Mezitýdenní vývoj (vs. 46. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Start nového filmového a seriálového kanálu Prima Max pomohl v uplynulém týdnu k růstu skupiny Prima v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Prima si v součtu všech svých pěti programů polepšila o 0,37 procentního bodu na hodnotu 21,41 procenta, přičemž všechny dosavadní kanály Primy kromě Coolu klesaly. Růst však vykázaly i další dvě větší komerční skupiny: nejvíce se dařilo Barrandovu, který si v součtu všech čtyř svých programů polepšil o 0,56 procentního bodu na souhrnný podíl 6,91 procenta. Stoupala také skupina Nova, a to o 0,40 procentního bodu na hodnotu 29,43 procenta. Naopak Česká televize zaznamenala silný pokles o 2,49 procentního bodu na celkový podíl 29,88 procenta, ale i tak si podržela pozici lídra trhu, již obsadila předminulý týden.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize minulý týden porazila skupinu Nova, nejvíce stoupaly ČT Sport a ČT 24
Z jednotlivých televizních stanic si minulý týden nejvíce polepšila ČT 1, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku starším 15 let vzrostl o 1,19 procentního bodu na hodnotu 16,89 procenta. Prima Max ve svých prvních týdenních číslech (zprůměrovaných z víkendu, protože tento program startoval až v pátek večer) vykázala průměrný denní podíl 0,98 procenta. Zajímavý růst o 0,49 procentního bodu na hodnotu 5,80 procenta zaznamenala TV Barrandov, která si tak upevnila pozici čtyřky trhu. Největší mezitýdenní pokles se dotkl ČT Sport, která přišla o 3,40 procentního bodu na aktuální podíl 1,63 procenta. Klesal také hlavní kanál Primy, a to o 0,43 procentního bodu na hodnotu 13,56 procenta, a také Prima love (- 0,18 procentního bodu na hodnotu 2,08 procenta).
Cílová skupina 15–54
U mladších diváků ve věku 15 až 54 let, na které se programově i obchodně orientuje skupina Nova, si minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT 1. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla oproti předminulému týdnu o 1,60 procentního bodu na hodnotu 12,46 procenta. Dařilo se také Fandovi, který si připsal 0,35 procentního bodu na podíl 1,82 procenta, a rovněž hlavnímu kanálu Novy, který narostl o 0,28 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta. Opačný trend zaznamenala ČT Sport, jež ve srovnání s předminulým týdnem přišla o 3,87 procentního bodu a dosáhla hodnoty 1,73 procenta. Klesala také Prima love, a to o 0,36 procentního bodu na podíl 2,44 procenta, a rovněž zpravodajská ČT 24 (o 0,32 procentního bodu na 3,33 procenta).
MINULÝ ROK: ČT 1 si polepšila nejvíc ze všech televizí, meziročně ale nejvíc klesala
Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejvíce polepšila Prima. Díky startu nového programu Prima Max si připsala 0,84 procentního bodu na hodnotu 22,67 procenta, ani to však nestačilo na Českou televizi a pozici dvojky na trhu. Kavčí hory totiž i přes silný pokles o 2,95 procentního bodu na hodnotu 23,62 procenta udržely druhé místo u mladšího publika, i když Česká televize zaznamenala silný mezitýdenní pokles u ČT Sport a zpravodajské ČT 24. Další dvě komerční televizní skupiny mírně stoupaly: skupina Nova si polepšila o 0,28 procentního bodu na hodnotu 34,90 procenta, skupina Barrandov stoupla o 0,27 procentního bodu na celkový podíl 4,68 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 47. týden 2015)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s třetím listopadovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Její podíl narostl o rekordních 2,29 procentního bodu na hodnotu 16,89 procenta. Slušně stoupal i hlavní kanál Barrandova, který si připsal 0,87 procentního bodu na letošních 5,80 procenta, a rovněž zpravodajská ČT 24, která si polepšila o 0,51 procentního bodu na hodnotu 5,35 procenta. Největší meziroční propad připadl na hlavní kanál Novy, který přišel o 3,05 procentního bodu a vykázal letošní podíl 21,05 procenta. Silně klesal také hlavní kanál Primy, konkrétně o 1,14 procentního bodu na hodnotu 13,56 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema, jež přišla o 0,60 procentního bodu a vykázala podíl 4,18 procenta.
Silný meziroční pokles televize Nova se promítl i do výsledků celé této televizní skupiny. V součtu všech pěti svých volně šířených kanálů a jejich průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let přišla o 3,84 procentního bodu a spadla na letošní podíl 29,43 procenta. Poklesu se i přes start nového kanálu Prima Max nevyhnula ani skupina Prima, která přišla o 1,29 procentního bodu a dosáhla hodnoty 21,41 procenta. Jako jediná větší komerční televizní skupina stoupala skupina Barrandov. Polepšila si o 1,98 procentního bodu na hodnotu 6,91 procenta. Absolutně největší meziroční růst ale vykázala Česká televize, která si připsala 3,06 procentního bodu na letošních 29,88 procenta, což potvrzuje trend přesunu části diváků skupiny Nova k programům veřejnoprávní ČT.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti z jednotlivých televizních stanic polepšila zpravodajská ČT 24. Kvůli letošní situaci okolo teroristických útoků v Paříži narostla o 0,65 procentního bodu na hodnotu 3,33 procenta. Obdobný růst u mladšího publika zaznamenala i ČT 1, která si připsala 0,60 procentního bodu na letošních 12,46 procenta. Do třetice posilovala rovněž veřejnoprávní ČT Sport, a to o 0,32 procentního bodu na hodnotu 1,73 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal u mladých hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,07 procentního bodu na podíl 24,21 procenta. Propadala se i Prima love (o 0,59 procentního bodu na 2,44 procenta) a také dokumentární Prima Zoom (o 0,57 procentního bodu na 1,74 procenta).
Skupina Nova jako celek zaznamenala největší meziroční propad i v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let. V součtu všech svých pěti volně šířených kanálů a jejich průměrných celodenních podílů na publiku přišla o 2,60 procentního bodu a klesla na hodnotu 34,90 procenta. Pokles zaznamenala i konkurenční skupina Prima, ale výrazně menší než Nova. Prima přišla o 0,56 procentního bodu na letošních 22,67 procenta. Naopak skupina Barrandov zaznamenala díky třem novým kanálům meziroční růst o 1,08 procentního bodu na hodnotu 4,68 procenta. Nejvíce ovšem rostla Česká televize, a to o 1,48 procentního bodu na letošní hodnotu 23,62 procenta.