Hlavní navigace

Prima minulý týden nad ČT 1, u publika od 15 do 54 let i jako celá skupina

1. 9. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Prima také jako jediná minulý týden posilovala v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let i u cílové skupiny 15 až 54 let

Mezitýdenní vývoj (vs. 34. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Start nového seriálu Vinaři, ale i talk show TGM, nových vydání Show Jana Krause a premiérových dílů Cest domů a Svateb v Benátkách katapultoval hlavní kanál Primy do pozice skokana minulého týdne. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si Prima polepšila nejvíc ze všech českých televizí, konkrétně rostla o 1,25 procentního bodu na hodnotu 14,97 procenta. Zároveň porazila ČT 1, jež dosáhla průměrného podílu 13,48 procenta, a Prima se tak stala druhou nejsledovanější televizí v zemi po Nově. ČT 1 minulý týden naopak nejvíc klesala, pohoršila si o 0,98 procentního bodu. Výrazně klesala i TV Barrandov (o 0,90 procentního bodu na 4,12 procenta) a Nova Cinema (o 0,58 procentního bodu na 4,26 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Návrat Ulice minulý týden raketově nastartoval Novu, výrazně utekla České televizi

Prima byla také jedinou televizní skupinou, která minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let stoupala. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,41 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,21 procenta. Pozici lídra si podržela skupina Nova, která si však pohoršila o 0,28 procentního bodu na hodnotu 32,95 procenta, i když hlavní kanál Novy nepatrně stoupal (vedle Novy Cinema ale mírně klesal Smíchov a Telka). Poklesu se nevyhnula ani Česká televize, která si pohoršila o 0,52 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta. V jejím případě za to mohla kromě Jedničky také zpravodajská ČT 24.

Top 10 všechny stanice (35. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila opět Prima. Hlavní primácký kanál stoupal v průměrném celodenním podílu na publiku o 1,56 procentního bodu (tedy více než u širší kategorie dospělých diváků nad 15 let) na hodnotu 12,19 procenta. Zaznamenáníhodný je i růst dětského Déčka, které si polepšilo o 0,52 procentního bodu na podíl 2,56 procenta, a Primy Cool, jejíž podíl narostl o 0,36 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta. Naopak největší pokles v této divácké kategorii vykázala Nova Cinema (o 0,81 procentního bodu na 5,62 procenta) a TV Barrandov (o 0,64 procentního bodu na 2,80 procenta).

K překvapení došlo u výsledků celých televizních skupin. Česká televize se v této divácké kategorii propadla na pozici trojky na trhu, když zůstala na stejných číslech jako v předminulém týdnu (souhrnný celodenní podíl 22,41 procenta), což je zejména dané poklesy ČT 1 a ČT 24. Prima si naopak jako jediná z „velké trojky“ polepšila, a to o 0,73 procentního bodu na hodnotu 23,13 procenta a stala se v této cílové skupině druhou nejvýkonnější televizní skupinou v zemi. A to i přes mírné poklesy Primy love a Primy Zoom. Pozici jedničky na trhu si s přehledem podržela skupina Nova, a to i přes pokles o 1,13 procentního bodu na hodnotu 37,40 procenta (klesala jak Nova Cinema, tak hlavní kanál a mírně i Fanda).

Kanály – průměrné podíly (35. týden 2014)
Graf podílu kanálů (35. týden 2014)
Graf podílu skupin (35. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 35. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním srpnovým týdnem minulého roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil opět hlavní kanál Primy. Rostl o 1,40 procentního bodu na hodnotu 14,97 procenta. Významný růst vykázal i hlavní kanál Novy, a to o 0,99 procentního bodu na podíl 23,74 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala ČT 1, která jako jediná nasadí většinu podzimních novinek až tento týden. Jednička se propadla o 1,73 procentního bodu na hodnotu 13,48 procenta. Výrazně klesala i ČT Sport (o 1,45 procentního bodu na 2,67 procenta) a Prima Cool (o 1,10 procentního bodu na 3,41 procenta).

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl rostl o 2,15 procentního bodu na hodnotu 32,95 procenta, přičemž jediný nepatrný pokles o jednu setinu procentního bodu vykázal Fanda. Meziročně rostla také skupina Prima, ale méně významně než Nova: o 0,60 procentního bodu na sourhnný podíl 23,21 procenta. V jejím případě si polepšily všechny kanály s výjimkou Primy Cool. Česká televize vykázala meziroční pokles o 1,52 procentního bodu na hodnotu 26,92 procenta, přičemž stoupala pouze ČT 2.

Cif21-tip do clanku - temata - early cena

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Také u mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních skupin polepšil hlavní kanál Primy. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti rostl o 1,08 procentního bodu na hodnotu 12,19 procenta. Výrazně si polepšil i hlavní kanál Novy, a to o 0,90 procentního bodu na 25,92 procenta. Meziročně si významně polepšil i Smíchov (o 0,64 procentního bodu na 2,77 procenta) a Nova Cinema (o 0,60 procentního bodu na 5,62 procenta). Největší meziroční pokles v této divácké kategorii vykázala ČT Sport, jež se propadla o 1,83 procentního bodu na podíl 2,54 procenta. Následovala ji Prima Cool s poklesem o 1,71 procentního bodu na hodnotu 5,13 procenta a ČT 1, která klesla o 0,85 procentního bodu na 10,76 procenta.

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let v porovnání výkonu celých televizních skupin meziročně z „velké trojky“ stoupala pouze Nova. Polepšila si o 2,52 procentního bodu na hodnotu 37,40 procenta, přičemž rostlo všech pět jejích volně šířených kanálů. Česká televize vykázala pokles o 1,30 procentního bodu na souhrnný podíl 22,41 procenta, přičemž všechny čtyři její programy, které vysílaly i loni touto dobou, klesaly. Mírný meziroční pokles vykázala i skupina Prima, která si jako celek pohoršila o 0,52 procentního bodu na hodnotu 23,13 procenta. V jejím případě klesala vedle Primy Cool i Prima love, zatímco „velká“ Prima a Prima Zoom stoupaly.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.