Hlavní navigace

Prima překvapivým skokanem minulého týdne, Nova i Česká televize klesaly

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize pokračuje v meziročním trendu omlazování publika, zejména na hlavním kanálu ČT 1. Mírného růstu se dočkala TV Barrandov.
Jan Potůček
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 15. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Primy minulý týden posiloval v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšil o 0,47 procentního bodu na hodnotu 14,07 procenta. Obdobný růst vykázala i ČT Sport, které pomáhal zejména tenisový Fed cup. Hlavně díky němu si polepšila o 0,45 procentního bodu na hodnotu 2,86 procenta. Opačný trend vykázala zpravodajská ČT 24, která si pro změnu pohoršila nejvíc ze všech tuzemských televizních programů, když v celodenním podílu na dospělém publika starším 15 let klesla o 0,55 procentního bodu na 4,12 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 meziročně stoupá v divácké kategorii 15 až 54 let víc než Nova. Té stárne publikum

V porovnání výkonu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let vykázala oproti předminulému týdnu růst pouze skupina Prima. Polepšila si o 0,37 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,38 procenta. Pozici lídra si i přes pokles udržela skupina Nova, která si pohoršila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 33,47 procenta. Nejvíce klesala Česká televize, která se v součtu všech šesti kanálů propadla o 0,61 procentního bodu na souhrnný podíl 28,86 procenta. TV Barrandov, stanice zastupované agenturou Atmedia a „ostatní“ neměřené televize mírně stoupaly.

Top 10 všechny stanice (16. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce posílil rovněž hlavní kanál Primy. Polepšil si dokonce více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 0,74 procentního bodu na hodnotu 11,27 procenta. Zaznamenáníhodný růst o 0,21 procentního bodu na podíl 3,12 procenta zaznamenala také ČT Sport. Její sesterská ČT 2 byla pro změnu „propadákem týdne“, v týdenních datech klesla v této cílové skupině nejvíc ze všech českých televizí: o 0,47 procentního bodu na 3,73 procenta. Obdobný pokles o 0,42 procentního bodu na hodnotu 4,86 procenta vykázala i Nova Cinema.

Rovněž vývoj výkonu hlavních televizních skupin v kategorii 15 až 54 let kopíroval situaci u publika staršího 15 let. Jako jediná stoupala skupina Prima, která si v souhrnném celodenním podílu na publiku oproti předminulému týdnu polepšila o 0,49 procentního bodu na hodnotu 20,79 procenta. Nejvyšší kumulovaný podíl si tradičně podržela skupina Nova, která se ale v mezitýdenním srovnání propadla o 0,16 procentního bodu na hodnotu 37,65 procenta. Nejvíce ovšem klesala Česká televize, která si pohoršila o 0,82 procentního bodu na 25,05 procenta.

Kanály – průměrné podíly (16. týden 2014)
Graf podílu kanálů (16. týden 2014)
Graf podílu skupin (16. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 16. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 16. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Její podíl narostl o 1,47 procentního bodu na hodnotu 16,21 procenta. Ještě výrazněji rostl podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia: o 1,91 procentního bodu na 3,84 procenta. Růst o víc než jeden procentní bod zaznamenal i hlavní kanál Novy, konkrétně o 1,22 procentního bodu na hodnotu 25,53 procenta. Největší meziroční pokles vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 1,63 procentního bodu 2,86 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy (o 1,53 procentního bodu na 14,07 procenta), Nova Cinema (o 1,21 procentního bodu na 3,90 procenta) a „ostatní“ neměřené televize (o 1,65 procentního bodu na 7,62 procenta).

Jestliže v mezitýdenním srovnání výkonů celých televizích skupin stoupala pouze Prima, v meziročním srování tato skupina jako jediná vykázala pokles, a to docela významný. Oproti 16. týdnu 2013 si pohoršila o 1,98 procentního bodu na hodnotu 21,38 procenta. Česká televize si meziročně polepšila o 0,76 procentního bodu na souhrnný podíl 28,86 procenta a skupina Nova stoupla o 0,69 procentního bodu na hodnotu 33,47 procenta. Meziroční růst o 0,27 procentního bodu na hodnotu 4,83 procenta vykázala i TV Barrandov, která tvoří samostatnou jednotku, ale reklamu prodává společně se skupinou Prima.

MM_influenceri Pavelcova

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V „novácké“ kategorii diváků od 15 do 54 let si z jednotlivých televizí v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila ČT 1, a to o rekordních 2,57 procentního bodu na hodnotu 13,40 procenta. Škoda jen, že tento nárůst „smázl“ pokles ČT Sport, nejvyšší ze všech českých televizí, který připravil sportovní kanál České televize o 2,37 procentního bodu (na hodnotu 3,12 procenta). Obdobně vysoký pokles ale zaznamenala i Nova Cinema, která se propadla o 2,27 procentního bodu na hodnotu 4,86 procenta. O víc než jeden procentní bod se meziročně propadl i hlavní kanál Primy (o 1,16 procentního bodu na 11,27 procenta). O podobnou hodnotu naopak stoupl hlavní kanál Novy (o 1,28 procentního bodu na 28,01 procenta).

Zajímavé jsou meziroční posuny v souhrnných podílech tří největších televizních skupin v zemi. Potvrzuje se silné omlazování publika České televize, která si oproti širší kategorii všech dospělých diváků starších 15 let v této mladší cílové skupině polepšila o rekordních 1,89 procentního bodu na hodnotu 25,05 procenta. Oproti tomu Nova v této „své“ cílové skupině meziročně klesla o 0,63 procentního bodu na souhrnný podíl 37,65 procenta. Největší pokles ovšem vykázala skupina Prima, která se oproti 16. týdnu loňského roku propadla o 1,94 procentního bodu na hodnotu 20,79 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)