Přenosy fotbalového Mistrovství Evropy se televizi Prima vyplatily. Zvýšila se průměrná sledovanost, a Prima i přes vyřazení českého národního týmu už v základní skupině na Euru netratila ani finančně. Rozhodně jsme dopadli lépe než náš nároďák, protože neměníme trenéra,
prohlásil na dnešní tiskové konferenci v pražských O2 Žlutých lázních generální ředitel Primy Marek Singer.
Tržby dopadly podle byznys modelu tak, že rozpočet celé akce byl vyrovnaný,
uvedl Singer. Dopadli jsme tak, že jsme utržili mnohonásobně víc než kdykoli předtím Česká televize,
dodal. Prima na Euru nejen neprodělala, ale podle Singera dokonce mírně vydělala. Jsme nad nulou. Jsme dokonce téměř na rozpočtu, který byl velmi vyrovnaný. Meziroční růst výnosů z reklamy bude dvouciferný,
řekl Singer.
Podle marketingové ředitelky Primy Denisy Schulzové pomohlo Euro i posílení značky televize. Euro významně posílilo značku Primy, zejména u cílové skupiny mužů, v jejichž očích Prima určitě stoupla,
uvedla Schulzová. Průzkum, který si Prima nechala kvůli Euru vypracovat agenturou OMD na 500 respondentech říká, že diváci byli se způsobem vysílání Primy velmi spokojeni.
Dvě třetiny diváků byly s prací komentátorů spokojeny. Sedmdesát tři procent diváků hodnotí jejich práci jako profesionální,
uvedla mluvčí Primy Jana Kocová. Stejný průzkum uvádí, že dvaadevadesát procent diváků bylo rádo, že Prima přenášela zápasy Eura. Průměrný celodenní podíl na sledovanosti Primy v dny, kdy se hrály zápasy Eura, stoupnul na 20,32 procenta.
Poslední týden Eura dosáhla Prima celodenního průměrného podílu na trhu ve výši 19,15 procenta (všechny údaje se týkají cílové skupiny diváků starších patnácti let). Fotbal zajímal i ženy, například zápas České republiky s Tureckem sledovalo v průměru 706 tisíc žen starších patnácti let. Zajímavostí je, že druhá nejvyšší sledovanost u žen byla při finálovém zápase, a ne v dalších zápasech českého týmu. Druhou polovinu zápasu Německo – Španělsko sledovalo 402 tisíc divaček starších patnácti let,
sdělila mluvčí Primy.
Sledovanost Primy podle programového ředitele Gordona Lovitta stoupala již před Eurem. Začalo se nám dařit už týden před mistrovstvím,
upozornil. Diváci se po ukončení evropského fotbalového šampionátu od Primy neodvrátili. Zábavný pořad Hádej, kdo jsem! minulý týden sledovalo v průměru 843 tisíc dospělých diváků a po skončení Eura dosáhl podílu 29,4 procenta, což bylo v jeho vysílacím čase dokonce více, než dosáhla televize Nova.
Generální ředitel Primy Marek Singer nevyloučil, že Prima v budoucnu nabídne i další velké sportovní události. Je to možné, dokonce pravděpodobné, ale zatím máme tyto akce v hledáčku, takže nebudeme ani nic naznačovat. Měl by to být sport, u kterého se dá předpokládat komerční úspěch,
řekl Singer.