Hlavní navigace

Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošek, meziročně nejvíc rostla Nova Cinema

20. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Primy se dostal i nad loňská čísla a zvýšil svůj náskok před ČT 1, která naopak zaznamenává největší meziroční propady ve všech měřených stanic

Mezitýdenní vývoj (vs. 41. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Primy zaznamenal minulý týden největší růst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Prima si polepšila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 15,33 procenta a navíc rostla jako jediná ze tří nejsledovanějších televizních stanic v zemi. Druhý nejvyšší růst připadl na ČT 2, jejíž podíl stoupl o 0,42 procentního bodu na 4,70 procenta. Česká televize minulý týden ale spíše ztrácela. Největší propad ze všech českých televizí zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 13,08 procenta. Obdobně ale klesaly i ČT 24 (o 0,65 procentního bodu na 4,37 procenta) a ČT Sport (o 0,64 procentního bodu na 2,31 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Volby udělaly z ČT 24 skokana týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova

V součtu všech šesti programů pak Česká televize v porovnání s předminulým týdnem zaznamenala největší pokles ze tří největších televizních skupin v zemi. Pohoršila si o 1,48 procentního bodu na kumulovaný podíl 26,22 procenta. Klesala i vedoucí skupina Nova, ale v porovnání s ČT jen nepatrně: pohoršila si o 0,25 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. V jejím případě se na poklesu nejvíce podílel hlavní kanál, mírně také Smíchov. Jako jediná z „velké trojky“ minulý týden stoupala skupina Prima. I přes mezitýdenní poklesy Primy Cool a Primy love si polepšila o 1,18 procentního bodu na hodnotu 23,06 procenta.

Top 10 všechny stanice (42. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden rovněž nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl ale nerostl tolik jako v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Prima si polepšila o 0,89 procentního bodu na hodnotu 12,61 procenta. Viditelný růst o 0,41 procentního bodu na podíl 6,44 procenta zaznamenala i Nova Cinema, která si s náskokem udržela pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi a začala se pomalu blížit výkonu ČT 1. Ta naopak zaznamenala minulý týden největší propad: o 0,93 procentního bodu na hodnotu 10,05 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,55 procentního bodu na 2,37 procenta) a ČT Sport (o 0,53 procentního bodu na 2,53 procenta).

Rovněž u mladých diváků se ČT jako celek minulý týden propadla, dokonce jako jediná z tří největších televizních skupin v zemi. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,40 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Skupina Nova si na rozdíl od širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let u mladšího publika nepatrně polepšila, když její souhrnný podíl rostl o 0,25 procentního bodu na hodnotu 39,11 procenta. Nejvyšší růst zaznamenala opět skupina Prima, když si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,73 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,03 procenta a opět se v této kategorii udržela nad ČT.

Kanály – průměrné podíly (42. týden 2014)
Graf podílu kanálů (42. týden 2014)
Graf podílu skupin (42. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 42. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 42. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2, a to o 0,82 procentního bodu na 4,70 procenta. Obdobně rostla i Nova Cinema. Její podíl vzrostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 4,72 procenta. Významný růst zaznamenala i Telka ze stejné skupiny Nova, jež si polepšila o 0,55 procentního bodu na podíl 1,57 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal ČT 1, která se propadla o 1,89 procentního bodu na 13,08 procenta. Výrazně se propadl i hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,18 procentního bodu na 24,89 procenta, a také zpravodajská ČT 24, která se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 4,37 procenta.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Pohledem tří největších televizních skupin u nás a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl vzrostl o 0,90 procentního bodu na hodnotu 34,54 procenta. Nova měla štěstí, protože poměrně velký pokles jejího hlavního kanálu kompenzoval slušný meziroční růst všech tematických kanálů. Mírné zlepšení vykázala i skupina Prima, jejíž souhrnný podíl vzrostl o 0,08 procentního bodu na hodnotu 23,06 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala ČT, která si meziročně pohoršila o 0,91 procentního bodu na podíl 26,22 procenta. Nepomohly jí ani nové kanály ČT :D a ČT art.

MM video tip

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční růst u průměrného celodenního podílu na publiku Nova Cinema. Polepšila si výrazně víc než u širší kategorie všech dospělých nad 15 let, konkrétně o 1,25 procentního bodu na hodnotu 6,44 procenta. Výrazný nárůst vykázal i dětský kanál Déčko, který si polepšil o 0,86 procentního bodu na 2,64 procenta. Opačný extrém zaznamenal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, konkrétně o 1,38 procentního bodu na hodnotu 26,84 procenta. Obdobně ale klesala i ČT 1, jež si pohoršila o 1,28 procentního bodu na 10,05 procenta. A do třetice padala i TV Barrandov – o 0,77 procentního bodu na hodnotu 2,62 procenta (a ČT 24 o 0,81 procentního bodu na 2,37 procenta).

V meziročním srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl vzrostl o 1,02 procentního bodu na hodnotu 39,11 procenta. Mírně rostla i skupina Prima, dokonce lépe než u všech dospělých nad 15 let. Meziročně si polepšila o 0,31 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,03 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala ČT, která si pohoršila o 0,32 procentního bodu na souhrnný podíl 21,77 procenta. V jejím případě šlo ale o mnohem lepší meziroční vývoj než u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let, což potvrzuje pokračující trend omlazování publika veřejnoprávní televize.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.