Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc posilovaly ČT 1 a TV Barrandov

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Skupina Nova a konkrétně její hlavní kanál se nadále potýká s velkým meziročním propadem podílu na sledovanosti.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 40. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televizi Prima minulý týden nejvíce ze všech programů měřených peoplemetry rostl průměrný celodenní podíl na dospělém publiku starším 15 let. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 0,85 procentního bodu na hodnotu 14,57 procenta, ale ani to jí nestačilo na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi, jíž zůstává ČT 1. Obdobný růst jako Prima vykázala i ČT Sport, jíž pomohla Velká pardubická a také kvalifikace českých fotbalistů na Euro 2016. Zejména díky těmto dvěma událostem narostl podíl ČT Sport o 0,84 procentního bodu na hodnotu 3,48 procenta. Dařilo se také ČT 2, která si připsala 0,20 procentního bodu na podíl 4,68 procenta. Naopak největší mezitýdenní propad vykázala ČT 1, která přišla o 0,60 procentního bodu a vykázala podíl 15,32 procenta. Významně klesala také Prima Cool (- 0,56 procentního bodu na 2,98 procenta) a „velká“ Nova (- 0,55 procentního bodu na 21,64 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima se neudržela nad Českou televizí, minulý týden na ni ztrácela i u mladšího publika

Primě se dařilo i jako skupině, v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny čtyři její kanály si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,12 procentního bodu na hodnotu 21,42 procenta. Ještě větší růst vykázala Česká televize, která v součtu šesti programů poskočila o 0,51 procentního bodu na celkový podíl 29,49 procenta a přiblížila se na půl procentního bodu k vedoucí skupině Nova. Ta si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila, a to nejvíc ze všech čtyř velkých tuzemských televizních skupin. Její podíl klesl o 0,77 procentního bodu na hodnotu 30,04 procenta, přičemž jediným z pěti programů Novy, který si mezitýdenně nepohoršil, byl Smíchov. Nepatrný pokles o tři setiny procentního bodu na souhrnný podíl 6,55 procenta zaznamenala i skupina Barrandov.

Top 10 všechny stanice (41. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce posilovala ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si připsala 1,03 procentního bodu na hodnotu 3,79 procenta. Dařilo se rovněž ČT 2, která si polepšila o 0,62 procentního bodu na podíl 3,86 procenta, a hlavnímu kanálu Primy, kterému přibylo 0,52 procentního bodu na hodnotu 12,33 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která se ve srovnání s předminulým týdnem propadla o 1,32 procentního bodu na hodnotu 10,88 procenta. Významně u mladšího publika klesala také Prima Cool, která si pohoršila o 0,84 procentního bodu na podíl 5,22 procenta. Klesal také hlavní kanál Novy, a to o 0,59 procentního bodu na hodnotu 24,78 procenta.

MINULÝ ROK: Volby udělaly z ČT 24 skokana týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova

Jestliže u širší cílové skupiny dospělých diváků nad 15 let minulý týden posilovaly dvě ze čtyř největších televizních skupin v zemi, u mladšího publika od 15 do 54 let si polepšila pouze jediná. Stoupala jen Česká televize, která si v součtu šesti svých kanálů (v průměrném celodenním podílu na publiku) připsala 0,58 procentního bodu na hodnotu 23,65 procenta. Kavčí hory tak zvýšily náskok před skupinou Prima, která ČT ještě nedávno u mladšího publika porážela. Skupina Prima naopak přišla o 0,38 procentního bodu a minulý týden zakončila souhrnným podílem 22,06 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Nova, která přišla o 0,23 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 35,72 procenta, a klesala též skupina Barrandov, konkrétně o 0,25 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta.

Kanály – průměrné podíly (41. týden 2015)
Graf podílu kanálů (41. týden 2015)
Graf podílu skupin (41. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 41. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým říjnovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Připsala si 1,56 procentního bodu na hodnotu 15,32 procenta. Obdobný růst vykázala i TV Barrandov, jejíž podíl narostl o 1,42 procentního bodu na letošních 5,46 procenta. Významně se dařilo i ČT Sport, která si připsala 0,53 procentního bodu na hodnotu 3,48 procenta. Naopak největší meziroční propad opět připadl na hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 3,64 procentního bodu na hodnotu 21,64 procenta. Významně klesala také zpravodajská ČT 24, jíž loni touto dobou pomohlo volební zpravodajství k nadprůměrným výsledkům. Proto letos klesla o 0,78 procentního bodu na hodnotu 4,24 procenta. Klesala i Nova Cinema (- 0,55 procentního bodu na 4,17 procenta).

Nova meziročně dramaticky klesala i jako skupina, v součtu všech pěti svých volně šířených kanálů a jejich průměrných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let přišla o 4,75 procentního bodu a klesla na hodnotu 30,04 procenta. Kromě nepatrného růstu Telky přitom klesaly všechny její programy. Mírnému poklesu se nevyhnula ani skupina Prima, která meziročně přišla o 0,46 procentního bodu a vykázala podíl 21,42 procenta. Česká televize a skupina Barrandov meziročně poměrně významně rostly. Nejvíce skupina Barrandov, u které rostl hlavní kanál a k tomu spustila tři nové celoplošné programy. Polepšila si o 2,51 procentního bodu na hodnotu 6,55 procenta. Česká televize vykázala o něco menší růst, připsala si 1,79 procentního bodu na hodnotu 29,49 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšil hlavní kanál skupiny Barrandov. Připsal si 1,10 procentního bodu na hodnotu 3,57 procenta. Stoupala ale i ČT Sport (+ 0,73 procentního bodu na 3,79 procenta) a hlavní kanál Primy (+ 0,61 procentního bodu na 12,33 procenta). Naopak největší meziroční propad zaznamenala opět televize Nova, respektive její hlavní kanál, který přišel o 2,38 procentního bodu na letošních 24,78 procenta. Stejně jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let klesala kvůli loňskému volebnímu zpravodajství ČT 24, v této divácké kategorii konkrétně o 0,66 procentního bodu na hodnotu 2,26 procenta. Významný pokles vykázala také Prima love, která přišla o 0,61 procentního bodu a klesla na letošních 2,76 procenta.

Největším meziročním skokanem z televizních skupin byla u mladšího publika od 15 do 54 let skupina Barrandov. Kombinací omlazování hlavního kanálu a startu tří nových programů si připsala 2,02 procentního bodu a svůj podíl téměř zdvojnásobila na hodnotu 4,49 procenta. Mírný nárůst vykázala také Česká televize, která si připsala 0,48 procentního bodu na letošních 23,65 procenta. Kromě ČT 1 a ČT 24 přitom stoupaly všechny její programy. Dvě největší komerční televizní skupiny meziročně klesaly. Nejvíc skupina Nova, která přišla o 3,14 procentního bodu a skončila na letošních 35,72 procenta. O poznání menší pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 0,24 procentního bodu na souhrnný podíl 22,06 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?