Mezitýdenní vývoj (vs. 48. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Pouhý týden vydržel nový program skupiny Prima, na filmy a seriály zaměřená Prima Max, nad hranicí jednoprocentního podílu na publiku starším 15 let. Minulý týden se propadl pod tuto hodnotu a porazila ho dokonce i Telka od konkurenční skupiny Nova. Největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let vykázala ČT Sport, která si polepšila o 0,61 procentního bodu na hodnotu 2,89 procenta. Dařilo se ale také ČT 1 (+ 0,44 procentního bodu na 16,14 procenta), Telce (+ 0,15 procentního bodu na 1,58 procenta), Primě Cool (+ 0,15 procentního bodu na 3,49 procenta) a Primě love (+ 0,15 procentního bodu na 2,17 procenta). Naopak největší pokles připadl na hlavní kanál Primy, který přišel o 0,31 procentního bodu a propadl se na podíl 13,87 procenta. Klesala i ČT 24 (- 0,26 procentního bodu na 4,14 procenta) a Nova Cinema (- 0,25 procentního bodu na 3,94 procenta).
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova skokanem týdne, Prima jako skupina díky Maxu u mladých nad ČT
České televizi se minulý týden dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšila nejvíc ze všech čtyř větších televizních skupin v zemi. V součtu všech svých šesti programů oproti předminulému týdnu narostla o 0,72 procentního bodu na podíl 28,91 procenta. Ani to však nestačilo na vedoucí skupinu Nova, která si naopak mírně pohoršila o 0,11 procentního bodu na hodnotu 30,81 procenta. Klesala i skupina Prima, i když ani v jejím případě nešlo o nějaký zásadní pokles. Ztratila 0,25 procentního bodu a týden uzavřela průměrným souhrnným podílem 21,99 procenta. Nárůst zaznamenala skupina Barrandov, která si připsala 0,18 procentního bodu na hodnotu 6,48 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl – zejména díky Světovému poháru v biatlonu – o 0,74 procentního bodu na hodnotu 3,12 procenta. Významněji si polepšila i ČT 1, a to o 0,63 procentního bodu na 11,59 procenta. Mezi trojku nejvýznamněji rostoucích televizních stanic se probojovala i Nova, jejíž hlavní kanál si polepšil o 0,29 procentního bodu na hodnotu 25,70 procenta. Naopak největší propad zaznamenala Nova Cinema, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,57 procentního bodu na 5,52 procenta. Klesala také „velká“ Prima (o 0,54 procentního bodu na podíl 11,18 procenta) a Prima Max (o 0,18 procentního bodu na 1,17 procenta).
MINULÝ ROK: Prima jako na houpačce: propadla se nejvíc ze všech českých televizí
Česká televize jako celek si minulý týden polepšila v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíc ze všech čtyř větších tuzemských televizních domů. Dokonce stoupala víc než v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 1,15 procentního bodu na hodnotu 22,84 procenta. O poznání menší růst zaznamenala skupina Barrandov, která si připsala 0,19 procentního bodu na celkový podíl 4,68 procenta. Obě největší komerční televizní skupiny ztrácely. Nejvíc skupina Nova, která přišla o 0,34 procentního bodu na hodnotu 36,32 procenta, o trochu méně skupina Prima, jež klesla o 0,31 procentního bodu na celkový podíl 22,76 procenta. V obou případech tři programy klesaly, zbytek stoupal.
Meziroční vývoj (vs. 49. týden 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s prvním prosincovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Její podíl narostl o rekordních 2,24 procentního bodu na hodnotu 16,14 procenta. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu skupiny Barrandov, který si polepšil o 1,01 procentního bodu na podíl 5,32 procenta, a ČT Sport, která si připsala 0,98 procentního bodu na podíl 2,89 procenta. Naopak největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,93 procentního bodu na hodnotu 22,48 procenta. Klesala i sesterská Nova Cinema, která přišla o 1,02 procentního bodu na letošních 3,94 procenta. Nedařilo se ani zpravodajské ČT 24, jež klesla o 0,76 procentního bodu na 4,14 procenta.
Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se meziročně nejvíce dařilo posilovat skupině Barrandov. Díky nárůstu hlavního kanálu a startu tří nových programů si polepšila o 2,17 procentního bodu na celkový podíl 6,48 procenta. Stoupala také Česká televize, která si v součtu šesti svých programů připsala 1,78 procentního bodu na letošních 28,91 procenta. Bez tak silného nárůstu Jedničky by ale klesala. Výraznější ztráty nastaly u skupiny Nova, která přišla o 2,89 procentního bodu a letos vykázala souhrnný podíl 30,81 procenta. O poznání menší meziroční pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 0,38 procentního bodu na hodnotu 21,99 procenta, přičemž nárůst zaznamenala jen Prima love.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Připsala si 1,15 procentního bodu na hodnotu 3,12 procenta. Dařilo se také ČT 1, která si polepšila o 0,79 procentního bodu na letošních 11,59 procenta, a TV Barrandov, jež stoupla o 0,55 procentního bodu na podíl 3,53 procenta. Naopak nejvíce klesala Nova Cinema, která si meziročně pohoršila o 1,24 procentního bodu na hodnotu 5,52 procenta. Citelně klesal také hlavní kanál Novy, který přišel o 0,77 procentního bodu až na letošních 25,70 procenta. A do třetice se nejvíce propadla ČT 2, která si konkrétně pohoršila o 0,66 procentního bodu na podíl 3,11 procenta.
Stejně jako v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let, i v mladší cílové skupině 15 až 54 let si meziročně v souhrnných skupinových výsledcích nejvíce polepšila skupina Barrandov. V součtu všech čtyř svých programů a jejich celodenních podílů na publiku si připsala 1,70 procentního bodu na hodnotu 4,68 procenta. Dařilo se ale také České televizi, která si polepšila o 0,78 procentního bodu na letošních 22,84 procenta. Mírný meziroční nárůst zaznamenala i skupina Prima, která díky novému kanálu Prima Max poskočila o 0,18 procentního bodu na podíl 22,76 procenta. Konkurenční skupina Nova se propadla o 1,93 procentního bodu na hodnotu 36,32 procenta.