemetrů v 18. týdnu 2011 po minulý týden (Zdroj: ATO – Mediaresearch)

Přes dvě procenta na trhu ve svojí cílovce

Oproti očekávání vedení Prima love zatím vykazuje ve své hlavní cílové skupině žen od 15 do 44 let celodenní podíly okolo dvou procent, v lepších dnech i mírně nad touto hranicí (dvou procent ale dosáhla již ve čtvrtém měsíci vysílání a pak už rostla pomaleji). Přesnější data bohužel nemáme k dispozici, televize Prima je na požádání redakce DigiZone.cz nestihla dodat do uzávěrky tohoto článku. Pro porovnání s vývojem Primy Cool si proto musíme vystačit s daty za nejširší cílovou skupinu všech diváků starších 15 let. V té Prima love odstartovala trochu rozpačitěji než služebně starší Prima Cool, po čtvrt roce existence ji ale viditelně předehnala a tento náskok si drží. Není to ale díky pořadům v hlavním vysílacím čase, protože v prime time je tento program, stejně jako Prima Cool, v porovnání s velkými televizemi méně vyhledávaný než po zbytek dne.

Z konkrétních pořadů se na Primě love nejlépe dařilo premiéře české komedie Líbáš jako bůh, kterou na Den matek 8. května sledovalo v průměru 147 tisíc dospělých diváků. Této hranici se zatím žádný z pravidelně vysílaných pořadů Primy love ani nepřiblížil. Mezi nejúspěšnější stálice tohoto programu patří seriál Chůva k pohledání (The Nanny), který se na Primu love přesunul z Primy Cool a každý jeho díl sleduje v průměru 65 tisíc dospělých diváků. O něco menší sledovanost pak vykazovaly reprízy původních pořadů z hlavního programu Primy, třeba TOP Star magazín či Nahá jsi krásná. Nadprůměrných hodnot dosahuje i seriál Sex ve městě z produkce HBO, který Prima love „vyfoukla“ České televizi, jež ho dlouhá léta vysílala v pátek pozdě večer.

Prima love, Prima Cool - týdenní podíly po startu (D15+)

Porovnání vývoje týdenních podílů Primy Cool a Primy love v prvních 23 týdnech jejich vysílání. U Primy Cool jde o data z roku 2009, u Primy love za letošek. (Zdroj: ATO – Mediaresearch)

Zoufalé manželky, Chirurgové, Glee – aneb velké přesuny

Právě známými zahraničními seriály, které už měly své diváky na velkých plnoformátových televizích, chtěla Prima love hned od začátku nahnat sledovanost a částečně se jí to podařilo. Prima na ni například ze svého hlavního programu přesunula Zoufalé manželky. Ze Zoufalých manželek ve 22:20 na hlavní Primě „vyždímáme“ v dobrém slova smyslu několik set tisíc velmi loajálních diváků, ve 21:20 jsou to v podstatě ti samí diváci, bude jich o něco málo navíc, ale to je na hlavní Primu málo. Přitom máme poměrně hodně podnětů od divaček, zda bychom nemohli Zoufalé manželky dávat od devíti večer, protože po desáté už chtějí jít spát, vysvětloval tento krok v rozhovoru pro DigiZone.cz šéf Primy Marek Singer.

Stejný osud potkal i seriál Chirurgové, z Primy Cool se na Primu love stěhoval další známý seriál Glee. To je na hlavní Primu složitý formát, nemá na její velikost dostatečný počet diváků, na druhou stranu na Primě love bude naprosto právoplatným členem, sliboval si Singer, ale tentokrát se nezadařilo. Glee, jehož druhou řadu vysílá Prima love v sobotu dopoledne, oslovuje jen okolo tří tisíc diváků. Úplnou novinkou, kterou Prima nabídla poprvé až na svém ženském kanálu a daří se jí, je lesbický seriál Láska je Láska, jehož úvodní díl reprízovala v původním znění s titulky Prima Cool, odkud chtěla Prima love natáhnout diváky ke sledování dalších částí u sebe. Sázka na starší, ale velmi známý seriál Ally McBealová, který stejně jako Sex ve městě zpopularizovala ČT, se také vyplatila.

