UVNITŘ GRAF A TABULKA Letošního týdenního rekordu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku dosáhly minulý týden dva ze tří programů televize Prima: hlavní kanál Prima family a ženský program Prima love, který zároveň dosáhl nejvyššího týdenního podílu od svého zařazení do peoplemetrů. Stoupala ale i Prima Cool, zatímco dvě další velké televizní skupiny, Nova a Česká televize, zaznamenaly u některých programů poklesy. Skokanem týdne byl sportovní kanál ČT 4.
Primu family minulý týden sledovalo po celý den v průměru 18,42 procenta dospělého publika, což je o 0,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ještě mírně polepšila na průměrných 18,45 procenta a těsně tak v prime time porazila program ČT 1. Prima Cool v celodenních číslech stoupla o 0,10 procentního bodu na hodnotu 3,90 procenta, ve večerních časech pak vykázala podíl 3,71 procenta. Primu love sledovalo po celý den v průměru 2,23 procenta dospělého publika, což je o 0,19 procentního bodu více než minule. V prime time ale její podíl klesl na 1,98 procenta.
Prakticky na svém minulý týden zůstal hlavní program televize Nova. Přednost mu po celý den dávalo v průměru 26,09 procenta dospělého publika, což je o osm setin procentního bodu více než minule. V cílové skupině diváků od 15 do 54 let Nova posílila o pět setin procentního bodu na hodnotu 28,84 procenta. Ve večerních časech pak Nova vykázala podíl 31,62 procenta (34,02 procenta u D15–54). Klesala však Nova Cinema. V celodenních číslech u dospělého publika o 0,52 procentního bodu na hodnotu 4,90 procenta, u D15–54 o 0,68 procentního bodu na 6,38 procenta. Během prime tima pak vykázal podíl 4,40 procenta u dospělého publika a 5,91 procenta u D15–54.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Poklesu se minulý týden nevyhnul ani první program České televize, který ztratil pozici dvojky na trhu v prime time. Po celý den ČT 1 sledovalo v průměru 16,20 procenta dospělého publika, což je o 0,50 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase si Jednička polepšila na průměrných 18,38 procenta. O jednu setinu procentního bodu v celodenních číslech klesnul program ČT 2, který vykázal průměrný podíl 4,05 procenta. Ve večerních časech jeho podíl ještě klesl na průměrných 3,16 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
Opačným směrem se vydal sportovní kanál ČT 4, který minulý týden zaujal po celý den v průměru 4,17 procenta dospělého publika a oproti předminulému týdnu si tak polepšil o 0,79 procentního bodu. Jde o druhý nejlepší výsledek za letošní rok po prvním lednovém týdnu. V prime time podíl Čtyřky mírně klesnul na průměrných 3,64 procenta. Zpravodajská ČT 24 si v celodenních číslech pohoršila o 0,25 procentního bodu na hodnotu 4,64 procenta, ve večerních časech až na 2,90 procenta.
Televize Barrandov zaznamenala po třech týdnech poklesů první mírný nárůst. Minulý týden ji po celý den upřednostňovalo v průměru 5,46 procenta dospělého publika, což je o 0,15 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin pak Barrandov vykázal průměrný podíl 4,88 procenta a v obou případech porazil Novu Cinema, takže si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,80 procenta, což je o 0,23 procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,15 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,14 procenta, o dvě setiny procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,73 procenta.