Hlavní navigace

Prima Max se po týdnu propadla pod úroveň Telky, nejvíc stoupala Česká televize

7. 12. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova snižuje tempo meziročního propadu, oproti loňskému roku nejvíce roste skupina Barrandov. Nárůst zaznamenává i Česká televize.

Mezitýdenní vývoj (vs. 48. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Pouhý týden vydržel nový program skupiny Prima, na filmy a seriály zaměřená Prima Max, nad hranicí jednoprocentního podílu na publiku starším 15 let. Minulý týden se propadl pod tuto hodnotu a porazila ho dokonce i Telka od konkurenční skupiny Nova. Největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázala ČT Sport, která si polepšila o 0,61 procentního bodu na hodnotu 2,89 procenta. Dařilo se ale také ČT 1 (+ 0,44 procentního bodu na 16,14 procenta), Telce (+ 0,15 procentního bodu na 1,58 procenta), Primě Cool (+ 0,15 procentního bodu na 3,49 procenta) a Primě love (+ 0,15 procentního bodu na 2,17 procenta). Naopak největší pokles připadl na hlavní kanál Primy, který přišel o 0,31 procentního bodu a propadl se na podíl 13,87 procenta. Klesala i ČT 24 (- 0,26 procentního bodu na 4,14 procenta) a Nova Cinema (- 0,25 procentního bodu na 3,94 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova skokanem týdne, Prima jako skupina díky Maxu u mladých nad ČT

České televizi se minulý týden dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila nejvíc ze všech čtyř větších televizních skupin v zemi. V součtu všech svých šesti programů oproti předminulému týdnu narostla o 0,72 procentního bodu na podíl 28,91 procenta. Ani to však nestačilo na vedoucí skupinu Nova, která si naopak mírně pohoršila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 30,81 procenta. Klesala i skupina Prima, i když ani v jejím případě nešlo o nějaký zásadní pokles. Ztratila 0,25 procentního bodu a týden uzavřela průměrným souhrnným podílem 21,99 procenta. Nárůst zaznamenala skupina Barrandov, která si připsala 0,18 procentního bodu na hodnotu 6,48 procenta.

Top 10 všechny stanice (49. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl – zejména díky Světovému poháru v biatlonu – o 0,74 procentního bodu na hodnotu 3,12 procenta. Významněji si polepšila i ČT 1, a to o 0,63 procentního bodu na 11,59 procenta. Mezi trojku nejvýznamněji rostoucích televizních stanic se probojovala i Nova, jejíž hlavní kanál si polepšil o 0,29 procentního bodu na hodnotu 25,70 procenta. Naopak největší propad zaznamenala Nova Cinema, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,57 procentního bodu na 5,52 procenta. Klesala také „velká“ Prima (o 0,54 procentního bodu na podíl 11,18 procenta) a Prima Max (o 0,18 procentního bodu na 1,17 procenta).

MINULÝ ROK: Prima jako na houpačce: propadla se nejvíc ze všech českých televizí

Česká televize jako celek si minulý týden polepšila v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíc ze všech čtyř větších tuzemských televizních domů. Dokonce stoupala víc než v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 1,15 procentního bodu na hodnotu 22,84 procenta. O poznání menší růst zaznamenala skupina Barrandov, která si připsala 0,19 procentního bodu na celkový podíl 4,68 procenta. Obě největší komerční televizní skupiny ztrácely. Nejvíc skupina Nova, která přišla o 0,34 procentního bodu na hodnotu 36,32 procenta, o trochu méně skupina Prima, jež klesla o 0,31 procentního bodu na celkový podíl 22,76 procenta. V obou případech tři programy klesaly, zbytek stoupal.

Kanály – průměrné podíly (49. týden 2015)
Graf podílu kanálů (49. týden 2015)
Graf podílu skupin (49. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 49. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním prosincovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Její podíl narostl o rekordních 2,24 procentního bodu na hodnotu 16,14 procenta. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu skupiny Barrandov, který si polepšil o 1,01 procentního bodu na podíl 5,32 procenta, a ČT Sport, která si připsala 0,98 procentního bodu na podíl 2,89 procenta. Naopak největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,93 procentního bodu na hodnotu 22,48 procenta. Klesala i sesterská Nova Cinema, která přišla o 1,02 procentního bodu na letošních 3,94 procenta. Nedařilo se ani zpravodajské ČT 24, jež klesla o 0,76 procentního bodu na 4,14 procenta.

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se meziročně nejvíce dařilo posilovat skupině Barrandov. Díky nárůstu hlavního kanálu a startu tří nových programů si polepšila o 2,17 procentního bodu na celkový podíl 6,48 procenta. Stoupala také Česká televize, která si v součtu šesti svých programů připsala 1,78 procentního bodu na letošních 28,91 procenta. Bez tak silného nárůstu Jedničky by ale klesala. Výraznější ztráty nastaly u skupiny Nova, která přišla o 2,89 procentního bodu a letos vykázala souhrnný podíl 30,81 procenta. O poznání menší meziroční pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 0,38 procentního bodu na hodnotu 21,99 procenta, přičemž nárůst zaznamenala jen Prima love.

ebf - tip do článku - debata

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Připsala si 1,15 procentního bodu na hodnotu 3,12 procenta. Dařilo se také ČT 1, která si polepšila o 0,79 procentního bodu na letošních 11,59 procenta, a TV Barrandov, jež stoupla o 0,55 procentního bodu na podíl 3,53 procenta. Naopak nejvíce klesala Nova Cinema, která si meziročně pohoršila o 1,24 procentního bodu na hodnotu 5,52 procenta. Citelně klesal také hlavní kanál Novy, který přišel o 0,77 procentního bodu až na letošních 25,70 procenta. A do třetice se nejvíce propadla ČT 2, která si konkrétně pohoršila o 0,66 procentního bodu na podíl 3,11 procenta.

Stejně jako v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let, i v mladší cílové skupině 15 až 54 let si meziročně v souhrnných skupinových výsledcích nejvíce polepšila skupina Barrandov. V součtu všech čtyř svých programů a jejich celodenních podílů na publiku si připsala 1,70 procentního bodu na hodnotu 4,68 procenta. Dařilo se ale také České televizi, která si polepšila o 0,78 procentního bodu na letošních 22,84 procenta. Mírný meziroční nárůst zaznamenala i skupina Prima, která díky novému kanálu Prima Max poskočila o 0,18 procentního bodu na podíl 22,76 procenta. Konkurenční skupina Nova se propadla o 1,93 procentního bodu na hodnotu 36,32 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).