Prima love - měsíční podíly 2011 (D15+)

Měsíční podíly Primy love na dospělém publiku od uvolnění jejích dat z peoplemetrů, porovnání celodenních čísel a prime time (Zdroj: ATO – Mediaresearch)

Vlastní tvorba? Love na ni stále čeká

Ačkoli v akvizicích se Prima love dokázala odvázat a „praštit přes kapsu“, vlastní tvorbu nemá po půl roce vysílání zatím žádnou. Tedy pokud mezi ni nepočítáme četné reprízy pořadů z hlavního programu Primy, včetně někdejších seriálů Letiště, Ošklivka Katka, Přešlapy a Rodinná pouta. Love tak kopíruje svého staršího bratra, Primu Cool, která se prvního původního pořadu, herního magazínu Re-Play, dočkala až po dvou letech vysílání. Jedna vize tam byla, ale v současné době není vůbec jisté, zda se o tom uvažuje, nebo to byl jenom frk do prázdna, řekl serveru DigiZone.cz zdroj z televize Prima. Jisté je, že pokud se Prima love dočká i nějakých původních pořadů, nepůjde o nic nákladného, ale spíš o jasně cílené magazíny s dobrou reklamní výtěžností a potenciálem pro sponzoring a product placement.

Vzhledem k tomu, že Prima momentálně silně investuje do svého hlavního programu a rozšiřuje i původní magazíny na Primě Cool, nedá se zatím s vlastní tvorbou na Primě love moc počítat. Love má zatím plnit roli určitého vyvažování programové nabídky kanálů pod hlavičkou Primy a zvyšovat celkový podíl celé skupiny na trhu, což se jí daří. Když prodáváme balík kanálů, dává nám to takto smysl a vzájemná kanibalizace všech tří programů je výrazně menší, vysvětloval už v březnu serveru DigiZone.cz šéf Primy Marek Singer. Původní plán prodávat reklamu na Primě love podle dosažené sledovanosti už od letních prázdnin ale Prima přehodnotila a přešla na tento obchodní model až od září.

Marek Singer

Generální ředitel Primy Marek Singer od Primy love očekává tří až pětiprocentní podíl na dospělém publiku a šestiprocentní podíl v hlavní cílové skupině žen od 15 do 44 let (Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)

BRAND24

Prima love je zatím na třetině až polovině očekávaného výkonu

Když se DigiZone.cz letos krátce před startem Primy love ptal generálního ředitele Primy na představu, jakých podílů na trhu by měly dosahovat jednotlivé programy této skupiny u nejširší skupiny diváků starších 15 let, byl v případě ženského kanálu mnohem optimističtější, než jsou jeho současné výsledky. Máme takovou představu, že by Prima měla být schopna plus mínus uhájit svoji pozici, což je v tuto chvíli dejme tomu 18 procent podílu na dospělém publiku. Samozřejmě v závislosti na tom, jaká bude sezóna. Obě dvě novější televize se budou pohybovat mezi třemi a doufejme, že pěti procenty. Když to dopočítáte, pro celou skupinu to může být mezi 21 a 25 procenty u diváků starších 15 let. To je pozice, která nám dává poměrně slušný index vůči konkurenci, prohlásil tehdy Singer.

Po masivních investicích do podzimního schématu dosahuje hlavní Prima v nejširší cílové skupině všech dospělých diváků podílu okolo 20 procent, Prima Cool do 3,5 procenta a Prima love okolo 1,5 procenta. Singerova představa o kumulovaném podílu celé skupiny Prima Group mezi 21 a 25 procenty se tedy naplnila vrchovatě, a to má Prima love ještě velký potenciál k růstu. Tedy pokud jí ho nepřekazí konkurenční Nova, která momentálně připravuje určitou konkurenci Primě Cool a uvažuje také o vlastním programu pro ženy, který už majitel Novy provozuje po názvem TV Doma na Slovensku a v Chorvatsku.

Sledujete Primu love?

  • Ano, pravidelně.
    17 %
  • Občas.
    38 %
  • Výjimečně.
    21 %
  • Nikdy.
    24 %

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).