Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, Česká televize jako skupina nad Novou

7. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Novy se o uplynulém týdnu propadl v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku pod hranici 20 procent

Mezitýdenní vývoj (vs. 26. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Nová moderátorská dvojice Zpráv FTV Prima a premiérový seriál Svatby v Benátkách pomohly hlavnímu kanálu Primy minulý týden k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Prima si polepšila o 1,12 procentního bodu na hodnotu 13,79 procenta a přiblížila se výkonu ČT 1 (14,06 procenta). Významněji rostl také Fanda posilněný přenosy z Wimbledonu, jehož podíl vzrostl o 0,57 procentního bodu na 3,48 procenta. Naopak největší propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který klesl o 2,35 procentního bodu na hodnotu 19,02 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Fanda díky Wimbledonu skokanem týdne, ČT Sport klesala

Nova klesala i jako skupina. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všech pět svých volně šířených kanálů si oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,74 procentního bodu n hodnotu 30,03 procenta a odsunula se na pozici dvojky na trhu. Předběhla ji totiž Česká televize posilněná přenosy mistrovství světa ve fotbale, která sice ve srovnání s předchozím týdnem také klesla, ale jen nepatrně: o 0,27 procentního bodu na rovných 31 procent. Jedinou velkou televizní skupinou, která mezitýdenně rostla, byla Prima. Polepšila si o 1,31 procentního bodu na hodnotu 21,54 procenta.

Top 10 všechny stanice (27. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostl Fanda. Hlavně díky postupu Petry Kvitové ve Wimbledonu a jejímu vítězství v sobotním finále dvouher si v průměrném celodenním podílu na publiku polepšil o 0,59 procentního bodu na hodnotu 3,63 procenta. Zajímavý růst o 0,53 procentního bodu na podíl 10,37 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy. Naopak hlavní program Novy vykázal největší propad o 1,21 procentního bodu na hodnotu 21,80 procenta. Významně klesala i ČT Sport, a to o 0,77 procentního bodu na 7,15 procenta, a ČT 1 (o 0,59 procentního bodu na 11,04 procenta).

Jestliže v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let skupina Nova minulý týden podlehla ČT, ve „svojí“ kategorii 15 až 54 let si v průměrném celodenním podílu na publiku za všech pět svých volně šířených kanálů udržela prvenství. A to i přes pokles o 0,55 procentního bodu na hodnotu 34,96 procenta. ČT na druhé pozici výrazně zaostávala. Také oproti předminulému týdnu klesla, dokonce významněji než Nova – o 1,02 procentního bodu na hodnotu 26,63 procenta. Jedinou skupinou z „velké trojky“, která si oproti předminulému týdnu polepšila, byla opět Prima. Její souhrnný podíl stoupl o 0,92 procentního bodu na hodnotu 21,03 procenta.

Kanály – průměrné podíly (27. týden 2014)
Graf podílu kanálů (27. týden 2014)
Graf podílu skupin (27. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 27. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 27. týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky fotbalovému šampionátu v Brazílii rostla o 4,51 procentního bodu na hodnotu 6,81 procenta. Polepšil si i hlavní kanál Primy, a to o 0,74 procentního bodu na 13,79 procenta. Největší pokles vykázala ČT 1, která se meziročně propadla o 3,28 procentního bodu na hodnotu 14,06 procenta. Významnému poklesu se nevyhnul ani hlavní kanál Novy, jenž si pohoršil o 2,01 procentního bodu na podíl 19,02 procenta. Zpravodajská ČT 24 meziročně klesla o 1,30 procentního bodu na 4,01 procenta.

Fotbalový šampionát pomohl k meziročnímu růstu i celé České televizi. Jako jediná z „velké trojky“ stoupala v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let, a to o 2,17 procentního bodu na hodnotu 31,00 procenta. Skupina Nova se proti ní propadla o 1,57 procentního bodu na souhrnný podíl 30,03 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu klesala i Nova Cinema a nepatrně Fanda (který loni touto dobou také vysílal Wimbledon). Mírný pokles o 0,54 procentního bodu zaznamenala i skupina Prima, která si pohoršila na letošních 21,54 procenta.

WT100 persony

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila ČT Sport, jejíž průměrný celodenní podíl díky mistrovství světa ve fotbale stoupl o 5,06 procentního bodu na hodnotu 7,15 procenta. Významněji stoupal i hlavní kanál Primy (o 0,69 procentního bodu na 10,37 procenta), který tak zastavil kontinuální meziroční propad, který jej provází celým letošním rokem. Největší meziroční pokles v této divácké kategorii vykázala ČT 1, a to o 2,93 procentního bodu na hodnotu 11,04 procenta. Hlavní kanál Novy se meziročně propadl o 1,70 procentního bodu na 21,80 procenta a Prima Cool o 1,34 procentního bodu na 5,10 procenta.

Česká televize jako celek pokračuje v omlazování publika, v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si meziročně polepšila o 4,23 procentního bodu na hodnotu 26,63 procenta. Ostatní dvě velké tuzemské televizní skupiny klesaly. Nova se propadla o 1,72 procentního bodu na hodnotu 34,96 procenta, přičemž meziročně klesal nejen její hlavní kanál, ale i Nova Cinema a Fanda, a skupina Prima klesla o 1,15 procentního bodu na podíl 21,03 procenta. V jejím případě vedle Primy Cool klesala i Prima love a Prima Zoom. Nezvykle stoupal pouze hlavní kanál (obvykle tomu bývá naopak, rostou menší tematické kanály Primy).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.