Hlavní navigace

Prima oslabuje na všech frontách

Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně posiluje skupina Nova a také, v obecné divácké kategorii, Barrandov.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 10. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT2, který ztratil 0,75 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale kompenzovala stanice ČT sport, která si polepšila o jedno procento uvedené cílové skupiny. Ztrácela i hlavní Prima, která přišla o 0,46 procenta obecné divácké skupiny, a také stanice Nova Action, která odepisuje 0,22 procenta. Naopak posilují kanály sdružené v položce Ostatní, a to o podíl 0,34 procenta. Podobně jsou na tom i stanice sdružené pod položkou Atmedia, které si připisují 0,3 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Sváteční program svědčil ČT1, Nova meziročně poklesla o více než šest procent

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která sice ztrácela 0,6 procenta, ale celkem oslovila 30,1 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i FTV Prima, jejíž podíl klesl o 0,38 procenta na celkových 21,37 procenta, a také Barrandov, u nějž dosáhl 8,55 procenta obecné cílové skupiny při poklesu –0,3 procenta. Podíl se tak zvýšil pouze České televizi, která si v rámci týdne připsala 0,55 procenta a celkem ji sledovalo 29,91 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (11. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT2, který přišel o podíl 0,49 procenta, a také filmová Nova Cinema, která odepsala 0,47 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT sport, která si polepšila o 1,01 procenta. Narostl i podíl kanálů sdružených pod položkou Ostatní a k dobru si připisují 0,77 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i stanice Nova, která posílila o 0,29 procenta, a o stejný podíl posilují i kanály sdružené pod Atmedia. Naopak podíl hlavní Primy u mladších diváků o 0,46 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: TV Barrandov skokanem minulého týdne, meziročně si nejvíc polepšila Nova Cinema

I v 15–54 Česká televize jako jediná svůj podíl zvýšila, když si jako televizní skupina připsala 0,83 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 25,32 procenta. Všechny ostatní skupiny odepisují a pokles tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl se snížil o 0,44 procenta a celkem činil 21,92 procenta. O 0,81 procenta oslabily stanice skupiny Barrandov, jejichž celkový podíl tvořil 4,68 procenta. Nejvíce ztrácela skupina Nova, která odepisuje 0,82 procenta a její podíl je na celkových 36,54 procenta.

Kanály – průměrné podíly (11. týden 2017)
Graf podílu kanálů (11. týden 2017)
Graf podílu skupin (11. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 10. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Kanály sdružené pod Atmedia si meziročně polepšily o 1,12 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 1,94 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl i podíl TV Prima, která meziročně odepsala 1,55 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Prima Love, která přišla o 0,63 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 0,98 procenta, a také Nova, která si připsala 0,71 procenta.

Z pohledu televizních skupin nejvíce ztrácela Česká televize, která přišla o 1,51 procenta všeobecné věkové skupiny. Ztrácela i FTV Prima a odepisuje 1,41 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejvíce si polepšil Barrandov, který si připsal 1,95 procenta. Posílila i Nova, jejíž podíl u obecné divácké skupiny stoupl o 1,73 procenta.

EBF 2018 tip v článku 320x110 jména

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce ztrácí stanice sdružené pod položkou Ostatní, jejichž podíl klesl o 1,86 procenta. Stanice Prima přišla o 0,76 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, nejvýraznější ztrátu však zaznamenala Prima love, která meziročně odepisuje 1,28 procenta. Naopak Nova 2 svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 1,29 procenta a posílil i kanál Nova Action, jehož podíl vzrostl o 0,88 procenta. I v této divácké kategorii posilují stanice sdružené pod Atmedia a připisují si tak 1,21 %.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Nejvíce ztrácela Prima, která přišla o 1,21 procenta diváků mladších 54 let. Oslabila i Česká televize, která odepisuje 0,3 procenta, a také Barrandov, který meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let klesl o 0,18 procenta. Jedinou skupinou, která meziročně posiluje, je tak Nova a připisuje si 2,24 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)
Našli jste v článku chybu?