Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší propad zaznamenal sportovní kanál České televize, který po tenisovém French Open přišel o čtyři procentní body sharu v cílové skupině 15+.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 23. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Konec velkých sportovních akcí přinesl minulý týden citelný pád sportovnímu kanálu České televize. Téměř všechny české televizní stanice tak stoupaly v podílu na dospělém publiku právě na úkor ČT Sport, která si ve srovnání s předminulým týdnem v průměrném celodenním podílu na sledovanosti u dospělých pohoršila o 4,21 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta. Naopak největší růst překvapivě zaznamenal hlavní program Primy, který si polepšil o 1,51 procentního bodu na podíl 13,73 procenta. Na ohrožení ČT 1 a pozici dvojky na trhu to ale nestačilo. Stoupala totiž i Jednička, a to o 0,87 procentního bodu na 14,55 procenta. Polepšila si i nejmenší z plnoformátových televizí, hlavní kanál Barrandova: rostl o 0,71 procentního bodu na hodnotu 4,84 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Tenis odlákal mladé diváky od Novy k ČT Sport, která byla čtyřkou trhu

Prima si minulý týden polepšila nejvíc i jako skupina. V součtu průměrných celodenních podílů všech čtyř svých programů na dospělém publiku starším 15 let narostla o 1,71 procentního bodu na hodnotu 21,69 procenta. Dva kanály Primy přitom zaznamenaly mírný pokles (Prima Cool a Prima Zoom). Pozici lídra na trhu udržela skupina Nova, která si jako celek polepšila o 0,51 procentního bodu na hodnotu 32,92 procenta. V jejím případě zaznamenala mírný pokles jen Telka, ostatní programy (až na stagnujícího Fandu) stoupaly. Větší růst než skupina Nova zaznamenala skupina Barrandov (+ 0,74 procentního bodu na 5,68 procenta). Jediný, kdo klesal, byla Česká televize, která si jako skupina pohoršila o 2,96 procentního bodu na hodnotu 27,12 procenta.

Top 10 všechny stanice (24. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostl rovněž hlavní kanál Primy. Polepšil si o 1,57 procentního bodu na hodnotu 11,34 procenta. Rostla také „velká“ Nova (+ 0,69 procentního bodu na 26,80 procenta) a Nova Cinema (+ 0,50 procentního bodu na 6,01 procenta). Největší pokles připadl i v této cílové skupině na ČT Sport, která po tenisovém French Open v předminulém týdnu přišla o 4,59 procentního bodu a vykázala průměrný celodenní podíl 2,29 procenta. Významněji klesala ještě dokumentární Prima Zoom, která si pohoršila o 0,19 procentního bodu na hodnotu 1,91 procenta.

MINULÝ ROK: Komu nejvíc uškodil nástup fotbalového šampionátu?

Prima si udržela největší růst u mladších diváků i jako skupina. V porovnání s předminulým týdnem si v součtu průměrných celodenních podílů všech čtyř svých programů polepšila o 1,89 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta a v cílové skupině 15 až 54 let tak vykázala lepší výsledek než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. V růstu ji ale doháněla konkurenční skupina Nova, která si připsala 1,33 procentního bodu na hodnotu 37,63 procenta – nejvyšší ze všech českých televizních skupin. Další komerční skupina Barrandov rostla o 0,48 procentního bodu na souhrnný podíl 4,07 procenta. Jediná Česká televize zaznamenala pokles o 3,57 procentního bodu na podíl 22,12 procenta a skončila tak u mladých až za Primou na pozici trojky na trhu.

Kanály – průměrné podíly (24. týden 2015)
Graf podílu kanálů (24. týden 2015)
Graf podílu skupin (24. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 24. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým červnovým týdnem minulého roku zaznamenala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku největší růst Nova Cinema. Polepšila si o 0,69 procentního bodu na hodnotu 4,32 procenta. Rostla také „velká“ Nova, a to o 0,42 procentního bodu na podíl 24,38 procenta, a také ČT 2, která si připsala 0,34 procentního bodu na podíl 4,30 procenta. Největší pokles potkal ČT Sport, která loni touto dobou vysílala přenosy z fotbalového mistrovství světa. Meziročně si tak pohoršila o 3,56 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta. Klesal ale i Fanda (- 0,65 procentního bodu na 1,38 procenta) a „velká“ Prima (- 0,39 procentního bodu na 13,73 procenta).

Loňský fotbalový šampionát sebral vítr z plachet České televizi, která se jako celek meziročně propadla v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 3,21 procentního bodu na hodnotu 27,12 procenta. Vedle ČT Sport klesala i zpravodajská ČT 24 a nepatrně též Jednička. Naopak růst o 1,17 procentního bodu na letošních 32,92 procenta vykázala skupina Nova. V jejím případě klesal pouze Fanda, který loni vysílal tenisový Wimbledon. Stejný meziroční nárůst jako skupina Nova vykázala i skupina Barrandov, která si polepšila o 1,17 procentního bodu na hodnotu 5,68 procenta. Jen nepatrný nárůst zaznamenala skupina Prima, která si připsala pět setin procentního bodu na souhrnný podíl 21,69 procenta.

NMI18_Sedivy

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let z jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti stoupaly nejvíc Nova a její druhý kanál Nova Cinema. Shodně si polepšily o 0,97 procentního bodu, „velká“ Nova na hodnotu 26,80 procenta, Nova Cinema na 6,01 procenta. Slušný růst o 0,82 procentního bodu na podíl 11,34 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, nárůst o 0,75 procentního bodu na 5,98 procenta vykázal i hlavní kanál Barrandova. Opačný trend potkal sportovní kanál České televize, jenž se meziročně propadl o 4,19 procentního bodu na hodnotu 2,29 procenta. Pohoršila si i zpravodajská ČT 24 (- 0,41 procentního bodu na 2,11 procenta) a Fanda (- 0,36 procentního bodu na 1,64 procenta).

Jestliže u dospělého publika nad 15 let zaznamenala skupina Prima jen nepatrný růst souhrnného podílu na sledovanosti, v mladší kategorii 15 až 54 let rostla nejvíc ze všech čtyř největších českých televizních skupin. Konkrétně si polepšila o 1,55 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta. Jen o něco menší růst vykázala skupina Nova, která si připsala 1,54 procentního bodu na podíl 37,63 procenta. Mírně rostla i skupina Barrandov, konkrétně o 0,46 procentního bodu na letošních 4,07 procenta. Česká televize jako jediná výrazně ztrácela. Zejména díky ČT Sport se meziročně u mladšího publika propadla o 4,09 procentního bodu na hodnotu 22,12 procenta a ztratila v této cílové skupině pozici dvojky na trhu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?