Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

15. 6. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší propad zaznamenal sportovní kanál České televize, který po tenisovém French Open přišel o čtyři procentní body sharu v cílové skupině 15+.

Mezitýdenní vývoj (vs. 23. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Konec velkých sportovních akcí přinesl minulý týden citelný pád sportovnímu kanálu České televize. Téměř všechny české televizní stanice tak stoupaly v podílu na dospělém publiku právě na úkor ČT Sport, která si ve srovnání s předminulým týdnem v průměrném celodenním podílu na sledovanosti u dospělých pohoršila o 4,21 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta. Naopak největší růst překvapivě zaznamenal hlavní program Primy, který si polepšil o 1,51 procentního bodu na podíl 13,73 procenta. Na ohrožení ČT 1 a pozici dvojky na trhu to ale nestačilo. Stoupala totiž i Jednička, a to o 0,87 procentního bodu na 14,55 procenta. Polepšila si i nejmenší z plnoformátových televizí, hlavní kanál Barrandova: rostl o 0,71 procentního bodu na hodnotu 4,84 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Tenis odlákal mladé diváky od Novy k ČT Sport, která byla čtyřkou trhu

Prima si minulý týden polepšila nejvíc i jako skupina. V součtu průměrných celodenních podílů všech čtyř svých programů na dospělém publiku starším 15 let narostla o 1,71 procentního bodu na hodnotu 21,69 procenta. Dva kanály Primy přitom zaznamenaly mírný pokles (Prima Cool a Prima Zoom). Pozici lídra na trhu udržela skupina Nova, která si jako celek polepšila o 0,51 procentního bodu na hodnotu 32,92 procenta. V jejím případě zaznamenala mírný pokles jen Telka, ostatní programy (až na stagnujícího Fandu) stoupaly. Větší růst než skupina Nova zaznamenala skupina Barrandov (+ 0,74 procentního bodu na 5,68 procenta). Jediný, kdo klesal, byla Česká televize, která si jako skupina pohoršila o 2,96 procentního bodu na hodnotu 27,12 procenta.

Top 10 všechny stanice (24. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostl rovněž hlavní kanál Primy. Polepšil si o 1,57 procentního bodu na hodnotu 11,34 procenta. Rostla také „velká“ Nova (+ 0,69 procentního bodu na 26,80 procenta) a Nova Cinema (+ 0,50 procentního bodu na 6,01 procenta). Největší pokles připadl i v této cílové skupině na ČT Sport, která po tenisovém French Open v předminulém týdnu přišla o 4,59 procentního bodu a vykázala průměrný celodenní podíl 2,29 procenta. Významněji klesala ještě dokumentární Prima Zoom, která si pohoršila o 0,19 procentního bodu na hodnotu 1,91 procenta.

MINULÝ ROK: Komu nejvíc uškodil nástup fotbalového šampionátu?

Prima si udržela největší růst u mladších diváků i jako skupina. V porovnání s předminulým týdnem si v součtu průměrných celodenních podílů všech čtyř svých programů polepšila o 1,89 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta a v cílové skupině 15 až 54 let tak vykázala lepší výsledek než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. V růstu ji ale doháněla konkurenční skupina Nova, která si připsala 1,33 procentního bodu na hodnotu 37,63 procenta – nejvyšší ze všech českých televizních skupin. Další komerční skupina Barrandov rostla o 0,48 procentního bodu na souhrnný podíl 4,07 procenta. Jediná Česká televize zaznamenala pokles o 3,57 procentního bodu na podíl 22,12 procenta a skončila tak u mladých až za Primou na pozici trojky na trhu.

Kanály – průměrné podíly (24. týden 2015)
Graf podílu kanálů (24. týden 2015)
Graf podílu skupin (24. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 24. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým červnovým týdnem minulého roku zaznamenala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku největší růst Nova Cinema. Polepšila si o 0,69 procentního bodu na hodnotu 4,32 procenta. Rostla také „velká“ Nova, a to o 0,42 procentního bodu na podíl 24,38 procenta, a také ČT 2, která si připsala 0,34 procentního bodu na podíl 4,30 procenta. Největší pokles potkal ČT Sport, která loni touto dobou vysílala přenosy z fotbalového mistrovství světa. Meziročně si tak pohoršila o 3,56 procentního bodu na hodnotu 2,38 procenta. Klesal ale i Fanda (- 0,65 procentního bodu na 1,38 procenta) a „velká“ Prima (- 0,39 procentního bodu na 13,73 procenta).

Loňský fotbalový šampionát sebral vítr z plachet České televizi, která se jako celek meziročně propadla v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 3,21 procentního bodu na hodnotu 27,12 procenta. Vedle ČT Sport klesala i zpravodajská ČT 24 a nepatrně též Jednička. Naopak růst o 1,17 procentního bodu na letošních 32,92 procenta vykázala skupina Nova. V jejím případě klesal pouze Fanda, který loni vysílal tenisový Wimbledon. Stejný meziroční nárůst jako skupina Nova vykázala i skupina Barrandov, která si polepšila o 1,17 procentního bodu na hodnotu 5,68 procenta. Jen nepatrný nárůst zaznamenala skupina Prima, která si připsala pět setin procentního bodu na souhrnný podíl 21,69 procenta.

BRAND

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let z jednotlivých televizních stanic meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti stoupaly nejvíc Nova a její druhý kanál Nova Cinema. Shodně si polepšily o 0,97 procentního bodu, „velká“ Nova na hodnotu 26,80 procenta, Nova Cinema na 6,01 procenta. Slušný růst o 0,82 procentního bodu na podíl 11,34 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, nárůst o 0,75 procentního bodu na 5,98 procenta vykázal i hlavní kanál Barrandova. Opačný trend potkal sportovní kanál České televize, jenž se meziročně propadl o 4,19 procentního bodu na hodnotu 2,29 procenta. Pohoršila si i zpravodajská ČT 24 (- 0,41 procentního bodu na 2,11 procenta) a Fanda (- 0,36 procentního bodu na 1,64 procenta).

Jestliže u dospělého publika nad 15 let zaznamenala skupina Prima jen nepatrný růst souhrnného podílu na sledovanosti, v mladší kategorii 15 až 54 let rostla nejvíc ze všech čtyř největších českých televizních skupin. Konkrétně si polepšila o 1,55 procentního bodu na hodnotu 22,47 procenta. Jen o něco menší růst vykázala skupina Nova, která si připsala 1,54 procentního bodu na podíl 37,63 procenta. Mírně rostla i skupina Barrandov, konkrétně o 0,46 procentního bodu na letošních 4,07 procenta. Česká televize jako jediná výrazně ztrácela. Zejména díky ČT Sport se meziročně u mladšího publika propadla o 4,09 procentního bodu na hodnotu 22,12 procenta a ztratila v této cílové skupině pozici dvojky na trhu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).