Hlavní navigace

Prima odsouvá Českou televizi na pozici trojky na trhu. U mladých už vede

8. 9. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Minulý týden dělily obě skupiny v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let necelé tři procentní body. O bod méně než koncem srpna.

Mezitýdenní vývoj (vs. 35. týden 2014)

Cílová skupina 15+

První zářijový týden potvrdil zmenšující se rozdíly v souhrnných celodenních podílech České televize a Primy. U dospělého publika staršího 15 let sice stále jasně vede ČT, oproti poslednímu srpnovému týdnu ale Prima stáhla její náskok o celý jeden procentní bod. ČT dosáhla souhrnného podílu 25,69 procenta (což je prakticky hodnota, jíž minulý týden dosáhl samotný hlavní kanál Novy) a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,23 procentního bodu. Prima vykázala souhrnný podíl 23,00 procenta, přičemž rovněž klesla, ale méně než ČT – o 0,21 procentního bodu. Jako jediná z „velké trojky“ stoupala skupina Nova, a to o 1,58 procentního bodu na 34,53 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima nad ČT 1, u publika od 15 do 54 let i jako celá skupina

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. Filmový kanál Novy si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšil o 0,44 procentního bodu na hodnotu 4,70 procenta. Stoupal i hlavní kanál Novy (o 0,23 procentního bodu na 24,97 procenta) a Prima love (o 0,22 procentního bodu na 2,84 procenta). Naopak největší pokles zaznamenala ČT Sport, která si pohoršila o 0,92 procentního bodu na 1,75 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy, jenž oproti předminulému týdnu spadl o 0,34 procentního bodu na hodnotu 14,63 procenta. Nadále se ale drží nad ČT 1 a zůstává druhou nejsledovanější televizí v zemi.

Top 10 všechny stanice (36. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden nejvíce stoupal hlavní kanál Novy. Polepšil si o 0,72 procentního bodu na hodnotu 26,64 procenta. Dařilo se i Nově Cinema, která stoupla o 0,58 procentního bodu na 6,20 procenta, což hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Viditelně stoupala i Prima love (o 0,28 procentního bodu na 3,60 procenta). Opačným směrem se vydala ČT Sport, která si pohoršila nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Její podíl klesl o 0,80 procentního bodu na hodnotu 1,74 procenta. Začátek školního roku se podepsal i na poklesu dětského kanálu ČT :D, který si pohoršil o 0,37 procentního bodu na 2,19 procenta.

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 o 54 let se potvrdil trend z posledního srpnového týdne, kdy Českou televizi předstihla skupina Prima. Ne jinak tomu bylo i minulý týden, kdy ČT vykázala u této divácké kategorie souhrnný podíl 21,17 procenta a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,24 procenta. Oproti tomu skupina Prima si polepšila o 0,11 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,24 procenta a utekla ČT o víc než dva procentní body. Pozici lídra si jasně podržela skupina Nova, která si polepšila o 1,30 procentního bodu na hodnotu 38,70 procenta. Kromě nepatrného poklesu Telky stoupaly všechny její kanály.

Kanály – průměrné podíly (36. týden 2014)
Graf podílu kanálů (36. týden 2014)
Graf podílu skupin (36. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 36. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním zářijovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila Nova Cinema. Stoupla o 0,67 procentního bodu na hodnotu 4,70 procenta. Obdobný růst vykázal i hlavní kanál Primy, který rostl o 0,65 procentního bodu na podíl 14,63 procenta. A téměř stejně rostl i dětský kanál Déčko, který ve srovnání s prvním týdnem své existence letos vykázal podíl o 0,62 procentního bodu vyšší (1,31 procenta). Naopak nezvyklý meziroční propad potkal ČT 1, která si pohoršila o rekordních 1,84 procentního bodu na hodnotu 13,48 procenta. Hodně padala i Prima Cool (o 0,79 procentního bodu na 3,23 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,57 procentního bodu na 24,97 procenta).

Rovněž v meziročním vývoji celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se projevil znatelný pokles České televize. Pohoršila si o 1,23 procentního bodu na hodnotu 25,69 procenta. Ostatní dvě velké televizní skupiny stoupaly. Nejvíc skupina Nova, která si meziročně polepšila o 1,27 procentního bodu na podíl 34,53 procenta, přičemž kromě hlavního kanálu všechny další stanice této skupiny stoupaly. Mírně si polepšila i skupina Prima, jejíž podíl stoupl o 0,34 procentního bodu na hodnotu 23,00 procenta. V jejím případě stoupaly všechny kanály až na Primu Cool, která si výrazně pohoršila.

BRAND

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let meziročně nejvíce stoupal dětský kanál ČT :D. Oproti loňskému prvnímu zářijovému týdnu si v průměrném celodenním podílu polepšil o 1,19 procentního bodu na hodnotu 2,19 procenta. Významně stoupala i Nova Cinema, a to o 1,05 procentního bodu na 6,20 procenta. Hlavní kanál Primy si meziročně polepšil o 0,72 procentního bodu na hodnotu 12,05 procenta. Slušný nárůst vykázal i Smíchov ze skupiny Nova, který si polepšil o 0,63 procentního bodu na 2,78 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,06 procentního bodu na 26,64 procenta. Stejně významně klesala i Prima Cool (o 1,05 procentního bodu na 5,15 procenta) a citelně i ČT 1 (o 0,88 procentního bodu na 10,77 procenta) a TV Barrandov (o 0,88 procentního bodu na 2,68 procenta).

U souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin si meziročně jako jediná z „velké trojky“ polepšila skupina Nova, jejíž podíl vzrostl o 1,21 procentního bodu na hodnotu 38,70 procenta. Kromě hlavního kanálu rostly všechny její stanice. Česká televize vykázala meziroční propad o 0,19 procentního bodu na podíl 21,17 procenta, přičemž stoupaly pouze její nejmladší kanály ČT :D a ČT art. Mírně klesala i skupina Prima, která si meziročně pohoršila o 0,09 procentního bodu na 23,24 procenta. V jejím případě stoupaly všechny kanály kromě Primy Cool, která naopak vykázala poměrně silný propad.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).