Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, pomohl jí návrat seriálů. Nova se meziročně silně propadá

26. 1. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Novy meziročně klesl ve „svojí“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let v celodenním podílu na publiku o 3,30 procentního bodu

Mezitýdenní vývoj (vs. 3. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Návrat seriálu Cesty domů a nedělní dvojitá premiéra Všech mých lásek pomohla minulý týden hlavnímu kanálu Primy k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Prima si polepšila o 0,97 procentního bodu na hodnotu 14,09 procenta, ale ani to jí nestačilo na pozici dvojky na trhu a zůstala až za ČT 1, na kterou jí scházel víc než jeden procentní bod. Významně rostl podíl i ČT Sport, která si polepšila o 0,84 procentního bodu na 4,45 procenta. Opačný extrém vykázaly hlavní programy Novy a České televize, které shodně klesly o 0,66 procentního bodu (Nova na podíl 23,04 procenta, ČT 1 na 15,13 procenta). Propadla se i TV Barrandov, a to o 0,52 procentního bodu na 4,34 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Návrat Ordinace, Ulice a Doktorů minulý týden raketově vystřelil Novu. Na úkor ČT

Primě se minulý týden dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny čtyři její kanály rostla o 0,99 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Kromě „velké“ Primy mírně rostly i Prima love a Prima Zoom, naopak Prima Cool nepatrně klesla. Mírný růst minulý týden vykázala i Česká televize, která si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,14 procentního bodu na celkových 29,51 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Nova, která si pohoršila o 0,76 procentního bodu na podíl 31,94 procenta, který jí ale i tak s přehledem zajistil prvenství na trhu. Kromě „velké“ Novy klesala i Nova Cinema, ostatní tematické kanály této skupiny si mírně polepšily.

Top 10 všechny stanice (4. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla ČT Sport. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 1,07 procentního bodu na hodnotu 4,50 procenta. Významně rostl i podíl hlavního kanálu Primy, který si přilepšil o 0,62 procentního bodu na 11,24 procenta. Stoupalo i dětské Déčko, a to o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,57 procenta. Největší pokles u mladšího publika minulý týden zaznamenal hlavní program Novy, který se propadl o 1,10 procentního bodu na podíl 25,29 procenta. Významně padala i TV Barrandov (o 0,77 procentního bodu na 2,60 procenta) a ČT 1 (o 0,38 procentního bodu na 12,21 procenta).

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, Nova meziročním. ČT opět padala

Tematické kanály ale České televizi pomohly k největšímu mezitýdennímu růstu v souhrnném podílu všech jejích programů na mladším publiku od 15 do 54 let. Minulý týden si ČT polepšila o 0,94 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta, když kromě Jedničky a Dvojky všechny její programy stoupaly. Obdobný růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 21,93 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala opět jen skupina Nova, která si pohoršila o 0,91 procentního bodu na celkových 36,50 procenta. I tak se ale držela s velkým náskokem před konkurencí na pozici lídra, když ČT zaostávala o víc než 10 procentních bodů.

Kanály – průměrné podíly (4. týden 2015)
Graf podílu kanálů (4. týden 2015)
Graf podílu skupin (4. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 4. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se čtvrtým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o rekordních 2,72 procentního bodu na hodnotu 4,45 procenta. Žádná jiná televize si nepolepšila tak výrazně, druhý nejvyšší růst zaznamenal Smíchov (+ 0,44 procentního bodu na 1,56 procenta), třetí Prima Cool (+ 0,35 procentního bodu na 3,39 procenta). Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,97 procentního bodu na hodnotu 23,04 procenta. Padala i ČT 1, a to o 0,96 procentního bodu na 15,13 procenta, a zpravodajská ČT 24, která si pohoršila o 0,81 procentního bodu na 3,83 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila Česká televize. Její kumulovaný podíl vzrostl o 1,36 procentního bodu na hodnotu 29,51 procenta, přičemž nebýt výrazného růstu sportovního kanálu, meziročně by spíš klesala. Mírný růst zaznamenala i skupina Prima, jejíž podíl si polepšil o 0,37 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Nova, která si meziročně pohoršila o 0,93 procentního bodu na podíl 31,94 procenta. Jeden procentní bod mínusu jí přitom umazaly stoupající tematické kanály, protože kromě hlavní stanice všechny další programy Novy meziročně stoupaly (nejvíc Smíchov).

KL-nominace

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila opět ČT Sport, jejíž průměrný celodenní podíl na sledovanosti vzrostl o 2,69 procentního bodu na hodnotu 4,50 procenta. Výrazněji si přilepšila i Prima Cool, a to o 0,94 procentního bodu na podíl 5,61 procenta, a také Smíchov, jehož podíl meziročně vzrostl o 0,74 procentního bodu na hodnotu 2,48 procenta. Naopak významnou ztrátu hlásí hlavní kanál Novy, který se rekordně propadl o 3,30 procentního bodu na letošních 23,04 procenta. Hodně padal i podíl TV Barrandov, která si pohoršila o 1,21 procentního bodu na 2,60 procenta (na úroveň Déčka nebo Primy love). Klesala i ČT 1, a to o 0,48 procentního bodu na hodnotu 12,21 procenta.

Z hlediska skupinových podílů a jejich meziročních posunů si u mladšího publika od 15 do 54 let nejvíce polepšila Česká televize, která oproti čtvrtému týdnu 2014 narostla o 2,66 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta (a to i přes poklesy Jedničky a zpravodajské ČT 24). Poměrně významně si přilepšila i skupina Prima, která meziročně stoupla o 1,59 procentního bodu na souhrnných 21,93 procenta. V jejím případě stoupaly všechny čtyři programy, byť „velká“ Prima jen nepatrně. Naopak skupina Nova zaznamenala ve „svojí“ cílové skupině meziroční propad o 1,96 procentního bodu na hodnotu 36,50 procenta. Propadal se ale jen hlavní kanál Novy, všechny ostatní programy s výjimkou Fandy stoupaly (Smíchov a Nova Cinema dokonce významněji).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.