Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, pomohl jí návrat seriálů. Nova se meziročně silně propadá

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Novy meziročně klesl ve „svojí“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let v celodenním podílu na publiku o 3,30 procentního bodu

Doba čtení: 5 minut

Mezitýdenní vývoj (vs. 3. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Návrat seriálu Cesty domů a nedělní dvojitá premiéra Všech mých lásek pomohla minulý týden hlavnímu kanálu Primy k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Prima si polepšila o 0,97 procentního bodu na hodnotu 14,09 procenta, ale ani to jí nestačilo na pozici dvojky na trhu a zůstala až za ČT 1, na kterou jí scházel víc než jeden procentní bod. Významně rostl podíl i ČT Sport, která si polepšila o 0,84 procentního bodu na 4,45 procenta. Opačný extrém vykázaly hlavní programy Novy a České televize, které shodně klesly o 0,66 procentního bodu (Nova na podíl 23,04 procenta, ČT 1 na 15,13 procenta). Propadla se i TV Barrandov, a to o 0,52 procentního bodu na 4,34 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Návrat Ordinace, Ulice a Doktorů minulý týden raketově vystřelil Novu. Na úkor ČT

Primě se minulý týden dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny čtyři její kanály rostla o 0,99 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Kromě „velké“ Primy mírně rostly i Prima love a Prima Zoom, naopak Prima Cool nepatrně klesla. Mírný růst minulý týden vykázala i Česká televize, která si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,14 procentního bodu na celkových 29,51 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Nova, která si pohoršila o 0,76 procentního bodu na podíl 31,94 procenta, který jí ale i tak s přehledem zajistil prvenství na trhu. Kromě „velké“ Novy klesala i Nova Cinema, ostatní tematické kanály této skupiny si mírně polepšily.

Top 10 všechny stanice (4. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla ČT Sport. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 1,07 procentního bodu na hodnotu 4,50 procenta. Významně rostl i podíl hlavního kanálu Primy, který si přilepšil o 0,62 procentního bodu na 11,24 procenta. Stoupalo i dětské Déčko, a to o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,57 procenta. Největší pokles u mladšího publika minulý týden zaznamenal hlavní program Novy, který se propadl o 1,10 procentního bodu na podíl 25,29 procenta. Významně padala i TV Barrandov (o 0,77 procentního bodu na 2,60 procenta) a ČT 1 (o 0,38 procentního bodu na 12,21 procenta).

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, Nova meziročním. ČT opět padala

Tematické kanály ale České televizi pomohly k největšímu mezitýdennímu růstu v souhrnném podílu všech jejích programů na mladším publiku od 15 do 54 let. Minulý týden si ČT polepšila o 0,94 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta, když kromě Jedničky a Dvojky všechny její programy stoupaly. Obdobný růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 21,93 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala opět jen skupina Nova, která si pohoršila o 0,91 procentního bodu na celkových 36,50 procenta. I tak se ale držela s velkým náskokem před konkurencí na pozici lídra, když ČT zaostávala o víc než 10 procentních bodů.

Kanály – průměrné podíly (4. týden 2015)
Graf podílu kanálů (4. týden 2015)
Graf podílu skupin (4. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 4. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se čtvrtým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o rekordních 2,72 procentního bodu na hodnotu 4,45 procenta. Žádná jiná televize si nepolepšila tak výrazně, druhý nejvyšší růst zaznamenal Smíchov (+ 0,44 procentního bodu na 1,56 procenta), třetí Prima Cool (+ 0,35 procentního bodu na 3,39 procenta). Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,97 procentního bodu na hodnotu 23,04 procenta. Padala i ČT 1, a to o 0,96 procentního bodu na 15,13 procenta, a zpravodajská ČT 24, která si pohoršila o 0,81 procentního bodu na 3,83 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíce polepšila Česká televize. Její kumulovaný podíl vzrostl o 1,36 procentního bodu na hodnotu 29,51 procenta, přičemž nebýt výrazného růstu sportovního kanálu, meziročně by spíš klesala. Mírný růst zaznamenala i skupina Prima, jejíž podíl si polepšil o 0,37 procentního bodu na hodnotu 21,77 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Nova, která si meziročně pohoršila o 0,93 procentního bodu na podíl 31,94 procenta. Jeden procentní bod mínusu jí přitom umazaly stoupající tematické kanály, protože kromě hlavní stanice všechny další programy Novy meziročně stoupaly (nejvíc Smíchov).

Brand 2018 Lovebrand

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila opět ČT Sport, jejíž průměrný celodenní podíl na sledovanosti vzrostl o 2,69 procentního bodu na hodnotu 4,50 procenta. Výrazněji si přilepšila i Prima Cool, a to o 0,94 procentního bodu na podíl 5,61 procenta, a také Smíchov, jehož podíl meziročně vzrostl o 0,74 procentního bodu na hodnotu 2,48 procenta. Naopak významnou ztrátu hlásí hlavní kanál Novy, který se rekordně propadl o 3,30 procentního bodu na letošních 23,04 procenta. Hodně padal i podíl TV Barrandov, která si pohoršila o 1,21 procentního bodu na 2,60 procenta (na úroveň Déčka nebo Primy love). Klesala i ČT 1, a to o 0,48 procentního bodu na hodnotu 12,21 procenta.

Z hlediska skupinových podílů a jejich meziročních posunů si u mladšího publika od 15 do 54 let nejvíce polepšila Česká televize, která oproti čtvrtému týdnu 2014 narostla o 2,66 procentního bodu na hodnotu 25,28 procenta (a to i přes poklesy Jedničky a zpravodajské ČT 24). Poměrně významně si přilepšila i skupina Prima, která meziročně stoupla o 1,59 procentního bodu na souhrnných 21,93 procenta. V jejím případě stoupaly všechny čtyři programy, byť „velká“ Prima jen nepatrně. Naopak skupina Nova zaznamenala ve „svojí“ cílové skupině meziroční propad o 1,96 procentního bodu na hodnotu 36,50 procenta. Propadal se ale jen hlavní kanál Novy, všechny ostatní programy s výjimkou Fandy stoupaly (Smíchov a Nova Cinema dokonce významněji).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?