Hlavní navigace

Prima vysvětlila, jak je to u ní se širokoúhlým formátem

Televize Prima již více než rok požaduje při nákupech nových pořadů širokoúhlý formát 16:9. Serveru DigiZone.cz to sdělila mluvčí televize Prima Jana Kocová. U akvizičních formátů jsme závislí na materiálech, které má připraveny distributor. Naším prioritním požadavkem při nových nákupech je již více než rok formát 16:9, uvedla Kocová.

ČTĚTE TAKÉ: Prima po Novém roce? Ještě levněji a bez Velmi křehkých vztahů

Čtenáři našeho serveru v diskusi pod včerejším článkem uvedli, že v širokoúhlém formátu se na Primě již objevují také filmy z bloku Prima kino. V sobotu např. česká komerční dvojka vysílala v 16:9 animovaný snímek Roboti. Pořady, které máme k dispozici ve formátu 16:9, v tomto formátu také vysíláme. To se týká jak TV Prima tak Prima Cool. Změna formátu vlastní tvorby je jednodušší, jelikož výrobu máme „pod kontrolou“, upřesnila mluvčí Primy.

SmartData Tip Bínová

NEPŘEHLÉDNĚTE: Digitální vysílání není pro regiony Primy povinností

Jak uvedl pro DigiZone.cz technický ředitel stanice Patrik Slavík, od příštího roku by se měly objevovat v širokoúhlém formátu také reklamní spoty. Co se týká přesnějšího termínu, s největší pravděpodobností půjde o březen. Složitější situace však může být u některých starších pořadů. Problémem je, že mnohdy distributor nemá verzi 16:9 k dispozici. Každopádně titulů ve formátu 16:9 jsme v rámci akvizice odvysílali už hodně, konstatovala Jana Kocová. Také zpravodajství do budoucna přechod na širokoúhlý formát čeká, ovšem nejprve je nutné inovovat např. kamerový řetězec a vysílací režii.

Našli jste v článku chybu?