Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, Nova Cinema klesla na pozici šestky na trhu

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – U mladých diváků od 15 do 54 let se filmový kanál Novy dostal na pátou pozici, díky biatlonu ho přeskočila ČT Sport. U dospělých diváků i ČT 2.

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 10. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Pokračující mistrovství světa v biatlonu udržovalo i minulý týden vysoký zájem o sportovní kanál České televize a oslabovalo komerční stanice. Tedy s jedinou výjimkou: spíše na ženy zaměřená televize Prima zaznamenala u dospělého publika staršího 15 let nejvyšší růst průměrného celodenního podílu na sledovanosti. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,42 procentního bodu na hodnotu 13,56 procenta. Ani to jí ale nestačilo na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi, jíž zůstává ČT 1 (minulý týden s podílem 14,86 procenta). Dařilo se i Smíchovu (+ 0,22 procentního bodu na 1,78 procenta) a Fandovi (+ 0,13 procentního bodu na 1,40 procenta). Naopak největší pokles vykázala ČT 2, která se propadla o 0,46 procentního bodu na hodnotu 4,52 procenta, a poté ČT Sport (- 0,38 procentního bodu na podíl 5,75 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT Sport díky pražskému atletickému šampionátu čtvrtou nejsledovanější televizí

Biatlon sám o sobě České televizi minulý týden nestačil, pro udržení vysokého souhrnného podílu na dospělém publiku jí chyběly další mimořádné akce jako halové mistrovství Evropy v atletice a tenisový Davis cup, díky nimž zářila v předminulém týdnu. ČT si tak jako celek minulý týden pohoršila o 0,96 procentního bodu a denně oslovila v průměru 30,51 procenta dospělého publika. Obě velké komerční televizní skupiny naopak mírně rostly. Skupina Nova si polepšila o 0,38 procentního bodu na hodnotu 32,71 procenta (pokles z pěti volně šířených programů zaznamenala pouze Nova Cinema, již pokořila ČT Sport i ČT 2), skupina Prima rostla o 0,48 procentního bodu na celkový podíl 21,04 procenta. V jejím případě mírně klesala pouze Prima Cool.

Top 10 všechny stanice (11. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, se minulý týden nejlépe dařilo rovněž hlavnímu kanálu Primy, který zaznamenal největší mezitýdenní růst v průměrném celodenním podílu na sledovanosti. Konkrétně si polepšil o 0,52 procentního bodu na hodnotu 10,83 procenta. Polepšil si i Smíchov, a to o 0,35 procentního bodu na podíl 2,88 procenta, a ČT Sport, jejíž podíl u mladšího publika rostl o 0,33 procentního bodu na 6,19 procenta (bylo to více než u Novy Cinema). Nejvíce klesala ČT 2 (- 0,90 procentního bodu na hodnotu 3,64 procenta), dále ČT 1 (pohoršila si o 0,24 procentního bodu na hodnotu 11,12 procenta) a zpravodajská ČT 24 (- 0,22 procentního bodu na podíl 1,71 procenta).

MINULÝ ROK: Všechny kanály Novy stoupaly, všechny programy Primy klesaly

Stejně jako u dospělého publika nad 15 let, i v divácké kategorii 15 až 54 let si v souhrnných výsledcích za všechny své programy oproti předminulému týdnu pohoršila Česká televize. Dokonce o něco více než u širší kategorie všech dospělých diváků: klesla o 1,19 procentního bodu na hodnotu 25,38 procenta. Komerční televizní skupiny mírně posilovaly: nejvíc skupina Nova, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,58 procentního bodu na hodnotu 38,06 procenta. V jejím případě zaznamenala mezitýdenní pokles pouze Nova Cinema, která ve „své“ cílové skupině podlehla sportovnímu kanálu ČT. Mírný růst o 0,21 procentního bodu na hodnotu 20,66 procenta zaznamenala i skupina Prima, u které si ale polepšil jen hlavní kanál, zatímco tematické stanice klesaly.

Kanály – průměrné podíly (11. týden 2015)
Graf podílu kanálů (11. týden 2015)
Graf podílu skupin (11. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 11. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 11. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Zejména díky biatlonu její podíl narostl o 2,43 procentního bodu na hodnotu 5,75 procenta, což stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Dařilo se i Smíchovu, který meziročně povyrostl o 0,76 procentního bodu na podíl 1,78 procenta. Stoupaly i podíly ČT 2 (+ 0,57 procentního bodu na 4,52 procenta) a Primy love (+ 0,53 procentního bodu na 2,45 procenta). Naopak se nedařilo hlavnímu kanálu Novy, který se meziročně propadl o 1,32 procentního bodu na hodnotu 23,94 procenta, a ČT 1, jež ztratila 1,11 procentního bodu a dosáhla podílu 14,86 procenta.

Česká televize si ale jako celek meziročně polepšila. V součtu průměrných celodenních podílů všech šesti svých programů na dospělém publiku starším 15 let rostla o 1,18 procentního bodu na hodnotu 30,51 procenta. Zato komerční televizní skupiny klesaly. Jen nepatrně se propadla skupina Prima, která si pohoršila o devět setin procentního bodu na hodnotu 21,04 procenta (pokles „velké“ Primy a Primy Cool kompenzovaly nárůsty Primy love a Primy Zoom). Větší propad zaznamenala skupina Nova, která meziročně ztratila 0,77 procentního bodu a letos vykázala souhrnný podíl 23,94 procenta. Kromě hlavního kanálu klesaly i Nova Cinema a Fanda, naopak růst vykázal Smíchov a částečně i Telka.

NMI18_Urban

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let si v meziročním srovnání průměrného celodenního podílu na sledovanosti z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o 2,42 procentního bodu na hodnotu 6,19 procenta. Slušný nárůst zaznamenal i Smíchov ze skupiny Nova, který si u mladých polepšil o 1,27 procentního bodu na podíl 2,88 procenta. Velmi dobře se dařilo také Primě love, která narostla o 0,79 procentního bodu na hodnotu 3,04 procenta. Opačný trend vykázala ČT 1, která si u mladšího publika meziročně pohoršila o 1,80 procentního bodu na hodnotu 11,12 procenta. Klesala i zpravodajská ČT 24 (- 1,00 procentního bodu na 1,71 procenta) a hlavní kanál Novy (- 0,78 procentního bodu na 26,74 procenta).

Jestliže u dospělého publika staršího 15 let ze tří velkých televizních skupin v meziročním srovnání souhrnných celodenních podílů na trhu Česká televize stoupala, u mladších diváků od 15 do 54 let si naopak pohoršila. Konkrétně klesla o 0,19 procentního bodu na hodnotu 25,38 procenta. Skupina Nova vykázala mírný růst o 0,14 procentního bodu na souhrnný podíl 38,06 procenta, přičemž růst zajistil pouze Smíchov a částečně Telka. Větší růst zaznamenala skupina Prima, která si meziročně polepšila o 0,78 procentního bodu na hodnotu 20,66 procenta. V jejím případě situaci zachraňovala silně rostoucí Prima love a také dokumentární kanál Prima Zoom, zatímco „velká“ Prima a Prima Cool klesaly.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?