Hlavní navigace

Prima v květnu dohnala ČT 1, Česká televize jako skupina nad Novou

3. 6. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ KVĚTNA – Hokejový šampionát ublížil hlavně dvěma nejsledovanějším televizním stanicím na trhu, Prima kupodivu v květnu posilovala

Meziměsíční vývoj (vs. duben 2014)

Cílová skupina 15+

Vzácně vyrovnaného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let dosáhly v květnu hlavní programy České televize a Primy. Dělila je pouhá jedna setina procentního bodu. ČT 1 oslovila denně v průměru 14,27 procenta publika (o 1,75 procentního bodu méně než v dubnu), Prima 14,26 procenta (o 0,38 procentního bodu více než v dubnu). Skokanem měsíce se stala ČT Sport, která díky mistrovství světa v hokeji stoupla oproti dubnu o 4,88 procentního bodu na hodnotu 7,60 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizní stanicí v zemi. Naopak největší meziměsíční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,23 procentního bodu na 23,36 procenta. To jí však bohatě stačilo na udržení pozice lídra trhu.

DUBNOVÁ DATA: Nova pokračovala i v dubnu v rekordním růstu, meziročně ale v její cílovce excelovala ČT 1

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let ale prvenství získala Česká televize. Oproti dubnu si polepšila o 2,53 procentního bodu na hodnotu 31,28 procenta. Skupina Nova zaostala o tři desetiny procentního bodu, kumulovaný podíl 30,98 procenta byl o 2,60 procentního bodu nižší než v dubnu. Fakticky tak Nova přišla o stejný díl publika, který se v květnu přesunul k České televizi kvůli hokejovému šampionátu. To skupině Prima hokej téměř neuškodil, v květnu klesla jen o pět setin procentního bodu na hodnotu 21,47 procenta.

Top 10 všechny stanice (květen 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si v květnu nejvíce polepšila ČT Sport, které hokejový šampionát zvedl průměrný celodenní podíl oproti dubnu o 6,26 procentního bodu na hodnotu 9,43 procenta. Sportovní kanál České televize byl vedle TV Barrandov a Primy love jedinou televizí, která si meziměsíčně v této divácké kategorii polepšila. Všechny ostatní televize klesaly, nejvíc hlavní kanál Novy (o 2,69 procentního bodu na 24,87 procenta). Z významnějších poklesů stojí za zmínku i ČT 1, která si pohoršila o 1,51 procentního bodu na hodnotu 11,52 procenta. ČT Sport se celodenním podílem přiblížila Primě (dělilo je 1,4 procentního bodu).

Ačkoli v této mladší divácké kategorii dosáhla ČT Sport díky hokejovému šampionátu lepšího výsledku než v širší divácké skupině všech dospělých nad 15 let, dalším kanálům ČT se tak nedařilo a v souhrnném celodenním podílu se Česká televize nedostala nad Novu. Sice si oproti dubnu polepšila o 3,98 procentního bodu na hodnotu 28,99 procenta, skupina Nova ale vykázala kumulovaný podíl 34,28 procenta. V porovnání s dubnem si ale pohoršila o 3,18 procentního bodu. Skupina Prima meziměsíčně klesla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 20,43 procenta, přičemž hlavní kanál Primy si oproti širší divácké skupině D15+ meziměsíčně mírně pohoršil.

Kanály – průměrné podíly (květen 2014)
Graf podílu kanálů (květen 2014)
Graf podílu skupin (květen 2014)

Meziroční vývoj (vs. květen 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s květnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport, a to o 1,59 procentního bodu na 7,60 procenta. Zajímavý růst o 0,47 procentního bodu na hodnotu 1,18 procenta zaznamenala Telka ze skupiny Nova. Naopak největší pokles potkal ČT 1, jež si pohoršila o 1,61 procentního bodu na 14,27 procenta. Významně si pohoršil i hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,98 procentního bodu na podíl 14,26 procenta, a také Nova Cinema (o 0,72 procentního bodu na 3,80 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,59 procentního bodu na 23,36 procenta).

MM video tip

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných podílů na publiku starším 15 let si meziročně jako jediná polepšila Česká televize. Její podíl stoupl o 1,12 procentního bodu na hodnotu 31,28 procenta. Obě komerční televizní skupiny si oproti loňskému květnu pohoršily. Nova jen nepatrně, klesla o 0,53 procentního bodu na kumulovaný podíl 30,98 procenta, skupina Prima klesla o poznání víc: o 1,37 procentního bodu na hodnotu 21,47 procenta (kromě Primy love klesaly všechny programy Primy, zatímco u skupiny Nova se meziročně propadl pouze hlavní kanál a Nova Cinema).

Cílová skupina 15–54

Podobné to bylo i u mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let. Jako jediná si meziročně polepšila opět Česká televize, která v souhrnném celodenním podílu vzrostla o 3,26 procentního bodu na hodnotu 28,99 procenta (stoupal přitom jediný její program, zato nejvíce ze všech českých televizí – samozřejmě „hokejová“ ČT Sport). Skupina Nova meziročně klesla o 1,78 procentního bodu na souhrnný podíl 34,28 procenta a skupina Prima si pohoršila o 1,90 procentního bodu na hodnotu 20,43 procenta. Z menších televizních skupin meziročně stoupala pouze Atmedia, jejíž podíl vzrostl o 0,80 procentního bodu na hodnotu 3,74 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.