Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, Nova meziročním. ČT opět padala

Jan Potůček

UVNITŘ GRAF A TABULKY – Hlavní kanál Novy roste i přes to, že konkurence proti němu nasazuje další novinky. Meziročně si polepšil o víc než dva procentní body v obou základních cílových skupinách.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 3. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Nasazení dvou programových novinek, nových řad reality show Farmář hledá ženu a zábavné soutěžní show Máme rádi Česko, pomohlo hlavnímu kanálu Primy k titulu skokana týdne v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Prima si minulý týden polepšila oproti předminulému týdnu o 0,65 procentního bodu na hodnotu 14,44 procenta. O něco menší, ale také významný růst o 0,52 procentního bodu na podíl 25,10 procenta zaznamenala konkurenční televize Nova, zatímco ČT 1 klesla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 16,09 procenta. Největší mezitýdenní pokles ale zaznamenala ČT Sport: pohoršila si o 0,91 procentního bodu na podíl 1,73 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Návrat Ordinace udělal z Novy skokana týdne, nejvíc klesala Prima

Prima byla také jedinou ze tří velkých televizních skupin v zemi, která si oproti předminulému týdnu polepšila v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na publiku starším 15 let. Její podíl vzrostl o 0,68 procentního bodu na hodnotu 21,40 procenta, přesto ale zůstala na pozici trojky na trhu. Nepatrný pokles o 0,11 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,87 procenta zaznamenala skupina Nova, která si s náskokem udržela prvenství. Větší pokles o 1,22 procentního bodu na hodnotu 28,15 procenta vykázala Česká televize. Čtyři z šesti jejích programů minulý týden klesaly.

Top 10 všechny stanice (4. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšil hlavní kanál Nova. V porovnání s předminulým týdnem stoupl o 0,79 procentního bodu na hodnotu 28,59 procenta. O něco menší růst zaznamenal hlavní kanál Primy, který si polepšil o 0,75 procentního bodu na podíl 11,15 procenta. Největší pokles v této kategorii vykázala Nova Cinema, která si pohoršila o 1,15 procentního bodu na hodnotu 5,26 procenta, a poté ČT Sport s poklesem o 0,92 procentního bodu na podíl 1,81 procenta.

Ze srovnání výkonů celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si oproti předminulému týdnu nejvíce polepšila FTV Prima. Její čtyři kanály sledovalo v průměru 20,34 procenta publika, což bylo o 0,57 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ani to však nestačilo na to, aby se Prima hnula z pozice trojky na trhu. Nepatrný růst o jednu setinu procentního bodu na podíl 38,44 procenta zaznamenala skupina Nova, jež si v této kategorii drží s přehledem vedení. Jako jediná klesala Česká televize, která si pohoršila o 1,37 procentního bodu na hodnotu 22,62 procenta.

Kanály – průměrné podíly (4. týden 2014)
Graf podílu kanálů (4. týden 2014)
Graf podílu skupin (4. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 4. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Meziroční srovnání se čtvrtým lednovým týdnem minulého roku skýtá zajímavý vývoj zejména u Novy a České televize. Největší nárůst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let zaznamenal hlavní kanál Novy, a to o 2,43 procentního bodu na hodnotu 25,10 procenta. Významně rostl i podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia (o 1,15 procentního bodu na hodnotu 3,74 procenta). Opačným směrem se vydala zpravodajská ČT 24, která loni touto dobou těšila z finále první přímé volby prezidenta republiky, takže si meziročně pohoršila o 3,37 procentního bodu na podíl 4,64 procenta. Významně klesala i ČT 1: o 2,92 procentního bodu na hodnotu 16,09 procenta, a hlavní kanál Primy (o 1,46 procentního bodu na 14,44 procenta).

Nejmarkantnější rozdíly skýtá meziroční srovnání vývoje souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin. Zatímco skupina Nova na první pozici si meziročně polepšila o 5,26 procentního bodu na hodnotu 32,87 procenta, Česká televize významně klesla o 5,96 procentního bodu na kumulovaný podíl 28,15 procenta. I tak tak si ale podržela pozici dvojky na trhu, zatímco skupina Prima meziročně stagnovala na podílu 21,40 procenta a zůstala na třetí pozici za Novou i ČT. Pro zajímavost: všechny kanály Primy meziročně klesaly (s výjimkou Zoomu, který loni touto dobou ještě nevysílal), naopak všechny kanály Novy stoupaly.

EBF18_tip_v_clanku_obecny

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl vzrostl konkrétně o 2,51 procentního bodu na hodnotu 28,59 procenta. Nejvíce klesala zpravodajská ČT 24, a to o 3,03 procentního bodu na podíl 2,34 procenta. Významný pokles o 2,21 procentního bodu na hodnotu 11,15 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, a o 1,94 procentnho bodu se meziročně propadla ČT 1 na hodnotu 12,69 procenta. Z menších televizí významně klesala Prima Cool (o 0,85 procentního bodu na 4,67 procenta) a ČT Sport (o 0,79 procentního bodu na 1,81 procenta).

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na publiku od 15 do 54 let si meziročně polepšila pouze skupina Nova, zato poměrně významně: o 5,56 procentního bodu na hodnotu 38,44 procenta. Významný pokles potkal Českou televizi, která klesla o 4,76 procentního bodu na podíl 22,62 procenta. O něco menší pokles vykázala skupina Prima, která si pohoršila o 1,09 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,34 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?