Hlavní navigace

Prima olympijská sezóna

12. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Co stojí za letním úspěchem Primy, která v uplynulých dvou týdnech dokázala v souhrnném podílu svých tří programů porážet konkurenční Novu?

Za konec starých časů označila přede dvěma týdny FTV Prima fakt, že poprvé v souhrnném týdenním podílu na dospělém publiku dokázala porazit skupinu Nova. Přesněji řečeno, že v součtu denních podílů Primy family, Primy Cool a Primy love na sledovanosti u diváků starších patnácti let ukousla větší kus z koláče televizní sledovanosti než Nova a Nova Cinema dohromady. O týden později se situace opakovala, i když vítězství to bylo jen polovičaté: mnoho novinářů přehlédlo poměrně klíčové slovíčko obou tiskových zpráv Primy, totiž že šlo o vítězství mezi komerčními skupinami televizí.

Letos v létě totiž televiznímu éteru vládne Česká televize. Zvláště pak ony dva týdny, které Prima označuje za svůj historický rekord. Kavčím horám pomáhá londýnská olympiáda, která pro změnu ubírá body Nově, zatímco Primě nikoli. Jak to? Primě hraje do karet hned několik příznivých faktorů: její sledovanost stoupá každé léto, a dělo se tak i za hlubokého analogu; zřejmě proto, že se vždy orientovala spíš na ženské publikum, které je stálejší než muži. A právě ženské publikum a delší absence sportu na programech Primy vede k tomu, že ji olympiáda prakticky neokrádá o diváky. Tedy rozhodně ne tolik jako Novu.

Primě tedy letos v létě vydatně, i když nechtěně, pomáhá Česká televize se svými přenosy z Londýna. Jistě, určitou roli hraje i denní formát VIP Prostřeno!, který drží krok s Farmou na Nově a daří se mu ji i porážet. Jenže jeden pořad by k celkové porážce Novy v týdenním podílu na dospělém publiku rozhodně nestačil. Nova má výrazně mladší publikum než Prima, a to v létě od televize utíká. Pokud u ní zůstává, pak spíš kvůli olympiádě a přepíná na Českou televizi. Oproti tomu Prima (zejména Prima family) se svými staršími diváky, nebo lépe řečeno divačkami, má vystaráno a olympijský atak ji zase až tolik netrápí.

BRAND24

Olympijské hry ale končí a za dva týdny se Novu vrátí seriály Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2, dva hegemony novácké sledovanosti, díky nimž se podíly televizních skupin poněkud „znormalizují“. Prima přestane vydávat natěšené zprávy o tom, že je komerční jedničkou, Nova přestane naštvaně reagovat, že prvenství u publika od 15 do 54 let nikdy neztratila a Českou televizi čeká obrovská výzva v podobě udržení pěkných čísel bez pomoci hokejového šampionátu, fotbalového Eura nebo letních olympijských her.

Vítejte zpátky do reality.

Jaké bude pořadí tří největších televizních skupin v týdenních podílech na dospělém publiku po skončení Letních olympijských her v Londýně?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).