Hlavní navigace

Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíce klesala ČT 1 a Nova

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE –  Z meziročních srovnání výkonů hlavních kanálů Novy a České televize vyplývá, že Jednička silně omlazuje publikum, zatímco Nově diváci stárnou

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 9. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Televizi Prima se minulý týden podařilo dosáhnout nejlepšího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku od začátku letošního roku. Denně ji sledovalo v průměru 14,63 procenta dospělého publika staršího 15 let, což bylo o 0,68 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Největší mezitýdenní nárůst ovšem zaznamenala ČT Sport, která si polepšila o 1,34 procentního bodu na hodnotu 3,65 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, jejíž podíl klesl o 1,02 procentního bodu na 15,41 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Novy: o 0,74 procentního bodu na hodnotu 24,91 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: První týden po olympiádě posilovala hlavně Nova, její nárůst byl vyšší než celý podíl Barrandova

Prima minulý týden bodovala i jako celá skupina. V souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc ze všech tří největších televizních domů v Česku. Její kumulovaný podíl stoupl o 0,55 procentního bodu na hodnotu 21,81 procenta. Přesto zůstala na pozici trojky na trhu. Mírně stoupala i Česká televize, která si polepšila o 0,15 procentního bodu na podíl 29,88 procenta. Naopak skupina Nova, která si podržela pozici lídra trhu, jako jediná klesala. Pohoršila si konkrétně o 0,88 procentního bodu na hodnotu 32,42 procenta.

Top 10 všechny stanice (10. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden z jednotlivých televizních programů nejvíce polepšila ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla o 1,20 procentního bodu na hodnotu 3,76 procenta. Podobný nárůst zaznamenal i hlavní kanál Primy, který si polepšil o 1,12 procentního bodu na 11,82 procenta. Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,59 procentního bodu na hodnotu 27,29 procenta, a významně klesala i ČT 1, jež spadla o 1,01 procentního bodu na podíl 12,40 procenta.

Vývoj skupinových podílů kopíroval situaci v širší cílové skupině diváků starších 15 let. Největší nárůst v mladší kategorii 15 až 54 let zaznamenala skupina Prima, která v souhrnném celodenním podílu za všechny čtyři svoje kanály stoupla o 1,53 procentního bodu na hodnotu 21,60 procenta. Česká televize si rovněž mírně polepšila: stoupla o 0,41 procentního bodu na podíl 25,74 procenta. Skupina Nova jako jediná vykázala pokles, dokonce významnější než v širší kategorii všech dospělých diváků starších 15 let. Pohoršila si o 1,99 procentního bodu na hodnotu 36,19 procenta, ale s velkým náskokem uhájila pozici lídra trhu.

Kanály – průměrné podíly (10. týden 2014)
Graf podílu kanálů (10. týden 2014)
Graf podílu skupin (10. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 10. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním březnovým týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl vzrostl o 1,81 procentního bodu na hodnotu 24,91 procenta. Ještě významněji stoupal podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia, které si meziročně polepšily o 1,98 procentního bodu na 3,90 procenta. Naopak největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, jež si pohoršila o 1,49 procentního bodu na podíl 5,13 procenta. Výrazně klesaly i „ostatní“ neměřené televize, jejich souhrnný podíl se meziročně snížil o 1,86 procentního bodu na hodnotu 7,49 procenta.

Z meziročního srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let vyšla nejlépe skupina Nova, která si také jako jediná polepšila. Její podíl vzrostl o 2,10 procentního bodu na hodnotu 32,42 procenta. Česká televize si meziročně pohoršila o 0,33 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,88 procenta a skupina Prima klesla o 2,40 procentního bodu na hodnotu 21,81 procenta. V jejím případě se na poklesu podepsal zejména hlavní kanál, který meziročně klesl o 1,30 procentního bodu na hodnotu 14,63 procenta.

PR Summit tip Alza

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Z meziročního srovnání výkonů jednotlivých televizních programů v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let vyšla nejlépe televize Nova. Podíl hlavního kanálu Novy vzrostl o 0,85 procentního bodu na hodnotu 27,29 procenta. Ještě větší růst o 1,16 procentního bodu na podíl 4,07 procenta zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,10 procentního bodu na 11,82 procenta. O 0,70 procentního bodu na hodnotu 5,34 procenta klesla také Prima Cool, o 0,86 procentního bodu na podíl 2,01 procenta klesla Prima Zoom.

U tří největších televizních skupin v zemi a meziročního srovnání jejich souhrnných podílů na publiku od 15 do 54 let se ukázal zajímavý trend: Česká televize si oproti nejširší kategorii diváků starších 15 let polepšila, a to dokonce o 2,13 procentního bodu na hodnotu 25,74 procenta. Stoupala sice i skupina Nova, ale jen o 0,32 procentního bodu na podíl 36,19 procenta, takže nárůst nebyl tak velký jako v kategorii 15+. Z toho vyplývá, že publikum Novy stárne, zatímco u České televize mládne. Skupina Prima si v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let meziročně pohoršila o 1,73 procentního bodu na hodnotu 21,60 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?